Gootti.net

Tammikuun leffaillasta kiinnostuneilta omien lempikauhuleffojenne top 10!!!!

Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 11.12.2006 16:32
Otsikko kertoo kaiken. Eli tähän nyt kaikki ne, joita kiinnostaa se ens vuoden alussa pidettävä kauhuleffailta, listaamaan omasta mielestään 10 parasta kauhuleffaa kautta aikojen.
Tarkotuksena on sit verrata niitä listoja toisiinsa, ja poimia sieltä mahdollisia yhtäläisyyksiä, eli toivottavasti jotkut samat leffat kiinnostaa eri henkilöitä. Niistä sit valitaan 2 leffaa, jotka Pukinmäessä porukalla katotaan.
Suotuisaa olis löytää 2 ihan erilaista leffaa (oon sanonu tän jo sata kertaa, mut kertaus ei koskaan ole pahitteeksi), eli toinen vois olla esim vanha mustavalkonen Draculaleffa ja toinen joku tän vuosituhannen futuristinen pläjäys jossa jotku alienit juoksentelee jossain avaruusaluksessa. Tai sit joku kasariklassikko ja sen vastapainoks vaik 90-luvun kummituskartanotarina. Tai vaik 2 täysin erilaista vampyyrileffaa. Toinen ois tietty joku vanha Draculaleffa ja toinen vaik sellanen nykypäivään sijoittuva ei-traditionaalinen leffa, jossa vampyyrit ei kuolis päivänvaloon, ei auttais krusifiksit, vaarnat sun muut, vaan ne ois jotain mutantteja ja pystyis näin sopeutumaan täysin yhteiskuntaan ihmisten huomaamatta, ja sit alkais veri lentää. No, joka tapauksessa pointti tuli selville, joten alkakaahan listata. Siellä viime miitissä ehdotettiin, et mä valitsisin ne leffat, mut mä oon päättäny olla puuttumatta koko asiaan. Mä tarjoon iltaa varten tän meidän pikku kotiteatterin ja jotain suuhun pantavaa, teidän tehtävä on löytää ne leffat. Makuuni on toisella puolella tietä, joten sieltäkin voi juoksujalkaa leffat hakee jos kukaan ei tuo niitä mukanaan. Mut hei, nyt pannaan toimeksi! Antakaahan tulla listoja. Eikä tarvii välttämättä kymmentä leffaa listata, 5 on minimi.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.12.2006 17:27
Tässä ei nyt tule kymmentä, mutta muutama mieleentuleva :
- Manaaja
- Kauhujen talo (Amityville)
- Pet Cemetary
- Veren Vangit (muistelinkohan nyt oikeeta leffaa?)
- Uhrilampaat (olen Dr.Lecter friikki)
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 11.12.2006 19:00
The Village, ehdoton lemppari. paras.

The Silence of the Lambs, Uhrilampaat, on kans suosikkeja, mutt olen nähnyt sen niin pirun monta kertaa. Hannibal ei oo leffana yhtä hyvä.
Kirjoittanut: nexubus (Nimetön)
  • • Muokkasi: nexubus
  • Lähetetty: 11.12.2006 19:30
Huonosti tulee mieleen hyviä kauhuleffoja jotka vielä oikeasti olisivat jokseenkin kauhuttavia, monet ovat lähinnä vain viihdyttäviä mutta eivät oikeasti onnistu saamaan kylmiä väreitä ja jännitystä aikaan...

Mutta joitain hyviä mitä mieleen juolahtaa jotka voisin jaksaakkin katsoa:

70 - 90 luvuilta:
-The Exorcist
-Re-Animator (muistaakseni saatto olla kyl enemmä goree kui kauhuu)
-Pet Sematary
-Interview with the Vampire

2000 luvulta:
-The Creep
-Skeleton Key

lisään lisää leffoja jos/kun tulee mieleen...

Tietty alkuperäinen Night Of The Living Dead ois melko klassikko mutta sen lienee kaikki jo nähneet ? Jatko-osatkin kelpais mulle...
Kirjoittanut: lauratar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: lauratar
  • Lähetetty: 11.12.2006 20:34
Tässä muutamia:

- Dracula (Bram Stoker's Dracula, 1992)
- Veren vangit
- Sleepless
- Silent Hill
- Jaakobin painajainen
- Oopperan kummitus (1925)
- Stendhal syndrooma

Lisäksi kaksi tanskalaista elokuvaa "aivot narikkaan" osastolta :

- Sidste Time
- Mørkeleg

Muoks: unohdin mainita nämä kotimaiset tuotannot: http://www.bloodceremony.net/
Kirjoittanut: Zombina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.12.2006 22:17
- Braindead
- Evil Dead
- Veren Vangit
- Manaaja

Nyt ei tule mieleen enempää, sanon sitten lisää, kun tulee
Kirjoittanut: Dante (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.12.2006 16:26
Melkein kaikki käy.
Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 13.12.2006 15:16
Nosferatu (1922)
The Wicker Man (1973)
I Spit On Your Grave (Day of The Woman, 1978)
Phenomena (1985)
Hellraiser (1987)
The Lost Boys (1987)
Braindead (1992)
Gin gwai (The Eye, 2002)
The Grudge (2004)
Kirjoittanut: Shaft (Inkvisiittori)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 13.12.2006 23:04
Seven sekä saw 1.
siinä on ainakin kauhuleffoista mitkä on kolahtaneet muhun.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 14.12.2006 19:13
No niin! Hyvä! Noin sitä pitää! Hyviä ehdotuksia on jo tullut, muutama löytyy ihan omasta takaa tuolta dvd-kaapista. Olkaa hyvät, jatkakaa

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit