Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Joy Division

Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 18.03.2008 23:09

Lainaus: Deadboy

Controlin olen nähnyt vasta kolmesti.

*häpeää* mä olen kattonut sen nyt kaksitoista kertaa.

Lainaus: Tristessa

Suosittelen kaikille Heart & Soul - neljän ceedeen melkoisen kattavaa boksia, joka kustantaa uutena reilut 40 euroa.

On muuten oikein hyvä boksi ja edullisempi vaihtoehto, kun päälle 23€ maksavat "Collectors Edition"-julkaisut. Itse olen tosin vain ladannut sen, mutta kyllä se tulee hankittua vielä tässä jossain välissä. Ärsyttää vieläkin, kun löysin sen JD Substance kokoelman, mutta se olikin sitten niin naarmuuntunu ettei muut soittimet, ku tietokone sitte soittanu sitä muutakun pätkien..
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 18.03.2008 23:28
Tutustuin ensimmäisen kerran Joy Divisioniin tuossa muistaakseni 2000. Kaheksaisen vuotta taaksepäin, kun satuin tarttumaan uudelleen J.O'Barrin teokseen The Crow. Huomasin lainauksen Joy Divisionia, ja enkös sitten pienen pojan tarmolla lähtenyt etsimään että mikäs tuo tuommoinen Joy Division on.. Pari levyä tarttui mukaani, ja arvatkaas kehen iski ihan helvetin lujaa!

Kaheksan vuotta diggailua takana, minkä se nyt tehneekään minusta.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 18.03.2008 23:46
Noin viikon päästä ilmestyy muuten uusi 2CD kokoelma, Best Of JD. Ykköslevyllä nyt on suunnilleen mitä arvata saattaa, kovin tarpeellinen se ei ole kuin ihan uusille kuuntelijoille, mutta kakkoslevyllä on molemmat Peel sessiot (2*4 biisiä) joita ei ole ollut saatavana useaan vuoteen. Jaksaisikohan tuon ostaa pelkän kakkoslevyn takia. Saisivat julkaista ne Peel sessiot kyllä ihan erikseenkin.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 19.03.2008 00:14

Lainaus: Deadboy

Noin viikon päästä ilmestyy muuten uusi 2CD

Heheh arvaaappas, kuka äkkäsi sen jo viime lauantaina yhessä levykaupassa. :P (Ihmettelin että mikäs piru tää on olevinaan), mutta kun joku tunti sitte huomasin että tommonen julkastaan, ni huomenna hakemaan.
Kirjoittanut: Silver_hair (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.04.2008 15:47

Lainaus: Tristessa

Joy Division on kaikkein aikojen paras yhtye.

Voisinpa oikeastaan olla samaa mieltä, loistavaa kamaa.

Itselläni on aitona Substance ja Unknown Pleasures (CE), molemmista tyksin kovinkin, vaikkakin "JD":n paras levy on tuo Warsaw, joka tehtiin vielä vanhalla nimellä. Sieltä löytyvät ne ah, niin ihanat They Walked in Line, Novelty (ainoa oikea versio) ja Living in the Ice Age. Muita kestosuosikkeja ovat Deadboynkin mainitsema Shadow Play(loistava bassointro. ) ja Digital.

Controlia en ole vielä nähnyt vielä, mutta Joy Divisionia ja Manchesterin "skeneä" käsitelleen 24 Hour Party Peoplen olen, ei hassumpi pätkä.
Kirjoittanut: Falling (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.04.2008 22:02
Controlin kävin tietenkin heti leffassa fiilistelemässä. Tuli istuttua pala kurkussa, tippa silmässä, kun taas piti pitää penkistä kiinni, ettei olisi jammaillut biisien mukana.
Visuaalisesti kaunis elokuva. Mun rintaa puristi pari päivää sen jälkeen.

Musiikkia en voi edes kuvailla. Se vain kolahtaa.
En edes muista milloin se oli, mutta se vangitsi mut. Piti vain jäädä hiljaa kuuntelemaan.
Kotonakin kuuntelen yleensä vain yksin ja öh, pienessä kännissä fiilistelen kavereille, että nyt hys, kuuntele tää kohta, kuuntele nää sanat.

Arvostan! Tai rakastan.
Kirjoittanut: Nox (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.04.2008 16:15
Joy Division oli kova bändi aikoinaan ja on edelleen minun korvissani. Kaksi loistavaa albumia ehti tehdä lyhyen uransa aikana.
Mitä tuohon spekulaatioon Joy Divisionin historian revisionisointiin tulee, vaikka Curtis ei olisi riistänyt itseltään henkeään, niin Joy Divisionissa hän tuskin olisi jatkanut. Eikös hän ollut muutenkin lopettamassa uraansa ko. bändissä, kun ei koknut rokkistaran elämää itselleen oikeaksi ratkaisuksi? Eli joka tapauksessa muut Joy Divisionin jäsenet olisivat todennäköisesti perustaneet New Orderin niin kuin tapahtui aikoinaan .

Tuohon vielä: itseäni ärsyttää suunnattomasti muutamat bändit, jotka suoraan sanottuna ovat täysin Joy Division-klooneja, ja tekevät sen vielä helvetin huonosti. Poikkeus joka vahvistaa tietysti säännön on: The Editors, jolla on jopa pari ihan kuunneltavaa biisiä.
Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.05.2008 11:09
Control-elokuva ja Joy Division -dokkari julkaistaan keskiviikkona 21.5. Itsellä on tietty jo arvostelukappaleet elokuvista + Deborah Curtisin kirjasta Etäinen kosketus.
Control-elokuvan ohjaaja Anton Corbijn tulee Suomeen avaamaan näyttelynsä Tennispalatsissa. Joy Division -yhtyeestä kertova dokumentti Joy Division nähdään erikoisnäytöksissä Helsingin Tennispalatsissa keskiviikkona 21.5. klo 20.30, sali 5 ja lauantaina 24.5. klo 15.30, sali 5. Myös Control nähdään ensi viikolla uusintanäytöksissä Helsingin Tennispalatsissa.
Anton Corbijnin voi nähdä fanitapaamisissa keskiviikkona 21.5.
Klo 12.00 City-Anttila, haastattelijana Anna Cadia Klo 13.00 Suomalainen Kirjakauppa Aleksi 23, haastattelijana Nora Varjama (Like
Kustannus).
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 04.07.2008 20:54
http://www.ksml.fi/uutiset/ulkomaat/varkaat-veiv%C 3%A4t-ian-curtisin-hautakiven(173440).ece

Kukas teistä se oli? Tunnustakaa pois! Ei hitto, aika pas-kamaista touhua...
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 04.07.2008 21:38
Eikä vain p-mäistä vaan myös erittäin lapsellista. Onko tuollainen edes totta?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit