Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Metallilevyt, joista goottikin voi innostua

• Vastaa
Kaippa tuohonkin olisi sitten niita hymioita pitanyt viljella peraan...

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa
Joo, mutta mietippä kun otetaan ns. keskiverto rokkenrollia ja muuta sen sellaista Gootimusaa(tm) kuunteleva kootti, niin luuletko että se ensimmäisenä tarttuisi old school-grindiin? Se ei ole tuomitsemista, se on silkka fakta. Sitä tässä haettiin, ei ollut kyse bändien huonoudesta.
  • Vastaa
No metalli musiikkin bändeistä en tiiä mut ite ainakin tykkään kuunnella Crystalic bändiä. Vaikka on heviä niin toimii mulle kuin nenä päähän

Hymyile elämälle, niin sekin hymyilee sinulle ~~~~RoZe~~~~

• Muokkasi: Raivonkyynel
  • Vastaa

Lainaus: darkAngel

mikä vaan metallibändi oikeestaan musa mausta riippuen..

Ihan näin vinkkinä vaan, että tämä ei ole mikään toteamusketju vaan suosittelemisketju, joka toimii kas näin: jos on hyvä, jollain lailla goottimaisen tunnelman luova metallibändi, jota ei ole jo mainittu -> suosittele toki. Mutta älä kirjoita turhia viestejä, kiitos.

Vähemmästäkin vi*uttaa
  • Muokkasi: Felicia
  • Vastaa
Ohhoh, onpas täällä tunteet kuumina... no, en ota kantaa puoleen taikka toiseen vaan pelkästään suosittelen oman maun ja harkinnan mukaan:

Therion: Gothic Kabbalah (todella mainio tuplalevy, eikä edes örinää...)
Swallow the Sun: Hope (lähinnä kai doomia, sopii synkistelyyn)

Kissat ja naiset tekevät mitä tahtovat

• Vastaa
Jahas, metallibändejä, joista goottikin voisi innostua... tämä taitaa riippua ihan gootista ja hänen mieltymyksistään. Tässäkin on varmaan parasta vain reflektoida omia tuntemuksia, eli itsellä on metallibändien osalta rima noussut vuosien varrella todella korkealle.

En tiedä voinko erityisemmin suositella kenellekään muulle, mutta itse kuuntelen seuraavia metalliksi luokiteltavia orkestereita, suluissa suositeltavin lätty:

Burzum (Filosofem)
Forgotten Tomb (Springtime Depression)
Novembre (Novembrine Waltz)
Katatonia (Viva Emptiness)
My Dying Bride (Like The Gods Of The Sun)
Celtic Frost (Into The Pandenomium)
Amorphis (Eclipse)
Entombed (To Ride, Shoot Straight, And Speak The Truth)
Moonspell (Irreligious)
Type O Negative (October Rust)
Reverend Bizarre (Crush The Insects)
Black Sabbath (IV)
Swallow The Sun (The Morning Never Came)

mä en suosittele sinulle tuolla tavalla kahta miestä, ansaitsisit vähintään kolme...

• Vastaa
Draconian - The burning halo. Melkoisen murheellista meininkiä, kuten kaikki muutkin yhtyeen levyt. Tämä on minusta kokonaisuutena paras.

EverEve - Stormbirds. Ja ehkä bändin ensimmäinenkin, Seasons. EverEven nykytuotantoa en kuuntele, mutta ehkä se joillekin sopii. 2 ensimmäistä albumia ovat minusta todella hyviä, erityisesti edellämainittu Stormbirds.

Tristania. En osaa sanoa mikä kolahtaisi gootille kovimmin. Illuminationilla taitaa olla vähiten mörinää. Widow's weeds on luultavasti tunnelmallisin, ja Beyond the veil kaikkein menevintä materiaalia. Ashes ja World of Glass ovat mielestäni jossain noiden välimaastossa.

Sirenia - At Sixes And Sevens / An Elexir For Existence. Periaatteessa jatkoa Tristanian vanhemmalle tuotannolle, sama äijä häärii puikoissa. Uusin levy on "popimpaa".

Swallow the sun - The Morning Never Came / Hope. Kohtuullisen hidastempoista ja raskasta yleensä ottaen. Todella hyviä tunnelmia ja melodioita. 3 levyä ilmestynyt, yllämainitut omat suosikkini.

The sins of thy beloved - Lake of sorrow. Ehkä tätä voisi kuvailla yhdistämällä Swallow the sun ja Tristanian WW. Tai sitten ei. Todella hienoja viulumelodioita ja loistavaa tunnelmaa, raskauttakin löytyy. Joka tapauksessa, jos minä olen hullu, tämä on puuroa

Aika vahvasti tunnelman luontiin painottuvaa musiikkia, mutta sitähän minä enimmäkseen itse kuuntelen...paha alkaa suositella tuntematonta

Nyt on tämäkin metallisti avannut sanaisen arkkunsa asian tiimoilta.

And now that we're dead we've learned how to live

• Vastaa
http://www.mikseri.net/artists/butterflyapocalypse .61475.php

tästä mä ainakin innostuin! Tosi kova!
  • Vastaa
Sireniaa ja Deathlike Silencea mie ainakin kuuntelen.. Innostuin niistä heti.

"Sie oot hullu." "Joo sä kans." "Jaa mie vai?" "Eiku naapurin Erkki..." <3

• Vastaa
children of bodom - are you dead yet, mua se potkii vieläkin

mitä mie teen elämälläni?!?

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.
  • Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 10 vakoilijaa ja 4 goottiyhteisön jäsentä (Piiskansiima, pimeyden_hehku, HepZusi, neo_shaman). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!