Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Sitoutuminen keskusteluissa (kritiikkiä)

Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.02.2014 02:29
Tämä ei varmasti ole oikea paikka kommentoida, kun vaikuttaa foorumin teknisiin ominaisuuksiin painottuvalta alueelta, mutta kritiikkiä käyttäjille:

Tällä foorumilla on pieni aktiivinen käyttäjäporukka, mikä osaltaan tietysti aiheuttaa vähäistä viestimäärää muutenkin. Tämän takia voi olla vaikeaa jo itsessään pitää keskustelua yllä. Foorumin aihealuekkaan ei kauheasti auta, kuinka monta e-goottia sitten kulloinkin liikkuu. Mutta minun pääasiallinen valituksen aiheeni:

Täällä näkee pääasiassa monologia. Ihmiset laittavat täysin erillään olevia postauksia, ja viittauksia edellisiin viesteihin ei usein näe. Voi olla kyse suomalaisesta kulttuurista, ettei viitsitä avata suuta keskustelua varten, tai sitten jostain ihan muusta, mutta täällä keskustelua harvemmin tuntuu olevan.

Siksi vetoan käyttäjiin, että viitataan useammin edellisiin viesteihin, kommentoidaan ja koitetaan luoda keskustelua yksittäisten huutojen sijaan. En tarkoita, että kaikki kommentoivat jotain päätöntä johonkin viestiin, mutta jos on sanottavaa, niin mielummin laittaa vähän vaivaa keskustelun luomiseen.

Olin aikoinaan toisella, vielä pienemmällä foorumilla, jossa keskustelu oli normikäytäntö. Foorumilla oli kymmenkunta aktiivista käyttäjää, mutta keskustelu onnistui silti. Voi olla että tiede-aiheisella foorumilla, kun puidaan elektroniverhojen luonnetta (tai miten posautetaan vaja), on tyypillistä saada kommenttia ideoihin, mutta tällainen keskustelu oli myös yleisen keskustelun alueella. Jos koitetaan täälläkin hieman aktivoida keskustelua lämpimään suuntaan.

(tämä on myös kritiikkiä itselleni, yksi pahainen huutelija, mutta nyt yritän aktiivisesti luoda jonkun asteen esimerkkiä tästä eteenpäin, tehkää te muutkin niin.)
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 28.02.2014 03:39
Kannatetaan, mutta toisaalta valtaosa aktiivisista ketjuista on tyyliin "mitä ajattelet nyt" "mitä kuuntelet just nyt" jne, niin paha niistä on erityisemmin keskustella. Foorumi on kyllä huomattavasti hiljaisempi mitä se on ollut joskus, liekö goottius pois muodista tai jotain. Toisaalta uusia kasvojakin tulee siinä missä vanhoja lähtee, jonkinnäköisessä balanssissa vielä nähdäkseni ollaan.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.02.2014 04:02

Lainaus: Nyxeria

Täällä näkee pääasiassa monologia. Ihmiset laittavat täysin erillään olevia postauksia, ja viittauksia edellisiin viesteihin ei usein näe.

Joo. Välillä tuntuu, ettei niitä muita vastauksia edes lueta, vaan katsotaan otsikko ja laitetaan siihen oma mielipide. Sitten siinä tulee aina vaan uudestaan ja uudestaan ne samat asiat mitkä on sanottu jo miljoonasti sen keskustelun aikana.

Esim joku kysyisi vaikka että mistä ostatte verkkokäsineitä, ja kolkyt ihmistä on jo sanonut että no morticiasta, niin tarvitseeko sitä enää uudestaan laittaa sinne, varsinkaan jos ei ole mitään lisättävää, kun se ei mitään sisältöä siihen keskusteluun tuo, eikä siten edes "auta" sitä aloittajaa.

Mun mielestä ainakin on kivaa, jos joku lainaa mun viestistä, tulee sellanen olo, että joku on oikeasti lukenut sen viestin. Ehkä siksi jotkut uudet käyttäjät äkkiä kyllästyy, jäävät haamuiksi ja tulokkaiksi, kun saattaa tuntua siltä, että ne mahtikuutti666:t kattoo niiden viestejä silleen "siis kuunteleextoi babybat lurjus niinku himii, oi kyllä nyt hautakammioni kaikuu naurusta, eiväthän he mitään gootteja ole pyh", kun kenenkään viestiin ei tavallaan reagoida mitenkään.
Kirjoittanut: Magnolia (Jäsen)
  • • Muokkasi: Magnolia
  • Lähetetty: 28.02.2014 06:06
Gootit eivät puhu paljon. Itse juttelen joskus vieraiden ihmisten kanssa, mutta monelle se voi olla oikeasti kauhistus. Itse asiassa, myös minulle. Joka kerta, kun kirjoitan jotain, tulee levoton olo.
Kirjoittanut: Dark Eyes (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.02.2014 09:35

Lainaus: Magnolia

Gootit eivät puhu paljon.

Foorumia tarkistellessa tämä tuntuu pätevän myös postauksiin.
Useasti omalla kohdalla käy niin, että en näe tarvetta/keinoa tuoda omaa näkemystäni esille monenkaan asian suhteen foorumilla, murahtelen ja nyökkäilen vain hyväksyvästi täällä yksikseni.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 28.02.2014 10:36
Tämä on niin tätä, että ketä kiinnostaa mitkäkin aiheet ja usein tosiaan menee siihen, ettei suurempaa keskustelua vaan saa aikaan olemassa olevissa ketjuissa. Tai ketjun aihe on sellainen, ettei vaan ole mitään sanottavaa. Nyökkäilee taikka myhäilee ja on sille juujuu, kylläkyllä..
Taikka ei vain monellakaan tunnu olevan kiinnostusta / tarvetta sen kummemmin kommentoida mitään ja tavallaan se on sääli, koska se tappaa ketjuissa keskustelua.
On tässä vuosien varrella huomannut tosiaan käyttäjien(KIN) kuihtumisen ja paljon tulee väliin tosi nuorta porukkaa, jotka ei ehkä "uskalla" ottaa osaa keskusteluun sen isommin? Ehkä.
Ja sitten on niitä pyörähtäjiä, jotka alkuun innostuu kirjotteleen jotain, mutta sitten, kun ei keskustelua tosiaan saa aikaan. Sellainenkin keskustelun alku "kuolee" nopeasti pois ja varmaan osa vaihtaa foorumia tai jää sivusta katsojiksi näille muutamille hassuille tyngille lauseille. Jotka eivät siis sitä keskustelua helpota yhtään.
Mutta niinpäs se itselläkin on, että harvemmin on mitään sanottavaa tai kommentoitavaa tai aivot ei vaan toimi, vaikka haluais jotain kirjottaa. Silloin takuu varmasti lyö tyhjää.
Joten tämäkin mode syyllistyy liian usein myöskin siihen, että saisi pidettyä keskustelua yllä. Taito kai sekin olisi ja minen omaa sitä
  • Lähetetty: 28.02.2014 11:10
Minua kiinnostavat aiheet - meikit, kengät, vaatteet. Se on kevyt, ei ole mitenkään sitovaa keskustelu.

"Mitä gootit harrastavat?" - kiinnostaa.
"Välillä hyviäkin uutisia!" - kiinnostaa.
"Loukkaavin asia mitä sinusta/sinulle on sanottu?" - ei kiinnostaa.
"Koulukiusattuja?" - ei kiinnostaa.
"Rasismi ja muu yleinen asenteenne?" - 1000% ei kiinnostaa.
"Tee ja/tai kahvi" - ei kiinostaa. En juo teetä, ja varsinkin - kahvia.
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.02.2014 11:25
Ketjutopicit eli juurikin nuo " mitä kuuntelet juuri nyt" tyyliset on siitä tylsiä, ettei kukaan lue edellisen kirjoittamaa, vaan menee juurikin monologiksi ja listaamiseksi. Senpä takia harvemmin moisiin tulee kommentoitua ja yleensä kommentoinkin vain sellaisia aiheita, joissa oikeasti keskustellaan eikä vain listata asioita. Senpä takia minut varmaan löytää useimmin tuolta tyyli osiosta ja sellaisista, joissa oikeasti keskustellaan, eikä vain listata jotain...

Onko muuten tällä foorumilla enää aktiivista ylläpitoa, vai pöliseekö tämä pieneksi jäänyt aktiiviporukka keskenään ?
  • Lähetetty: 28.02.2014 11:39
Juu ketju "mitä kuuntelet juuri nyt" vei kaikki voimat minusta..
Minä kuuntelen gothic-doom metalia, ja muut - Marilyn Mansonia ym.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 28.02.2014 16:37

Lainaus: Satanica

Onko muuten tällä foorumilla enää aktiivista ylläpitoa, vai pöliseekö tämä pieneksi jäänyt aktiiviporukka keskenään

No ainakin minä roikun täällä modena jonkin verran päivittäin, vaikka en jaksakaan kovin paljon kirjoitella.
Lähinnä olen koittanut viime aikoina ylläpitää uudelleen tuota Helsingin goottikahvilaperinnettä
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!