Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Yleiskeskustelu

Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.12.2008 00:09

Lainaus: Arvet

Mulla loppu tännää työt. Lomalle. Jee, ehkäpä lähen käymään kuusi(kuusi kuusi)varkaissa tai sitten en. Saa nähä!

Mulla alkoi vihdoinkin tänään loma, peräti kolme viikkoa lepoa tiedossa!
Ehkä tämä kuuluisi Tunnustuksia -topiciin, mutta menköön tässä;
Kun asustelin vielä lapsuudenkodissani (ikuisuus sitten), niin minulla ja isälläni oli tapana käydä kuusivarkaissa ennen joulua. Isäni on kyllä periaatteessa lakia kunnioittava ihminen, mutta tämän asian suhteen hän poikkesi linjastaan. Hän piti kuusivarkaissa käymistä pelkästään kohtuullisena, koska kuusi haettiin aina kunnan mailta, jotka kunta oli pakkolunastanut isäni perheeltä pari vuosikymmentä aiemmin. Isän mielestä käytiin siis omassa metsässä! Kerran juostiin jotain kunnan työntekijää/kuusivahtia tosissaan karkuun metrisessä hangessa. Ei onneksi saanut meitä kiinni! Oi näitä kultaisia lapsuusmuistoja...
Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.12.2008 01:42
Kuusien hankkiminen suoraan luonnosta on mun mielestä ihan sallittavaa, siis tapauksessa tai toisessa. Ne on niin ökyhinnoiteltuja tuolla markkinoilla katkaistuna ostettuina. Ja rumia.

Tuli tässä mieleen, että tykkäisikös joku tekniikkanero tai ihan normaaliälyinen ihminen jelppasta mua netinkäyttöongelmissa.
Probleemana on se, että aivan yhtäkkiä Explorerilla ei pääsekään esim. ihQ-galtsun, huuto.netin ja elloksen sivuille, Mozillalla kyllä, mutta sitä on inhottava käyttää kun kaikki kuvakkeet eivät avaudu. Lisäosat käytössä.
Lisäksi sivujen varmenneongelma hyppää ruutuun joka ikiselle sivulle siirryttäessä.
Tähän asti olen aina jatkanut sivuille ja tehnyt vastoin suosituksia.
Sieltä on katsottu kaikki työkalut ja sivun asetukset, mutta apua ei näytä löytyvän.
Ja mese ei ole auennut tässä koneessa -toisen talouden koneella kyllä- kuukausiin, se herjaa
"sisäänkirjautuminen kohteeseen Windows L... ei onnistu juuri nyt. Yritä myöhemmin uudelleen."
Vianmääritykset on tehty, missään ei ole mitään oleellista, modeemi ja siten verkkoyhteys ok. Oletan että tuo Explorerin toimivuus ja mesen oikuttelu on jotenkin yhteydessä, jumiutivat samoihin aikoihin.
Kai sitten sitä on onnistunut roplaamaan jotkut asetukset pois paikoiltaan.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 21.12.2008 04:02

Lainaus: Mystification

Probleemana on se, että aivan yhtäkkiä Explorerilla ei pääsekään esim. ihQ-galtsun, huuto.netin ja elloksen sivuille, Mozillalla kyllä, mutta sitä on inhottava käyttää kun kaikki kuvakkeet eivät avaudu. Lisäosat käytössä.

Internet Explorerin ja Mozillan (Firefoxiako tarkoitat?) lisäksi on olemassa useita muitakin nettiselaimia, joilla nettisaittien seassa kahlaaminen voi sujua. Kokeile vaikka Googlen Chromea tai Operaa. Firefoxillakin noiden mainitsemiesi sivujen pitäisi toimia. Napsauta vaikka Firefoxin siitä yläpalkista "Työkalut" -> "Asetukset" -> "Sisältö" -> Laita rasti ruutuun siihen kohtaan jossa lukee "Salli JavaScript-komentosarjat". Siitä samasta asetussivusta löytyy sellainen välilehti kuin "Tietosuoja", josta voit valita:

- Sivustot voivat asettaa evästeitä -> Joo
- Salli kolmannen osapuolen evästeet -> Joo

Jos käytät Firefoxissa AdBlockia tai AdBlock Plussaa, kannattaa säätää sen asetuksista joidenkin haluamiesi nettisivujen kohdalta se suodatus pois päältä.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 21.12.2008 06:57
Jahka pääsen kotio, niin tulen koomaamaan tämän päviää...

Ja oli ihanaa seuraa, hihhih, vaikka olikin hirveää säätämistä :'D "missä sä oot"
Kirjoittanut: warheart (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.12.2008 11:25
Toimiiko explorerilla muutkaan sivut?? Jos oot vahingossa laittanu(tai joku muu laittanu) sen offline tilaan?
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.12.2008 13:46

Lainaus: Arvet

ehkäpä lähen käymään kuusi(kuusi kuusi)varkaissa tai sitten en. Saa nähä!

Itse en uskalla lähteä hakemaan kuusta tuolla tavalla, vaikka moni tutuista niin tekeekin. Alkaa kyllä heti omatunto kaihertamaan. Pois tuollaiset Joulun ajaksi. Valmiit kuuset, myytävät siis ovat mielestäni ihan liian kalliita ja kuivakan karuja, etten kyllä ala sellaisista maksamaan. Muovikuusiin en ole vielä oikein ihastunut. Täytyy kai taas todeta, että olen tämänkin Joulun ilman kuusta. Pah, oma vika
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.12.2008 14:05

Lainaus: Funereal Soul

Muovikuusiin en ole vielä oikein ihastunut. Täytyy kai taas todeta, että olen tämänkin Joulun ilman kuusta. Pah, oma vika

Mä ostin Claes Olsonilta tuollaisen ihan tunnelmallisen mini-tekokuusen, jossa tuli mukana valot, ja koristeet. Ihan kaunis, eikä maksanut kuin 7.50
Kirjoittanut: pimeyden_hehku (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 21.12.2008 15:12
jeijjjj mel on joulukuusi jo hommattu se on kyl viel parvekkeella, mutta 22 tai 23 päivä tuodaan se sisään ja aattoaamuna sitte koristellaan. mietin aina välillä, että miltäköhän semmoinen näyttäisi, jos jonkun metsän kaikki kuuset oltaisiin koristeltu
Kirjoittanut: Barokki (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.12.2008 15:17

Lainaus: pimeyden_hehku

miltäköhän semmoinen näyttäisi, jos jonkun metsän kaikki kuuset oltaisiin koristeltu

Kokeillaanko ? :>
Kirjoittanut: pimeyden_hehku (Jäsen)
  • • Muokkasi: pimeyden_hehku
  • Lähetetty: 21.12.2008 15:30

Lainaus: Barokki

Kokeillaanko ? :>

kokeillaan vaan jos joku hommaa koristeet :>

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit