Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Metallilevyt, joista goottikin voi innostua

Kirjoittanut: Sather (Goottiprinsessa)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.04.2008 00:35

Lainaus: Ximmo

Lähinnä viittaan siihen, että ketjuun kirjoittaneilla tuntuu olevan selkeä mielikuva, jonka mukaan metallimusiikki kiinnostaa gootteja yleisesti. Topic voisi olla vaan "suosittele metallilevyjä" tms.

Sitä minäkin. Jos metalli menee niin ei siinä sitten enää olla kiinni siinä _millaista_ se on, gootti voi tykätä kaikesta metallista -.- .
No en tiedä, suositellaan sit vaikka jotain Evanescencea.
Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 18.04.2008 04:11

Lainaus: Heetteri

Toi "Sie oot niin nuori vielä" on ehkä rassaavin kommentti minkä voi heittää ihmiselle jolla on selkeän nirso ja kohtuullisen pitkälle kehittynyt musiikkimaku.

On se vaan niin julmaa kun tuollainen vallan mainio puolittain provoksi tarkoitettu kommentti ammutaan alas näin järkevällä vastauksella

Minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset arvostavat Burzumia musiikillisesti niin korkealle. Olen kyllä kuullut tuota puhetta nimenomaan fiiliksestä joka siitä musiikista välittyy, mutta se ei vaan ole koskaan oikein avautunut minulle. Ehkä joskus...

Noista teknisistä taidoista olen kyllä samaa mieltä. Esimerkiksi Nick Caven laulusuoritukset vanhemmilla levyillä tuskin on tuskin teknisesti mitenkään erityisen hyviä, mutta jotenkin se vaan saa sellaisen elon ja fiiliksen luotua etten osaa tähän hätään toista vastaavaa sanoa. Mutta se tämä menee sen verran paljon aiheen ohi, että annetaan olla
Kirjoittanut: Isnaard (Jäsen)
  • • Muokkasi: Isnaard
  • Lähetetty: 18.04.2008 17:54

Lainaus: emanon

Minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset arvostavat Burzumia musiikillisesti niin korkealle. Olen kyllä kuullut tuota puhetta nimenomaan fiiliksestä joka siitä musiikista välittyy, mutta se ei vaan ole koskaan oikein avautunut minulle. Ehkä joskus...

Huomaa, että musiikki (lopputulos) ja puhdas soittotekniikka (osa tuota lopputulosta) on kaksi eri asiaa. Burzumin kehuminen musiikillisin perustein tarkoittaa tässä tapauksessa biisin tekijän tapaa käyttää eri sävelkiertoja, skaaloja ja sointukiertoja sekä vaikkapa sovittaa lauluja. Hra. Vikerness oli mieletön tekemään juuri sitä omaa juttuaan (ambient/neo-folk/uuskansanmusiikki/oldskool bläkkis), eikä kukaan ole kyennyt tekemään edes etäisesti samankaltaista tavaraa kuin vaikkapa Filosofem tai Det Som En Gang Var. Tekniikan puolesta Vikerness ei ikinä ole ollut edes hyvä, mutta onneksi riittävä jotta hän kykenee ilmaisemaan itsensä.

Suosittelen lämpimästi kaikille Aborym -nimistä indubläkkis-yhtyettä. Pääosin hyvin raskasta, teknisesti hyvin (ellei erinomaisesti) toteutettua ja sävelkuluiltaan melkoisen erilaista kamaa tyypilliseen populaarimusiikkiin verrattuna. Toki välillä sotkeudutaan perinteisiin BM/metal-riffittelyihin, mutta toteutustapa hymyilyttää varmasti. Levy With No Human Intervention! uponnee goottikansaan paremmin kuin raskaampi Generator. Testatkoot kukin itse, mikäli hyvä indu kiinnostaa. Fire Walk With Us -levyä en suosittele, sillä itse pidän sitä enemmän kuriositeettina yhtyeen faneille kuin erinomaisena teoksena muuten.

Epä-katu-uskottavuudestaan huolimatta Dimmu Borgirilla on mainioita biisejä, varsinkin jos on vähänkään biletuulella. Cover Burn in Hellistä (bonuXena Puritanical Euphoric Misanthropialla) sekä Blood Hunger Doctrinen (Death Cult Armageddon) kaltaiset vedätykset pitäisi kaikkinen herkullisine mozarellatäytteineen upota, mikäli ei vierasta metallille niin tyypillistä keskitaajuksia täyttävää kitakomppausta (I LIKE!). Suosittelen yllämainittujen lisäksi myös: Progenies of the Great Apocalypse (Death Cult Armageddon), The Serpentine Offering (In Sorte Diaboli), The Invaluable Darkness (In Sorte Diaboli; kaikille korkeista miesvoksuista pitäville must-kuunneltavaa, sillä Simen Hestnaes pistää tässä "vähän" ranttaliksi), Kings of Carnival Creation (Puritanical...).
Kirjoittanut: Death Angel (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 19.04.2008 17:05

Lainaus: Iiriva

Lainaus: Raivonkyynel

"pumpumpumYÄÄÄÄRGGH!!½räntäntänttän".

kiitos tämän päivän nauruista, loistava "ääniefekti"

Ajattelin aivan samaa kun luin tuon!!
Kirjoittanut: Armon Sisar (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.04.2008 20:55
Voisin suositella Tiamatin A Deeper Kind of Slumberia ja Skeleten Skeletronia kuunneltavaksi. Molemmat omia kestosuosikkeja. Katatonian Discouraged Ones ja Brave Murder Day ovat myöskin varsin hienoja tekeleitä. Hirmusen rankkaa mättöä noista nyt ei ole mikään, mutta metalliksi kai lasketaan.
Kirjoittanut: Sather (Goottiprinsessa)
  • Lähetetty: 06.05.2008 22:38

Lainaus: Isnaard

Suosittelen lämpimästi kaikille Aborym -nimistä indubläkkis-yhtyettä.

Loistavaa, en ollut ennen kuullutkaan kys. yhtyeestä.
Kiitän.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 06.05.2008 23:06

Lainaus: Isnaard

[...] Kings of Carnival Creation (Puritanical...).

Tämä on mainio biisi, etenkin loppua kohden rumpalin armoton nakuttaminen laittaa kuuntelijan sydämensykkeen koholle. Kings of Carnival Creation on yksi parhaista sellaisista biiseistä, jotka paranevat huimasti loppua kohden.
Kirjoittanut: Elegia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.05.2008 23:36
Voisin suositella sen nimistä bändiä kuin Gothminister
Itse ainakin tykkään kovasti
Kirjoittanut: Isnaard (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.05.2008 22:55

Lainaus: Piiskansiima

Synkeää, raskasta mutta kivasti naislaululla ja viululla kevennettyä hidastelua löytyy Shape of Despairilta, joka taitaa lukeutua tuonne doom-metalin saralle.
AHAHAHA oon niiiiiin sokea. GG. Luin vielä ketjun kunnolla ennen kuin postasin ekan vastaukseni, juuri sen takia että olin varma Shapen maininnasta. No, olkoot kahteen kertaan mainittu. Sellaista tavaraa ettää sopii joka kuutin kuunnella edes kerran, ja jossei tykkää ni korvissa vika.
Kirjoittanut: Caleb the Depressed (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 21.05.2008 23:28
Ehd omat suosikit Metal osalta on
taidan jopa kuunnella enemmän näitä ku goth musaa

Swallow the Sun - Morning never came - aivan järkyttävän loistava
Graveworm - Collateral Defect/As the Angel reach the Beauty
Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia
Kalmah - The Black Waltz/They will Return - Melodista death metallii
Pain of Salvation - Remedy Lane
My Dying Bride - The Dreadful Hours
Covenant - Nexus Polaris
Trail of Tears - Existentia (kannattaa tsekata jos ette tiiä tätä bändii)
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit