Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Itsepuolustus

Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 02.04.2008 00:55
miun luokkakaveri harrastaa defendoa. saan välillä olla harjotusvastustaja. mutta kyllä se sitten opettaakin välillä että miten joku liike tehdään.
Kirjoittanut: MissLaura (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.04.2008 13:58
Mä en kyl osaa tasan mitään ja vaikka osaisinkin niin hukkaan menis, koku jos käy minuun kiinni niin menen niin tönköksi kauhusta etten vähään aikaan pysty liikkumaan yhtään. Ja minähän se olen tietysti jota baarissa kaikki limaiset äijät tulee puristelemaan ja ahdistelemaan
Mulla pitäis olla sellainen 100kg ja 200cm poikaystävä
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 03.04.2008 14:51
Vaikken itse ole semmoinen 200x120 äijä, niin kyllä sitä joskus tuli vastaan tapeltua... :'D Voin sanoa että siinä kun semmoinen jääkaappi-pakastin heittää seinään, ei rupea raksuttamaan mitkään tyylikkäät ninjatekniikat mielessä, vaan tyhjenee polla aikaslailla hyvin.. Kertaakaan en tosin ole ollut taju poissa, laskettakoon se plussaksi ?
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.04.2008 15:28

Lainaus: Chrystalis

Voin sanoa että siinä kun semmoinen jääkaappi-pakastin heittää seinään, ei rupea raksuttamaan mitkään tyylikkäät ninjatekniikat mielessä, vaan tyhjenee polla aikaslailla hyvin..

Tuota minäkin olen joskus miettinyt, että tuleeko niitä itsepuolustus-juttuja sitten tositilanteessa oikeasti käyttäneeksi. Eräs tuttu kertoi harrastaneensa viisi vuotta taekwondoa, ja lopetti sen takia kun meinasi tulla raiskatuksi. Hän nimittäin oli siinä tilanteessa tajunnut että ei niistä kursseilla oppimista jutuista muista tositilanteessa mitään. Oli selvinnyt pelkästään huutamalla ja käsilaukulla mätkimällä.

Kai ne voisi tulla sieltä selkäytimestä jos olisi pikkukakarasta asti harrastanut jotain lajia. Tai jos olisi ollut aivan älyttömän aktiivinen. En tiedä.
Kirjoittanut: pikkumyy (Nimetön)
  • Lähetetty: 03.04.2008 21:59
Itse muutama vuosi sitten harrastin vähän aikaa TaeKwonDoa, sen verran alkuun jäi, että enää en muista juuri mitään. Kyllä puhuminen ja pakoon juokseminen ovat niitä ensimmäisiä keinoja ainakin itselle. Onneksi en ole juuri joutunut uhkaaviin tilanteisiin, saati sellaisiin, että jotain olisi sattunut.
Kirjoittanut: emmelin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.04.2008 23:12

Lainaus: MissLaura

Samaa olen minäkin pohtinut. :D

Olen nyt vajaan kahden vuoden ajan heilunut aktiivisesti BodyCombat tunneilla mukana. Bodycombathan on yhdistelmä eri itsepuolustuslajeista ja tai chista ja koostuu useista potku- ja iskusarjoista. En todellakaan usko, että tilanteessa, jossa minun tulisi puolustaa itseäni, muistaisin, miten liikkeet tehdään oikeaoppisesti, mutta ainakin voin luottaa siihen, että nyrkeistäni ja jaloistani lähtee tarpeeksi voimaa. :>
Tosin, puolustustilanteessa sitä tulisi varmaan muutenkin käytettyä tavallista enemmän voimaa. Jostain kummasta sitä energiaa vaan pakon edessä puskee.

Mutta harvemmin minullekkaan on tullut vastaan mitään todella uhkaavia tilanteita. Kyllä se puhuminen ja tilanteesta uloskäveleminen ovat minun kohdallani olleet melko riittäviä ''puolustuskeinoja''. Tottakai ositä säikähtää uhkaavalta vaikuttavia tilanteita ja aina noina hetkinä se sellainen 100kg ja 200cm poikaystävä vaikuttaa hyvältä idealta. :>
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 03.04.2008 23:22

Lainaus: MissLaura

Köh köh Dragula osaa kyllä koonsa puolesta olla hyödyllinen, itse kun olen vain 166 x 48-kokoinen hilipintiitiäinen. x)

En ole ikinä harrastanut taistelulajeja, mutta tiukan paikan tullen kyllä oletettavasti pahalla. Tietysti yritän ensiksi puhumalla pois, mutta jos päälle käydään, niin tiedän kyllä hermopisteet. Rautakärki ja terävät kynnet kyllä uppoavat kivasti ja kyllä pienestä koosta huolimatta ääntä haluttaessa lähtee. Jos ei muuten, niin käytän vaikka kunnon pallealaulutekniikkaa apuna
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Lähetetty: 03.04.2008 23:28
En ole opetellut mitään itsepuolustus temppuja. Ainoo on 195 cm ja 118 kg, monesti se riittääkin
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.04.2008 23:37

Lainaus: emmelin

Olen nyt vajaan kahden vuoden ajan heilunut aktiivisesti BodyCombat tunneilla mukana.

onko tuohon jotain ikärajotusta? kuulostaa aika hyvälle. jos vaikka itsekin alottas.
Kirjoittanut: Gocom (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.04.2008 06:10

Lainaus: Iiriva

Rautakärki ja terävät kynnet kyllä uppoavat kivasti ja kyllä pienestä koosta huolimatta ääntä haluttaessa lähtee. Jos ei muuten, niin käytän vaikka kunnon pallealaulutekniikkaa apuna

Raapiminen ei paljoa tositilaanteessa siihen toiseen satu, jos sitten allekirjoittanutta ei satu villieläimen raapiminenkaan niin suuresti Raapiminenhan kuitenkin tuntuu vähän samalta kuin puukolla viiltäminen: se on vain pintahaava, toisin sanoen se aiheuttaa vain kipua joka ei edes lamaannuta mitenkään. Toisaalta kynnet repivät enemmän kuin terävä puukko, mutta se silti on vain pintahaava, toisaalta vähemmän kuin joku taisteluteräinen.

Tämäkin vähän riippuu kyseisen vastustajan kivunhallinnasta ja -kynnyksestä. Itse en raapisi, sillä olen jätkä ja kynteni ovat lyhyet, mutta jos olisin jotain muuta, raapisin kai naamaan jos siis raapisin. Ideaalisti en kyllä raapisi, sillä se toimii vain joihinkin nyhveröihin Samalla litsarivauhdilla naamaan tulevan käden voi ottaa kiinni, joten kannattaa miettiä sitäkin. Myös potkun voi selväpäinen hyökkääjä torjua, siis jos se on semmoinen kärkkäripotku jossa on voimaa aikalailla vähän, kun ei edes vartalo ole mukana.

En sano tätä loukatakseni kenenkään keinoja, vaan varoittaakseni sitten tositilanteen varalle. Itse kyllä "vääntäisin" hyökkääjän pallit irti vartalosta

Mutta sitten mitä itse tekisin: en mitään. en käytä väkivaltaa, enkä usko pakenemiseen. Paremminkin puhuisin järkeä hyökkääjälle. Toisaalta en tiedä mitä oikeasti tekisin, tilanne olisi kuitenkin joka kerta erilainen. Luultavammin en kuitenkaan "mitään", kuten yleistä. Muistakaa että kirjoista on apua, ei lukumielessä vaan aseena/suojana. Yllättäen aika monen asian voi laittaa hyökkääjän nyrkin eteen, tosin samalla se vaatii aika paljon tuuria, koska sen pitää tulla yllättäen, nopeasti ja oikeaan kohtaan

Älköö tapelko, eletään rauhassa

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit