Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Japanilainen musiikki

Kirjoittanut: Amelia De Vlarie (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.11.2008 20:29
Japanilainen musa on myös mielestäni todellakin inspiroivaa. Ipodilta löytyy: Malice Mizer, Versailles ja Moi dix mois. Versailles oli uusin ihastus, levy The Revenent Choir oli ihana
Kirjoittanut: Aural (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.12.2008 00:45

Lainaus: neo_shaman

Löysin vähän aikaa sitten Japanin Alphavillen, bändin nimeltä Soft Ballet.

Uuh, tuon vertauksen takia oli pakko tsekata. Eipä kuulosta Soft Ballet hullummalta.

Kuuntelen joitakin japanilaisia bändejä siinä missä mitä tahansa muitakin. Ehdottomat suosikkini (Penicillin ja bändin jäsenten muut projektit) eivät edusta sitä länsimaissa suuren suosion saavuttanutta visual/oshare kein aaltoa. Olen kuullut näitä huippusuosittuja bändejä ja artisteja tarpeeksi voidakseni sanoa niiden olevan ihan kivoja, sellaisia jotka eivät herätä aggressioita tai pahoinvointia, mutteivät euforiaakaan. Näyttävät ihan kivoilta joo, mutta sikäli kun monien japanilaisbändien voi sanoa olevan audiovisuaalisia kokonaisuuksia, on turhan monissa tapauksissa se audio-puoli jäänyt hieman itseään toistavaksi. Näin ollen en välttämättä jaksa kuunnella niitä "ihan jees" -tapauksia vaan pitäydyn niissä, jotka minun korvaani erottuvat edukseen. Makuni ja arvostelukykyni voi toki olla hävyttömän huono, tykkään esimerkiksi BLOODista, joka on monien mielestä uskomatonta kuraa. Itse asiassa ymmärrän myös miksi, mutta tykkään silti. Myös Aural Vampire on hyvä, samoin kuin esim. Hora, Eve of Destiny ja muutamat muut elektroniset tapaukset.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 18.12.2008 13:23

Lainaus: Aural

Kuuntelen joitakin japanilaisia bändejä siinä missä mitä tahansa muitakin. Ehdottomat suosikkini eivät edusta sitä länsimaissa suuren suosion saavuttanutta visual/oshare kein aaltoa.

Sama täällä; ne länsimaissa suositut bändit tuli kyllä tsekattua ja osa niistä on ihan jees, mutta eniten säväreitä saan vanhasta visualista tyyliin X, Zi:Kill, BUCK-TICK. Tosin pidän erittäin paljon kovan suosion saavuttaneista yhtyeistä kuten MUCC ja Kagrra.

Myös Aural Vampire on hyvä, samoin kuin esim. Hora, Eve of Destiny ja muutamat muut elektroniset tapaukset.

Oletko kuunnellut Schwarz Steinia tai Köziä? :3
Kirjoittanut: Aural (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Aural
  • Lähetetty: 18.12.2008 14:21

eniten säväreitä saan vanhasta visualista

Niinpä. 80- ja 90-luvuilta lähtöisin olevat bändit kuulostavatkin joltain. Ehkä silloin oli helpompi erottua visuaalisesti, niin energiaa jäi myös musiikin työstämiseen oikeasti omannäköiseksi? Saattoi olla vähän kaukaa haettua, mutta mielestäni monia uuden aallon nuoria vk-bändejä ei musiikillisesti ole helppoa erottaa toisistaan.

Oletko kuunnellut Schwarz Steinia tai Köziä? :3

Molempia olen jonkin verran kuunnellut, ja hyviltähän ne kuulostavat.
  • Lähetetty: 18.12.2008 14:36

Saattoi olla vähän kaukaa haettua, mutta mielestäni monia uuden aallon nuoria vk-bändejä ei musiikillisesti ole helppoa erottaa toisistaan.

Eipä, suurin osa kuullostaa kohtalaisen samalta perus-vk:lta. Uudet bändit myös näyttävät enemmän tai vähemmän samalta... Tärkenintähän bändissä on se musiikki, mutta esim. vanhassa Malice Mizerissa puvustus ja kaikki visuaalinen härpäke toimi niin loistavasti että
Toki löytyy myös länsimaisista lemppareistani visuaalisia herkkuja ;D

Molempia olen jonkin verran kuunnellut, ja hyviltähän ne kuulostavat.

Ajattelinkin, että noiden luettelemiesi bändien perusteella voisit tyksiä
Kirjoittanut: Elegia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 18.12.2008 15:34
Vielä jokin aika sitten oli enemmänkin japanilaisia bändejä jotka saivat minut innostumaan.. Nykyään sitten onkin enää kolme joihin en ole ainakaan vielä kyllästynyt.
Moi dix Mois, Versailles ja Schwarz Stein.
Kirjoittanut: Morningstar_ (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Morningstar_
  • Lähetetty: 25.12.2008 23:26
Masonna ja Gallhammer uppoaa vielä. noista yli-ihkutetuista japanilaisista rock/metalli ynnämuu-yhtyeistä en oo pahemmin innostunut kun ei vaan uppoa. tuliskohan japanista mitään mukavaa EBM kauttaviiva Industrial bändiä josta saattaisin tykätäkkin?

Lainaus: Vampira_666

Aya mantsuuran laulu, Ne~e,kuolette varmasti.

oksensin melkein verta :S piti laittaa ensiavuksi Suicide Commandoa
  • • Muokkasi: neo_shaman
  • Lähetetty: 26.12.2008 13:39

Lainaus: Morningstar_

tuliskohan japanista mitään mukavaa EBM kauttaviiva Industrial bändiä josta saattaisin tykätäkkin?

Tsekkaa ihmeessä Calmando Qual - bändi vetää keikankin Glorialla tammikuun 9. päivä Olen menossa katsomaan. Tietenkin ebmää löytyy myös, esim. Schwarz Stein sekä Eve of Destiny ja darkwavejumputusta Aural Vampiren tyyliin. Muistaakseni myös BLOODilla on konevaikutteita musassaan [korjatkaa jos olen väärässä].
Kirjoittanut: Aie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.12.2008 23:09
Minä(kin!) kuuntelen japanilaista musiikkia muun ohella.

Näyttävät ihan kivoilta joo, mutta sikäli kun monien japanilaisbändien voi sanoa olevan audiovisuaalisia kokonaisuuksia, on turhan monissa tapauksissa se audio-puoli jäänyt hieman itseään toistavaksi. Näin ollen en välttämättä jaksa kuunnella niitä "ihan jees" -tapauksia vaan pitäydyn niissä, jotka minun korvaani erottuvat edukseen.

Komppaus. Tästä päästään örinäpuoleen, joka ei koskaan ole erityisemmin vedonnut minuun. Jos melodiat ovat yksinkertaisia ja kieltä ei ymmärrä, sanoituksetkaan eivät vain voi pelastaa. Ulkoisestikin VK junnaa paikallaan, samat hiustyylit, meikit ja vaatemallit on nähty, olivat ne sitten aluksi kuinka erikoisia tahansa. Keikoilla kyllä käyn, vaikkei bändi olisikaan niitä suosikkejani, ajanvietettä kavereiden kanssa siis

Itse olen jo pidempään ollut totaalisen rakastunut Malice Mizeriin. Niitä biisejä jaksaa kuunnella aina uudestaan, ja tässä audio- ja visuaalinen puoli ovat tasoissa ja täydentävät toisiaan
Jäsenten soolot eivät pärjää Marisulle, toki Közi on ihailtava ja Moi dix Mois pyörii loistavasti. Bändistä ei tosin ole kuulunut mitään vähään aikaan. Manan tallilta Kanon Wakeshima vaikuttaa lupaavalta, vaikkei ääni olekaan vielä erityisen loistava. Schwarz Steiniin en ole ehtinyt paljon tutustua, vaikka mielenkiintoinen tuokin.

Versaillesin Revenant Choir iski, mutta uudempaan Noble-plättyyn en ole päässyt ahkerasta yrittämisestä huolimatta sisälle. Bändin "varanimi" USA:lle (Versailles ~Philharmonic quintet~) sukkaa korvaani pahasti. Ääntämyskin on nyt hankala (vaikka Versaiksi sitä tuttavallisesti kutsun). Mitä se on oikeaoppisesti? Ennen lausuin sen ranskalaisittain, mutta sitten tuli tuo englanninkielinen lisäys En tykkää!

Lacroix Desphères-niminen tulokas vaikuttaa kiinnostavalta, joskin musiikin löytäminen on pahasti kiven alla.

X Japan ja hide ovat tietysti näitä ikuisia rakkauksia, joita ei sovi unohtaa.
Kirjoittanut: pentagram (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 29.12.2008 17:22
moi dix mois on mielstäni ainut hyvä japanilainen metal yhtye.. muuten ei tuo j-rokki tai mikä lie nyt onkaan niin iske.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit