Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: [Äänestys] Suosikkimusiikkiasi klubeilla?

• Vastaa

Lainaus: Melia

(tunnelmaa lisäsivät pöytiin jo kello 23 sammuneet ihmiset),

Mä nyt ihan itse menin ja päättelin että et lukeudu heihin! Kuulostaa kyllä todellakin pahemmalta kuin mitä itse oon kokenut

Mustahuuli! >:F

• Vastaa

Lainaus: PolyUnsaturated Doll Blood

Mä nyt ihan itse menin ja päättelin että et lukeudu heihin!

Hehee... joo, en tälläkertaa. Boheme nóirissa oli lähellä! Sillon oltiin jostain syystä kännissä kun... no, Suomalaiset juntit konsanaan!

K17:n grillillä (tämä on Saksassa hyvää, baarista saa usein myös ruokaa!) kuultu kommentti "mun mielestä noi gootit vois painua täältä vattuun" nostatti tunnelmaa vielä enemmän. Jos gootit eivät tahdo sekoittua hevi/metallikansaan, niin harvemmin hevi/metallikansa haluaa myöskään sekoittua gootteihin. Yleensä sieltä se "mitä saaplarin hintti-musiikkia tää tällanen on" -kommentti lentää melko nopsaan...

Suomessa taidetaan aika hyvin pitää nämä hommat erillään, mitä nyt Tuskaan toisinaan kutsutaan jotain isompia nimiä jotka kiinnostavat myös goottikansaa.

Impotenssin määritelmä: Maan vetovoima voittaa naisen vatovoiman.

• Vastaa

Lainaus: UndyingDreams

Metallia eivät taida kovin usein goottiklubeilla soitella

Aivan, jotkut sitäkin osastoa sinne kaipailisivat, mutta on paljon niitä jotka eivät. Jos metallia alettaisiin soittamaan, varmasti tulisi jonkin verran uutta väkeä mutta osa vanhoista lähtisi varmaankin pois. Tulos luultavasti olisi että klubi menettäisi vakituisen kävijäkuntansa.

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Muokkasi: Piiskansiima
  • Vastaa
Heh, äänestin viimeistä kohtaa. Syy oli ihan kyllä puhtaasti se, että kun kuitenkin kuuntelen sen verran vähän goottimusiikkia ja käyn klubeilla harvoin, niin kaikki tyylit kyllä luultavasti menee. Mitä tuo kenkienkatselu-tyylisuunta muuten on?

Metallia haluavat voivat mennä metelibaareihin, tai -keikoille. Sitä sorttia nyt on nykyisin sen verran tarjolla, että mitäpä enää goottiklubeille tuputtamaan.

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa

Lainaus: Piiskansiima

Mitä tuo kenkienkatselu-tyylisuunta muuten on?

Oman käsitykseni mukaan shoegazea soittivat ainakin My Bloody Valentine ja Slowdive... En ole genreen tarkemmin perehtynyt.

se on neo. || I'm so modern that everything is pointless. ~Nicky Wire

• Vastaa
Dropped me 2 cents *cent cent*

Minuun iskee enempi tuo indu, joten sitä äänestinkin sitten...

Are you ready to fall eyes shut, dead, dead as a stone to the hands of archangels

• Muokkasi: Deadboy
  • Vastaa
"Kenkiintuijottelu" on se vakiintunein suomennos tuolle. Nimen alkuperä löytyy enkkuwikipediasta. Ei tuota paljon klubeilla soiteta, ihan mielenkiinnosta laitoin mukaan, tosin siinäkin mietin että sopiiko tuo nyt electron ja synapopin kanssa yhtään yhteen, shoegazingissa kun on kitaratkin aika olennaisessa roolissa vaikka se soundi vähän elektronissävytteinen yleensä onkin.
Shoegaze on myös soundillinen tyylilaji, ja joku bändi voi hyödyntää tuota usein aika surisevaa, maalailevaa ja vahvasti kaiutettua shoegaze-soundia kuulumatta kuitenkaan siihen genreen sinänsä. Soundin juuret on tuossa post-punkin softimmassa puolessa, esim. The Curen 80-luvun alkupuolen tyylissä ja monissa 4AD-levy-yhtiön bändien dream pop/noisepop -soundissa, joista eniten vaikutti Cocteau Twins joka onkin shoegazingia mutta aloitti jo ennen kuin shoegazing-termi oli keksitty. En tiedä onko proto-shoegazing mikään termi mutta sovitaan että tästä lähtien on .
The Jesus & Mary chain lasketaan myös shoegazingiin mutta moneen muuhunkin juttuun.
My Bloody Valentinen Loveless-albumi on varmaan se shoegazingin suurin klassikko, vaikkakin niiden eka levy oli sen genren suhteen merkityksellisin. Mainittu Slowdive ja mm. The Cranes. Joku joka on paremmin perillä saa jatkaa ja korjata jos tarve vaatii.

Ääh, todella hankala selittää sellaiselle joka ei ole kuullut...

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Vastaa
Klassinen Goottirock!! Etenkin se vanha, rautainen, kaunis ja mahtava. Oikei, kaikki noista kyllä menee, helpostikkin, mutta tota ensimmäistä soitetaan aika harvoin missään

Ai mitä?! En se ollut minä!

• Vastaa

Lainaus: Dragonfly

tota ensimmäistä soitetaan aika harvoin missään

Jeps, oli kyllä hiton mukava se synapsin kesäsynkkyys, kun tuli hittiä hitin perään, Lucretia, Arabian Knights, Lagartija Nick, Romeo's distress, Amelia etc. tuli kaikkea tiheeseen tahtiin.

"Boikotoidaan, Mellakoidaan, Sabotoidaan, Vastustetaan!"

• Vastaa

Lainaus: HepZusi

Jeps, oli kyllä hiton mukava se synapsin kesäsynkkyys, kun tuli hittiä hitin perään, Lucretia, Arabian Knights, Lagartija Nick, Romeo's distress, Amelia

oo! olit siis "taivaassa"

Ai mitä?! En se ollut minä!

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.