Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Iron Maiden tai pitäisikö sanoa Rauta Neito?

Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.12.2007 19:31

Lainaus: Deadboy

Steve Harris

Eiks se vähän niinkuin ole bändin sielu?
Kirjoittanut: nahkarotta (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.12.2007 11:43
en ole koskaan oikeen kuunnellu Maidenia. tietysti hittibiiseihin on tullu törmätttyä. Tampereen keikalle on kenttäliput
Kirjoittanut: Rautaneito (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.12.2007 11:50

Lainaus: nahkarotta

en ole koskaan oikeen kuunnellu Maidenia. tietysti hittibiiseihin on tullu törmätttyä. Tampereen keikalle on kenttäliput

Ei ole totta. Miksi kaikki muut pääsevät mutten minä? Menisin sinne niin mielelläni, palan halusta nähdä Maidenin livenä. Mutta ei niin ei. Olet onnekas. O__o

Deadboy, poikkean nyt vähän aiheesta, mutta kun kerroit lukeneesi Run To The Hills-kirjan, niin millainen kirja oli? Kertoiko se Maidenin historiasta vai nykytilanteesta? Ja oliko siinä kuvia? Olen yrittänyt metsästää tätä kirjaa, mutta huonolla menestyksellä..
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.12.2007 12:36

Lainaus: Rautaneito

Deadboy, poikkean nyt vähän aiheesta, mutta kun kerroit lukeneesi Run To The Hills-kirjan, niin millainen kirja oli? Kertoiko se Maidenin historiasta vai nykytilanteesta? Ja oliko siinä kuvia?

Kirja kertoo Maidenin historiasta. Olen lukenut suomennoksen, on niin mielenkiintoisesti ja sujuvasti kirjoitettu ettei sitä malttanut oikein käsistään laskea. Kuvia siinä oli muistaakseni muutamia, mustavalkoisina, en ihan tarkkaan muista kun en itse omista, ostin sen kaverilleni joululahjaksi 2 vuotta sitten mutta otin vapauden lukaista sen itse sitä ennen kun tiesin ettei se siitä pahastu.

Kirja painottuu aika paljon vanhoihin juttuihin, niistä kerrotaan tarkasti mutta noin 80-90 luvun vaihteesta lähtien tapahtumia aletaan käydä aika nopeassa tahdissa läpi. Mutta ne vanhat ajat 70-luvulla ja 80-luvun alusta on tosi mielenkiintoisia. Kaikista keskeisistä henkilöistä on hyvät henkilökuvaukset ja bändin kehitys tulee hyvin kerrottua.

Anekdootit on aina kaikkien muusikko- ja bändikirjojen suola ja niitä on paljon, varsinkin alkuajoilta. Mieleen muistuu esimerkiksi tapaus kirjasta jossa bändin valomies Steve Lights teki jotain Maidenin juhlakeikkaa varten tavallista isommat pyrotekniikat lavalle ja tulos oli että Steve Harrisin PVC-housut sulivat kuumuudesta kun joku pommi tai sähikäinen poksautettiin...
Kirjoittanut: Nemi (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.12.2007 17:14
Aloitin maidenin kuuntelemista pari vuotta sitten
  • Lähetetty: 08.12.2007 16:11
Vai niin, no tuo kirjahan alkaa kuulostaa entistä mielenkiintoisemmalta. Kiitos kun valaisit asiaa, Deadboy Pitää nyt vaan haalia se kirjanen jostain käsiin.

Poikkean nyt taas aika radikaalisti aiheesta, mutta kysyn kuitenkin ihan uteliaisuuttani. Eli oletteko kuulleet covereita Maidenin biiseistä? Minä olen kuullut mm. Children of Bodomin version Aces High'sta. Aivan kauhea! Se biisi ei vain sovi Bodomeille, toki he ovat hyviä, mutta Maidenin biisit sopii vain heille itselleen. Se oli oikeastaan aikamoinen raiskaus legendaarisesta Aces High'sta. Olen myös kuullut Cradle of Filthin version Hallowed by thy name. En pitänyt erikoisemmin siitäkään, kyllä se vaan niin on että alkuperäinen on AINA ja iankaikkisesti paras.
Kirjoittanut: Tuulentytar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 08.12.2007 16:17
Multa löytyy Helsingin keikalle kenttälippu
Ja Maidenia olen kuunnellut muutamia vuosia, en ihan tarkkaan muista kuinka monta. Löytyy seinälippu ja kaksi jotain dvd juttuja Iron Maidenistä. Nyt en juuri muista mitä ne oli, mutta löytyypi kuitenkin.
Kirjoittanut: Dragula (Mister Halloween 2006)
  • Lähetetty: 09.12.2007 23:52
Maiden on *****..... :P Oisin päässy ilmasiks viime keikal, mut ei kiinnostanu....

Sori....
Kirjoittanut: Antar (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.12.2007 14:55
Meillä joutuu pakkokuuntelemaan, mutta eipä tuo ole niin vaarallista. Huonomminkin voisi mennä Aivan ykkösiä ovat Maidenin vanhat musavideot!
  • Lähetetty: 17.12.2007 17:35
Heh, Maidenista voi olla montaa mieltä. Kavereitani ärsyttää niiden kappaleet, ja minä aina ihmettelen että miksi. Mielipiteitä kun on niin monenlaisia. ^-^

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit