Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Itsepuolustus

Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 31.12.2007 02:38

Lainaus: kuina

Mielestäni hänelle oltaisiin kyllä voitu antaa elinikäinen.

Olet hyvin armelias. Ehkä turhankin. Jos saisin tuomita tuon pedofiilin, laittaisin hänet liikuntahalliin niiden 100 tytön kanssa. Kullekin tytölle kämmeneen mahtuva kivi kouraan ja he saisivat päättää mitä niillä kivillä tehdään.

Lainaus: kuina

Tietenkin sossun edustajat yrittävät saada selville mikä sai hänet tekemään näin ja yrittää todistella että se ei ollut hänen vika koska henkilö on vasta niin nuori jolloin hän mahdollisesti kääntyy kaidalle polulle.

Tämä on sitä nykyajan ymmärtämistä ja suvaitsemista. Nauran sille. Titta, titta:
Kirjoittanut: kuina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 31.12.2007 02:41

Lainaus: kuopassa

Olet hyvin armelias. Ehkä turhankin. Jos saisin tuomita tuon pedofiilin, laittaisin hänet liikuntahalliin niiden 100 tytön kanssa. Kullekin tytölle kämmeneen mahtuva kivi kouraan ja he saisivat päättää mitä niillä kivillä tehdään.

En suosittele, paitsi jos se pedofiili sidotaan käsistä kiinni taakse ja jaloista lattiaan... Hällä nääs sattuu olemaan 4 dania mustaa joten hän saisi muutaman hoideltua mutta kyllä ne tytöt saisi sen hoideltua jonkin ajan päästä vaikka olisi kuinka monta dania...
Kirjoittanut: Blacksmith (Nimetön)
  • Lähetetty: 31.12.2007 13:13

Lainaus: kuopassa

Nyt kun Vili Vilperi 16-wee käy mottasemassa mummoa kupoliin, paijaavat sossun edustajat häntä niin hartaasti että letti lähtee. Viliä pitäisi silitellä jakoavaimella. Julkisella paikalla. Sen jälkeen hänet voisi laittaa häpeäpuuhun vaikka kuukaudeksi. Tällä tavoin koko yhteiskunta näkisi miten käy jos ei osata olla ihmisiksi.

Tämä on liiankin totta, armaassa suomemme maassa tuntuu laki välillä olevan enemmän lainrikkojan kuin lainkuulijaisen kansalaisen puolella. Jos yrität suojella omaisuuttasi tai vaikkapa perhettäsi kriminaaleilta, olet hetkessä itse syytettyjen penkillä.

Jos ottaisimme wanhat kunnon keinot (silmä silmästä ja hammas hampaasta) käyttöön, olen aivan varma että rikollisuus putoaisi hetkessä puoleen ja jopa allekin tämän hetkisen tason. Täällä meilläpäin on vielä pystyssä ikihonka joka tunnetaan pieksuupetäjänä, aikoinaan tähän puuhun sidottiin pahantekijät ja rikolliset. Heidät piestiin tekojensa edellyttämällä tavalla, julkisesti.

Muistanpa erään kesän ja sen kesäkuun aikana olleen tapahtuman jonne kiireinen poliisi tuli ottamaan talteen väkivaltaisen häirikköhumalaisen. Poliisimies sanoi meille järjestysmiehille tähän tapaan: "Voi kun voisimme antaa teille luvan käyttää sitä petäjäänne, niin ei tarvitsisi jokaisen venkulan takia tänne ajaa, on meillä niin paljon näihin aikoihin tätä hommaa".
Kirjoittanut: blackwolver (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 03.01.2008 02:34

Lainaus: Blacksmith

Täällä meilläpäin on vielä pystyssä ikihonka joka tunnetaan pieksuupetäjänä

Riistavedellä olen nähnyt tämmöisen puun olisi todellakin kätevää ottaa uudestaan käyttöön!
Kirjoittanut: nahkarotta (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.01.2008 12:06
Aikanaan harrastin Judoa, ihan mukava harrastus. sen verran mitä itellä on kokemusta niin aika usein menee painiks katutappelussa, siinä judo on ylivoimanen. Brasisilan Jui-Jitsu vois olla parempi, en tiä. harvemmin tulee kontaktia, ehkä enemmänki sillon kun vastapuoli osaa tapella tai luulee osaavansa.

hyväksyn täysin itsepuolustuksen siihen asti kunnes vastapuoli on maissa tai/ja luovuttanut. sallin kaikki keinot, kun vastapuoli jätti aivot narikkaan niin kyllä sinä voit jättää herrasmies-etiketin.
Kirjoittanut: Ghorgul (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.01.2008 16:50
Onpas täällä jänniä näkökulmia (En kohdista erityisesti kenellekkään). Monta tappelua ja varmaan kuolemaakin tulisi vältettyä jos toinen voisi kaikessa rauhassa vain luikkia tiehensä. Näin käykin usein, varsinkin jos ei ole tullut harrastettua itsepuolustusta. Monesti kuitenkin nämä itsepuolustus-lajeja harrastavat melkein hakevat tappeluja, vaikka eivät aloittaisikaan koskaan provosointia. He kuitenkin jatkavat herkästi provosointia joka johtaa sitten kahnaukseen ja uskokaa, olen nähnyt kyllä useita tällaisia tapauksia. On se ihme kun monelle omat "kasvot" on niin tärkeät että ei voi nousta sen toisen yläpuolelle ja siirtyä muualle, siinä ole mitään hävettävää jos haluaa välttää tappelun ja turhan sanaharkan.
******* on se joka alkaa provosoimaan toista, mutta en minä hyväksy sellaistakaan että ollaan heti nyrkit pystyssä kun toinen jotain ********* tai uhkailee.
Tällaiset tilanteet missä isompi joukko käy päälle TAI meinaa käydä päälle saattavat selvitä kun vähän puhelee, elleivät he ole sitten jo päättäneet käydä päälle. Nopeat jalat on kuitenkin paljon, paljon parempi vaihtoehto.
Itse olen harrastanut Krav Magaa enkä kertaakaan ole saanut vielä turpaan tai joutunut oikeasti pahaan paikkaan. Kun ei ala vieraiden kanssa soittamaan suutaan niin harvoin sitä joutuu edes tappeluun.

Itsepuolustuslajeja suosittelen kaikille järkeville ja moraalitajuisille ihmisille joilla ei ole tyhmiä kunniakäsityksiä eikä liian suuria egoja. Se on hyvä, fyysinen harrastus ja ehkä halpakin, riippuu vähän. Oikeasti pahasta paikasta se voi auttaa selviämään, mutta tällaisiin tuskin törmää ellei ole pakkomiellettä kuljeskella pääkaupungilla yksin yöaikaan.
Kirjoittanut: Khissa (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.01.2008 17:39
Itsepuolustusta on aina hyvä osata. Ihmeellisessä Suomen maassakin aina sattuu ja tapahtuu kaikennäköistä. Mentaliteettimme on kautta aikojen ollut riitaisa ja nyrkit ovat heiluneet (ainakin Jukolan poikiilla, jos ei muilla ). Itse olen harrastanut vähän aikaa itsepuolustusta ja kyllä siinä on sen verran oppinut, ettei nyt ihan menisi sormi suuhun jos joku kävisi kiinni. Mutta itsepuolustus on aina itsepuolustusta, eikä toisia saa huvin vuoksia naamaan pätkiä. Voi vaikka sattua. Ja tulla pipi. :S
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 04.01.2008 18:48
Harrastin mutaman vuoden karatea, eli kyllä sitä jotain vielä osaa. Tosin, pienikokoinen naisihminen ei helpolla pärjää parimetristä korstoa vastaan.
Kirjoittanut: Thrillence (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.04.2008 17:42
Haku on hieno juttu, löytyipä näinkin rakas ja kiintoisa aihe

Itsepuolustusta en itse ole tositilanteessa ikänä joutunut käyttämään, mutta oppia olen saanut taekwon-do -harrastukseni kautta (sininen vyö). Meille on opetettu voimatasot 0-5 joiden mukaan tulisi toimia jotta välttyisimme itse joutumasta oikeuteen syytettyinä hätävarjelun liioittelusta, ja tuo voimatasoluokitus on mielestäni ihan käytännöllinen ja kätevä juttu. Kaikkein parasta itsepuolustusta on tosin ennakointi, eli sellaisten alueiden mahdollisuuksien mukainen välttely joilla on odotettavaa joutua päällekäynnin uhriksi, eikä näin ollen tarvitse käyttää lainkaan voimaa tilanteesta selvitäkseen koska tilannetta ei syntynyt.
Viisas lausahdus, kuka ikinä sen on sanonutkaan: Talk if you will, walk away if you can, run if you must. But if all else fails, defend yourself.

Meille on opetettu mm. Irroittautumisia, lukkoja, hallintaotteita, hermopistejuttuja, blokkauksia... Lisäksi jo tekniikassa tulevat iskujen ensisijaiset hyökkäyspaikat. Varsinainen itsepuolustuslaji taekwondohan ei ole, mutta hosinsul on kuitenkin melko tärkeä osa sitä.
Kirjoittanut: DeathOfYourLife (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.04.2008 20:42
No mutsi opiskeli taannoin vanginvartijaksi ja opetti mulle samantien kaiken mitä siel opetettiin...
Mutta neuvoni on : täysii jalkovälii ja karkuu, lyö potki, huuda, kilju yms. kyllä niillä pärjää, jalat alle vaa !

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit