Lukeeko joku muukin kuin minä oikeasti muiden viestit, vai onko tämä taas tällainen meme-tyyppinen gallup?Oma vastaukseni on suurilta osin lainattu Schattenin vastaavantyyppisestä ketjusta, forgive me for that. Muokkailen kuitenkin tarvittaessa, ja mielelläni vastaan tähän ketjuun, oli sen tarkoitus sitten olla keskustelu tai meme.
1986 - Olin nelivuotias, ja meille tuli SKY-channel. Ensimmäinen ulkoaoppimani, Lontoonkiälinen kappale olikin "Money for nothing".
1987- Queen tuli mukaan kuvaan. Jummi jammi, ymmärsin sanoistakin jotain!
1989 - Koopperin Liisan kasetti eksyi pikku hyppysiini, ja länttäsin hetivälittömästi Alice-sedän julisteen seinälle värityskynälaatikkoni yläpuolelle. Army of Lovers taisi joskus hieman tämän ajan jälkeen ryhtyä hiipimään kuuntelulistalle. Lisäksi Deppareiden Enjoy the Silence oli ihan sikaihQ.
Ala-aste - Meidän luokan tytöistä valtaosa palvoi Nyykkäreitä, ja minä valitsin jonkun niistä yhdentekevistä ukoista saadakseni olla rauhassa. Jonathan oli se kaikista vähiten ärsyttävä, hiljainen takarivin kaappihinttari.

Queen pysyi kovana sanana aina kuudennelle saakka, jolloin muistaakseni Megadeth, Metallica, Hype-musikaali, Raptori ja random hittisekamelska olivat hurjan hyviXii. Ja sit kans Eis of beis ja MTV-musiikki. Se taisi tosin olla hitusen tasokkaampaa vielä joskus 1996 kuin nyt. I think.
Ylä-aste - Cranberries, Skunk Anansie, Smashing Pumpkins, Kula Shaker, The Cardigans, Red Hot Chili Peppers, Nirvana, Metallica, Garbage, ja - omg - Spaissarit oli kuumat nimet levyhyllyssä. Äidin kanssa käytiin oikein Metallika-miästen tiistaikeikallakin jäähallissa. Rok oon. A.L. Webberin musikaalit ja erinäinen klassinen kolisi. Joku The Corrs käväisi kuvioissa. Mid-90's alternative rock/pop on edelleen musiikillisista perversioistani rakkain.
Lukio - Hirmuinen sillisalaatti mahtuu tännekin - lukioon kun kului kokonaista neljä vuotta. Eli musiikillisen kehityskaaren vaiheeseen "lukio" kyetään lukemaan ainakin seuraavat (joidenkin edellisistä lisäksi): Type O Negative, George Michael, Madonna, Massive Attack, Electric Light Orchestra, Obituary, Anathema, Enochian Crescent, Bal-sagoth, Iron Maiden, Manowar, Judas Priest, Samael, Sigh, Electric Wizard, Arcturus, M.A. Numminen, Ella Fizgerald, Brand new heavies, Randy Crawford ja monet, monet muut suursuosikit. Osa näistä on vieläkin listalla.
2002-2005Epämääräinen göötti-musiikki kuten Joy Division, NiN, Xymoksin klaani ja Parannus kummittelevat/kummittelivat kuulokkeissa, Amon Tobinista, Vaya con Dioksesta, Tori Amoksesta, Nick Cavesta, Leonard Cohenista ja Kate Bushista puhumattakaan. Jazz on niin ikään tainnut pysytellä lukioajoista, ja ex-poikaystäväni myötä Zappa ja Hendrix löivät kättä.
2006->Olen ehkä jämähtänyt jollakin tapaa paikoilleni, sillä 99% lemppareistani on jo mainittu, enkä niistä luovu. Uusina korviini ovat näiden vuosien aikana valuneet mm. Portishead, Head Control System ja Tenhi, ja myös enemmissä määrin uusvanhat Hidria Space Folk, Infected Mushroom, Shape of Despair, Opeth, Ulver, Arcturus, Jethro Tull, King Crimson ja Emperor. Melko lailla metallipainotteisesti siis on liikuttu, mutta olen kuunnellut enemmän erilaista musiikkia kuin aikoihin.
"In a culture of beauty, the most beautiful are worshipped as gods." -Imperious Perfect