Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Lempibändit (vain gootti)

Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 07.06.2007 22:16

Lainaus: Kivesnipsutin

Tämän keskustelun luettuani tulin tulokseen, ettei goottimusiikkia voi olla olemassa.

Väärä johtopäätös. Goottimusiikkia on olemassa, mutta tämän foorumin keskustelijat eivät tiedä siitä yhtikäs mitään. Niinpä he tarjoavat kaiken maailman metallia ja teknohumppaa goottinimikkeen alle.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 07.06.2007 22:38
No Ximmo on sitten hyvä ja valistaa meitä idiootteja, taas kerran.
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.06.2007 00:00
Joo, mielellään, kiitos!
Kirjoittanut: figurehead (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 08.06.2007 10:32

Lainaus: Kuunsilta

kuulen jo miten pilkku huutaa orgasmista, jatkakaa jatkakaa

Onko joku muu kuin minä lukenut tuon lauseen väärin...? Ja mikähän se ääni sitten mahtaa olla? Nyt ehkä ainakin joitakin miespuoleisia naurattaa...

No se luonnonäänistä. Nyt goottiääniin...Mulle tulee goottifiilis Bauhausin Mask levystä. Tulee toki joistakin muistakin, mut toi mulla tulee yleensä aina ekana mieleen, kun kysytään mitä goottimusaan saattaisi kuulua. Oikein tai väärin...en välitä..
  • Lähetetty: 08.06.2007 11:57
Tämä bändi ei ehken kategorisoi itseään goottinimikkeen alle mutta syvissä vesissä mennään. Päättäkää itse onko biisi goottia vai ei...Itseltäni meni aikanaan puolitoista vuotta siinä, että sain kuunneltua kyseisen yhtyeen "Wings of joy" albumin kokonaisuudessaan. Oli pakko aina keskeyttää kuuntelu kesken levyn, kun tuli niin ahdistunut olo. Ja se on aina hyvä merkki...

http://www.youtube.com/watch?v=oTDdhQnF5-g
Kirjoittanut: Liisa Peililasimaassa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.06.2007 13:54
Toi o kova toi cranes.
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 08.06.2007 14:42

Lainaus: Liisa Peililasimaassa

Toi o kova toi cranes.

Anteeksi, mutta huvittaa tuo lause. Ehkä tosiaan minulla on hieman eriävä musiikkimaku kun tuo oli lähinnä unettavaa ja kun sanotaan, ettei mm. metallimusiikissa saa sanoista selvää. En minäkään saanut tuosta selvää, ihan kuin kamoissa laulettu. Pahoittelen nyt jos loukkasin jonkun musiikkimakua ja mielipidettä. Tästä syystä olen ruvennut itsekin miettimään, että olenko niin sanostusti metalhead gothic. Edelleen makunsa kullakin mutta voitaisi sulkea kohta tämän keskustelu jo.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Ximmo
  • Lähetetty: 08.06.2007 14:50

Lainaus: Iiriva

No Ximmo on sitten hyvä ja valistaa meitä idiootteja, taas kerran.

Onko teillä nyt sisälukutaito kateissa? Siinähän luki, että "tämän foorumin keskustelijat eivät tiedä siitä yhtikäs mitään." Koska minäkin satun olemaan tämän foorumin keskustelija, niin en tiedä goottirockista yhtään mitään.

Noh, kenties valehtelin, sillä onhan minulla asiasta suhteellisen vankka käsitys. En kuitenkaan jaksa alkaa selittämään, koska ihmeellinen intter netska pelastaa:

1) Wikipedian hyvä artikkeli goottimusiikista
2) Goottibändien lista

Siitä vaan katsomaan, ovat tänne ilmoittamanne bändit kyseisellä listalla mukana. Katsomattakin on selvää, että täällä mainituista esim. Moonspell ja Type O eivät sieltä löydy.

Muoks: Niin ja siis kyseessähän on nyt vain se alkuperäinen gothic-nimikkeen saanut musiikinlaji, joka on sittemmin saanut tarkentavan termin gothic rock omakseen. Näin siksi, että markkinoille putkahti 1990-luvulla runsaasti metallibändejä, jotka sen suuremmin kyselemättä rupesivat kutsumaan tekemisiään gootiksi, aivan kuin vanhaa goottigenreä ei olisi koskaan ollutkaan. Tutkimattomat ovat hippien tiet.
  • Lähetetty: 11.06.2007 10:31

Lainaus: M Chaosbreather

Ehkä tosiaan minulla on hieman eriävä musiikkimaku kun tuo oli lähinnä unettavaa ja kun sanotaan, ettei mm. metallimusiikissa saa sanoista selvää. En minäkään saanut tuosta selvää, ihan kuin kamoissa laulettu.

Ei tänne olla onneksi loukkaantumaan tultu. Itselleni laulu on lähtökohtaisesti yksi instrumenteista. Selvää ei tarvitse saada mikäli ääni tukee soittamista. Hyvä esimerkki on muun muassa Cocteau Twins. Liz lauloi mm. (kamoissaankin.. )latinaa, ranskaa, itse keksittyä älämölöä ja englantia. Eikä siitä englannistakaan usein mitään selvää saa mutta kaunista on. Ja toisaalta se on ihan hyväkin ettei sanoista aina saa selvää, koska sit biisin ympärille voi rakentaa ihan oman maailman ja todellisuuden/epätodellisuuden. Itselläni on monia suosikkibiisejä joiden sanojen merkitystä en edes haluaisi ymmärtää tai niitä selitettävän. Pääasia on, että pääsee fiilikseen.

Mä en tiedä mutta johtuisko tää iänikuinen goottimusiikista väittely siitä, että moni haluaa olla goottiin vivahtava enemmänkin ulkonäöltään, kuin musiikki maultaan. Mut silti sen musiikinkin pitäis olla goottia ja kaikki musiikki mikä vähänkin flirttailee synkkyysromantiikan kanssa on sit goottia. Joku musiikkilehti oli työntämässä The Rasmusta goottigenreen ja se nyt kyllä on jo helevatan liikaa!! Johonkin se raja pitää vetää, että genren uskottavuus säilyy Ja se raja sit on helvetin tiukka ja se menee tossa noin metrin päässä minusta !! Te ette edes USKALLA väittää vastaan !!
  • Lähetetty: 11.06.2007 14:34

Lainaus: figurehead

Joku musiikkilehti oli työntämässä The Rasmusta goottigenreen ja se nyt kyllä on jo helevatan liikaa!!

Ajatuskin hirvittää.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit