Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: [Äänestys] Suosikkimusiikkiasi klubeilla?

• Vastaa
Klassista goottirokkia äänestin itsekin, tosin myös deathrock/batcave linjaa on mukava kuulla klubeilla.

"She wore far too much rouge last night and not quite enough clothes. That is always a sign of despair in a woman." - Oscar Wilde

• Vastaa
Kaikista kyllä pidän kovasti, mutta kyllä Industrial ja EBM rinnakkain muodostavat suosikkigothbändini.
  • Vastaa
Hmm. pitänee vastata *jump jump jump* kun en keksi miten rytminoisen rummutusta saisi verbaalisesti kuvattua
Eli tämän äänestyksen alkuasetelmatkin ovat jo tuhoon tuomitut, koska noi genrerajat on niin veteenpiirrettyjä ja niitä on viimeisimpien laskelmien mukaan 103. Noista siis varmaan valitsen sen EBM:n.

If you're happy - you're not thinking hard enough

• Vastaa
^Äänestykseen voi lisätä myöhemmin lisää vaihtoehtoja, pitäisikö laittaa vielä noise/rhytmic noise/experimental?

Lainaus: emanon

Eli tämän äänestyksen alkuasetelmatkin ovat jo tuhoon tuomitut

Olemme kaikki tuhoon predestinoituja, ei sitä tarvitse erikseen mainita.
Mutta, koitin parhaani mukaan keksiä mahdollisimman kattavan äänestyksen ja uskon onnistuneeni kohtuullisesti älynlahjani asettamat rajat huomioden, mutta kaiketi siitä jäi silti puuttumaan jonkun ääri-individualistin kannattama "musiikki"(noise)genre joka aivomassaa pehmittävän luonteensa vuoksi on joidenkin suosiossa?

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Muokkasi: PolyUnsaturated Doll Blood
  • Vastaa

Lainaus: emanon

viimeisimpien laskelmien mukaan 103.

Joo, okei, I'll give you that, mutta mun mielestä Deadboy on hyvin kiteyttänyt äänestykseen goottimusiikin alle laskettavat yleisesti klubeilla/illoissa soitetut lajit. Tohon "jokin muu, mikä" osioon voi sitten nämä erikoisemmat mieltymyksensä laskea. Sinne mahtuu myös esim. kasari tai indie, jotka eivät käsitykseni mukaan ole goottimusiikkia, mutta niitä soitetaan bileissä jos jollain tapaa sopivat esim. illan fiilikseen tms.

Mustahuuli! >:F

• Vastaa
Äänestetty on, klassista Goottirokkia. Tosin nykyään olen käynyt todella harvoin missään klubissa, luulenkin että täälläpäin ei kuuttirokki soi klubeilla vaan jumputijumputimusiikki.

Allekirjoittaneen pituus voi olla enintään 205 senttimetriä.

• Vastaa
Klubeilla eniten tanssijalkaa nostaa EBM/Futurepop ja siinäkin ne tietyt "klassikot", jotka DJ-puolellakin on soittolistoilla jatkuvasti. Klassikoista klassikoin lienee Covenantin Call The Ships to Port... Ja vielä täytynee mainita VNV Nationin Darkangel, Neuroticfishin Reinvent the Pain ja DeVisionin Sadness...

mä en suosittele sinulle tuolla tavalla kahta miestä, ansaitsisit vähintään kolme...

• Vastaa

Lainaus: Deadboy

mutta kaiketi siitä jäi silti puuttumaan jonkun ääri-individualistin kannattama "musiikki"(noise)genre joka aivomassaa pehmittävän luonteensa vuoksi on joidenkin suosiossa?

Vaikka tarkoituksena ei ole aloittaa hirveää genrepoliisitoimintaa, niin jatketaan silti
Itse olisin tehnyt äänestyksessä enemmän rajaa OldSchool EBM:n ja NuSchool EBM:n välille - sillä noiden soundien paremmuudesta on aika usein kädenvääntöä, ja lisännyt vielä ne aivoja pehmentävät power/rythmic-noisen valinnaksi. Kenties myös nuo pehmeämmän soundin genret: synthpop ja futurepop olisi voineet olla erikseen, sillä tiedän noita faneja jotka sitten eivät pidä niin uuden kuin vanhankoulun EBM:stä sen rankkuuden takia.

• Vastaa
emanon

Hyviä huomioita. Epätarkkuudet johtuu mun huonosta EBM:n alagenrejen tuntemuksesta.

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Vastaa

Lainaus: Deadboy

...huonosta EBM:n alagenrejen tuntemuksesta.

Voi kuule, ei tähän puhumalla selvyyttä tule, mutta se vaan on joskus ihan hauskaa

Itse en taas tiedä tuon rockin ja eritoten punkinmman musan puolelta oikein mitään. Varmaan goottirockin ja deathrockin erotan, mutta batcaven soundista mulla ei esimerkiksi ole mitään hajua.

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.