Gootti.net

Kitinät, narinat, vinkunat ja muuta valitusta!

Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 08.04.2011 05:15

Lainaus: Orthoxina

MEILLÄ ON JUMALAUTA HOMETTA.

Oho. Oletteko asuneet eli altistuneet sille pitkäänkin?
Kirjoittanut: Orthoxina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Orthoxina
  • Lähetetty: 08.04.2011 13:16

Lainaus: kuopassa

Oho. Oletteko asuneet eli altistuneet sille pitkäänkin?

No vasta parin viime kuukauden (? no, alle puolen vuoden sisään) alkanut molemmat oireilla - siis minä ja mies, tytär ei ainakaan vielä sen kummemmin oireile... Vasta kun pahasti homeelle allerginen ystävä tuli käymään ja vietti meillä paljon aikaa, hänkin rupesi oireilemaan siihen pisteeseen että pystyi olemaan meillä enää reilun vartin, ennen kuin pahoinvointi ja päänsärky alkoivat... Itse miettinyt että miksiköhän kurkku on taas kipeä ja aamuisin kurkusta irtoaa vihreää limaa, ja vasta nyt sitten tajuttiin epäillä hometta :/. Itse olen homeallerginen, mutta onneksi suht. lievästi, vielä... Sain aikanaan allergiani homeessa olleesta koulusta.

Oireet ja muut ovat ryöpsähtäneet oikein tässä viime aikoina. Meinaan ihan kuukauden sisään molemmilla kurkku jatkuvasti kipeä, minulla päänsärkyjä ja ihan tajuton väsymys. Sitten tajuttiin tarkastella tarkemmin keittiön roskiskaappia, jossa on jo jonkun aikaa haissut ihan tajuttoman pahalle (molemmat luuli että se johtuu siitä että roskiksella ollut joku aika sitten jotain pahanhajuista ja haju vain jäänyt). Siellä on ilmeisesti kunnon valumajäljet ja sellainen kivan pistävä viemäri-maakellarihaju. Lisäksi suihkumme lattian laattojen väliset saumaukset rapisivat jo kun muutettiin, kysyttiin kunnan teknisen työn johtajalta ja kunnan talonmieheltä (hyvin pieni kunta) että mitä sille tehdään. Vastaus oli ettei heidän puolestaan mitään, pistäkää silikonia O.O. Tuntuu että koko saakelin kaksikerroksinen kerrostalo on pelkkää silikonilla kasaan kursittuja rakenteita, vessan valaisinkin oli silikonilla kiinni...

Että näin täällä peräpohjolan ghetossa. Nyt ollaan tyttären kanssa evakossa vanhempieni luona, mies ei osaa täällä olla joten majailee edelleen kotona (viettää kuitenkin aikaa täällä). Hölmö mikä hölmö, mutta eipä sen päätä saa käännettyä. Ymmärrän kyllä sinänsä, kun ei saa öisin nukuttua polvisärkynsä takia ja siellä sillä sentään on tekemistä... Toivon vain syvästi, että tytär säästyy homeallergialta eikä ehdi sairastua :/. Harmittaa vaan vietävästi olla täällä porukoilla, kun äitini olkapää on tuusan p*skana eikä se tietenkään malta olla nostelematta tuota pientä tytönpalleroa.

Huoh. Kyllä se tästä, ei sinänsä mikään ihme että se p*skaläjä on homeessa, kun ikkunoista tuulee sisään ja lattioista saa tikkuja... Ja sitten vielä kehtaavat vetää siitä heevetinmoista hintaa.

MÖRR.

//muokkamuokka; vastaus alkuperäiseen kysymykseen; asuttu ollaan vajaat kaksi vuotta.
Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 08.04.2011 14:48
Punastelu on ka-ma-laa. EI, SE EI OLE YHTÄÄN SÖPÖÄ. Tuntuu ihan helvetin ahdistavalta olla duunissa kassalla kun tulee se kuumottava tunne että naama hohkaa ku tulikuuma poltinrauta. Tänään oli tuskastuttava päivä kun jostain syystä punastelin ihan jatkuvalla syötöllä. Ihanaa kun ihmiset on vielä siinä vaiheessa niin persereikiä että tuijottaa
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.04.2011 17:06

Lainaus: SeKukaVaaniiSängynAlla

Punastelu on ka-ma-laa. EI, SE EI OLE YHTÄÄN SÖPÖÄ.

Sympatiani. Kärsin samasta vaivasta, tosin yleensä vain jäånnittäessäni. Nimim. vihaan esitelmiä ja puheita.
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.04.2011 23:22
Liian stressaantunut, väsynyt ja kyllästynyt. Lyhyesti ja ytimekkäästi.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.04.2011 01:14

Lainaus: Orthoxina

MEILLÄ ON JUMALAUTA HOMETTA.

Niin on meilläkin, useinkin leipäpusseissa. Homettahan on aina ja joka paikassa.

Hankkiudu eroon siitä, hitto soikoon. Homekorjaukset menevät harvemmin vakuutuksen piikkiin, muttaa kun purkaa homeiset pois ja laittaa uutta tilalle (toki hyvä tuuletus välissä)niin alkaa näyttää paremmalta.

Jossei satu olemaan vuokrakämppä, joka on rakennettu sinivihreellä 70-luvulla jolloin kaikki käärittiin muoviin.

e: Yhden puutalossa sijaitsevan homeremontin tehneenä uskallan sanoa ettei se ihan niin vaikeaa ole.
Kaikki märkä pois, viikko tuuletusta/palovahtia ja sitten kuivaa puuta, eristettä ja pinta tilalle. Purkaessa näkee mikä on rakenne, ja sen mikä siinä meni pieleen. Asian osaava vastaava mestari kertoo mitä pitää laittaa mihinkin jottei käy samaa mokaa ainakaan.
Kirjoittanut: rumanaama (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.04.2011 16:31
Huomena pitää mennä verikokeisiin, ja olla tietenki syömättä se hemmetin 12 h. No ei sekään vielä mitään, mutta kun alakaa pyöryttämään joka helevatun kerta. En tykkää kun mun taipeisiin isketään se parsinneula yäk!!!!! Noh, hyvä syy heti kokeen oton jälkeen on mussuttaa suklaapatukka ja hörpätä pillimehua päälle.
Kirjoittanut: Aralynia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.04.2011 16:52
Pääsen perjantaina oikein mahatähystykseen. Yleensä olen kyllä ihan urhea kaikenmaailman sorkkimisten suhteen, mutta on niin herkkä oksennusrefleksi ja valmiiksi paha olo, että siitä taitaa tulla todella inhottava kokemus. Ja jos sillä ei vaivan syy vihdoin selviä, niin menee kyllä jo hermot.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 12.04.2011 17:08
Minulla on edessä magneettikuvaus.
Inhottaa koko homma jo näin etukäteen, ahtaanpaikankammoinen kun olen.
Kipukynnykseni on myös hyvin matala ja täten kammoksun myös varjoaineen pistämistä - edellisinä kertoina kun tuo ko. toimenpide on sattunut niin saatanasti.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.04.2011 17:19
Nyt alkaa se lupaamani vikinä ranskan opiskelusta. Itq vinq parq kun haluaisin osata tuota kieltä, mutta se ei mene päähäni eikä siinä muuten takuulla ole mitään logiikkaakaan. Huomenna tentti ja hävettää mennä feilaamaan sinne mukavan opettajan kurssi. Puhumattakaan siitä, että olisi muutenkin kiva saada tuo kurssi läpi eikä hylättyä. Tällä hetkellä iloitsisin edes kakkosesta.

Haluaisin muutenkin osata kieliä ja olen opiskellutkin useampaakin, mutta jostain syystä kielten opiskelu on minulle vaikeaa ja niiden eteen pitää tehdä ihan järjettömästi työtä. Tai pärjään ymmärtämisessä. Ymmärrän esimerkiksi ranskaa ja saksaa aika hyvin, mutta kun pitäisi itse tuottaa sitä kieltä niin aivot menevät solmuun. En tiedä ovatko opiskelutekniikkani poskellaan vai eikö minulla vain ole kielipäätä. Samoja kursseja käyvä kaveri tuntuu oppivan asiat kerran ne luettuaan, kun minä tahkoan jokaista aikamuotoa ja kielioppiasiaa viikkotolkulla päähäni ja siltikään ne eivät siellä pysy.

Englanti on minusta aina ollut helppoa, joten en käsitä mikä muissa kielissä mättää. Tai ehkä sitä vain oikeasti penskana oppi sen niin helposti kun lapset on sellaisia tietopesusieniä. Tymät aivot kun eivät enää omaksu uutta tietoa yhtä helposti. Vihaan.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit