Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kitinät, narinat ja vinkunat: nyt 10 % enemmän jupinaa!

Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 19.10.2010 22:22

Lainaus: BronzeRain

Samankaltaista tilannetta seuranneena, tiedän tunteen. Hirveää kun tuntuu että haluaisin auttaa, mutta miten ihmeessä. En itse ateisti-heterona voi tarjota edes vertaistukea. Kädetön olo.

Joo, vaikka itse en umpihetero olekaan, niin olen kuitenkin naispuolinen ja parisuhteessa miespuolisen ihmisen kanssa, enkä ole uskossa. Enkä minäkään osaa oikein antaa vertaistukea, vaikka edes joku puoli toteutuu.

Ja komppaan Groomeria mitä tulee KreiviArvet -nickin kommentteihin. Raamatussa myös käsketään tappaa erinäisistä rikkeistä ja määritellään esimerkiksi missä tilanteessa on sopivaa myydä tyttärensä orjaksi. Kirjaa ei voi soveltaa nykyaikaan fundamentalistisesti tulkittuna, eikä se mielestäni ole uskontojen ideakaan. Sääli on, että kaikki nämä (valikoivat) fundamentalistit eivät ole tajunneet että kyeinen lifestyle guide ei ole välttämättä alunperinkään tarkoitettu kirjaimellisesti tulkittavaksi. Fundamentalismi ei ole realistinen tavoite millekään uskonnolle, päin vastoin. Fundamentalismin vaatimus jo itsellään vääristää uskontojen perusideaa, koska arvojärjestelmät ovat perusominaisuuksiltaan aika- ja kulttuurisidonnaisia.

/offtopic

Hirveä päivä.
Unohdin kalenterin kotiin. Piti soittaa kaverille että katsoo netistä kaikki kurssini ja muut, koska en muista ikinä minne pitää mennä milloinkin.
Ammuin itseäni omalla sateenvarjollani naamaan. (Okei, tämä oli vähän hupaisaakin jo.)
Meinasin pyörtyä yliopistoliikunnassa, koska verenpaineeni laski äkillisesti. Tuntui kuin koko sali olisi tuijottanut minua kuin pahintakin luuseria joka ei pientä treeniä kestä. Fyysisesti verenpaineen äkillinen laskeminen on kaikenkaikkiaan todella inhottava tunne.
Olen jäljessä lukuaikatauluistani ja hajoilen koulukiireiden kanssa.
Huimaa edelleen.
Kaikin puolin itkettää ja vituttaa. Enkä kehtaa enää vinettää poikaystävälle/kavereillekaan, kun tuntuu että en muuta teekään kuin valita niille.
Itq Vinq Parq.
Kirjoittanut: Venom (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 19.10.2010 23:08
Sinus maxilariksen tulehdus eli poskinotelontulehdus riivaa minua.
Välillä kovia särkyjä ja kuumeilua ja lääkäriinkään ei oikein nyt pääse
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 20.10.2010 02:51

Lainaus: Giffirt

Meinasin pyörtyä yliopistoliikunnassa, koska verenpaineeni laski äkillisesti. Tuntui kuin koko sali olisi tuijottanut minua kuin pahintakin luuseria joka ei pientä treeniä kestä. Fyysisesti verenpaineen äkillinen laskeminen on kaikenkaikkiaan todella inhottava tunne.
Pysyit tolpillasi kuitenkin? Minä en alkuun pysynyt kun meni taju pois.
Mutta se jysäri laskun jälkeen on melkolailla repivä kokemus jollei ehdi vetää matalaksi ennenkuin se iskee. Kyllä sen äkkiä oppii milloin on hyvä mennä mahalleen.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 20.10.2010 06:53

Lainaus: mlrd

Pysyit tolpillasi kuitenkin? Minä en alkuun pysynyt kun meni taju pois.
Mutta se jysäri laskun jälkeen on melkolailla repivä kokemus jollei ehdi vetää matalaksi ennenkuin se iskee. Kyllä sen äkkiä oppii milloin on hyvä mennä mahalleen.

Pysyin tajuissani, kun älysin ajoissa että taas sitä mennään. Minulla on aina ollut alhainen verenpaine. Teininä pyörryin varmaan vähintään kerran kuussa. Nyt tietää heti kun alkaa korvissa suhista, että samantein lattiatasoon ettei lyö päätään pahemmin kaatuessaan jne. Tajukin useinmiten pysyy kun saa jalat ylös hetkeksi. Penskana se ei ollut ihan niin selvää. Olen pyörtynyt esim. pyöräillessä lumikinokseen, koulun ruokajonossa lukuisia kertoja ja pihalla muuten vain. Ikinä ei muuten ole kukaan tullut auttamaan kun on taju lähtenyt julkisella paikalla yksin ollessani. Jos itse näkisin jonkun sekavan teinin lumihangessa niin ei tulisi mieleenkään kävellä ohi vain koska "no se on varmaan vaan joku 14-vuotias juoppo".

Itselläni tuosta tulee aina myös oksetus ja jumalaton vapina. Tärisin tuolla liikunnassakin pahemmin kuin keskiverto narkomaani vieroitusoireissaan, ja ryömin sitten suosiolla pukuhuoneisiin kera paheksuvien katseiden. Samperin ärsyttävä tuo alhainen verenpaine. Se on nyt iän myötä hiukan rauhouttunut, mutta kyllä noita yhä vähintään pari kertaa vuodessa tulee. Huvittavana puolena se, että kaikki läheiset on oppinet sen että jos vaikka sidon kengännauhoja niin joku tulee ottamaan kopin, mutta itse en ole vieläkään oppinut että pitää nousta hitaasti jos on sitonut kengännauhat/istunut pitkään/herää aamulla/mitä tahansa. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 20.10.2010 10:35
Sattuu.. itkettää, masentaa, ei saa mitään aikaan vaikka haluaisin ja se(kin) stressaa.
Stressi aiheuttaa lisää ahdistusta ja pahaa oloa. Ja Kipuja ja kipuja ja kipuja..
ja pläh, mistään ei tunnu tulevan yhtään mitään..
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 20.10.2010 11:35
Pikkuinen selkäkipu oli melkein jo parantunut. Kävelin sunnuntaina kotiovelle ja selkä rusahti, lyyhistyin kivetykselle huudon kanssa. Kauhea kipu ja tunnin sisällä olin OYSissa lähes tajuttomana kivusta. Kokonaiset 4h kesti sairaalareissu, kipulääkkeet ei auttaneet juuri ollenkaan ja lopulta toikkaroin keppien varassa pois. Välilevy oli sitten pettänyt ja nyt on selässä joku pullistuma ja repeämä. Arvioitu paranemisaika semmoiset 2kk. Jäi halloweenmiitit väliin kun en kunnolla pysty edes kävelemään, istuminen on ihan mahdotonta. Vasta kolmas päivä menossa toipilaana, ja mitta on ihan täysi.
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 20.10.2010 14:04
Eilen oli paska päivä. Vituttaa edelleen. Nyt on rahat loppu taas.

Jee.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 20.10.2010 15:09
En ole vieläkään saanut töitä, vaikka olen niitä pari kk täällä Lappeenrannan seudulla etsinyt. Kävin kyllä eilen työhaastattelussa, mutta eipä tietenkään napannut. Kelalta saan opintotukea 300€/kk, mutta hittoako minä sillä pelkästään kun koulumaksut ovat erästä riippuen 500-800€ kuukaudessa, ja tarvitsisin rahaa myös normaaleihin menoihin. Pari ensimmäistä erää olen saanut maksettua ilman töitäkin, mutta seuraaviin ei ole mitään mahdollisuuksia ellen saa kohta töitä. Opintolainan ottaminenkaan ei oikein houkuttaisi... FUUUUUUUUUUUUUUUUU!

Muoks: Kirotushäröt poies.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 20.10.2010 15:15

Lainaus: Iiriva

koulumaksut ovat erästä riippuen 500/800€ kuukaudessa,

Miten ne voi olla noin paljon? Eihän tollaiseen ole kenelläkään varaa. Mä opiskelen nyt Avoimessa Yliopistossa, ja se opiskelukokonaisuus, n. 2 vuotta, ei maksanut kuin 250! Ja sit tietysti kirjoja joutuu ostaan, ja uuden laskimenkin tarvisin.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 20.10.2010 15:17

Lainaus: Iiriva

Pari ensimmäistä erää olen saanut maksettua ilman töitäkin, mutta seuraaviin ei ole mitään mahdollisuuksia ellen saa kohta töitä. FUUUUUUUUUUUUUUUUU!

Opintolaina tai sossu, niin ne muutkin tekee. Tsemiä baby. :3

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit