Gootti.net

parhaat sanoitukset

Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.05.2007 14:45
mitkä on mielestänne sellasia biisejä missä on paras sanotus ja mikä kohta niissä eritoten on paras
Kirjoittanut: nocturnal_chimaira (Nimetön)
  • Lähetetty: 26.05.2007 16:52
cradle of filth - libertina grimm..
luin niitä sanoituksia oikein ajatuksella niin huomasin että niissä on olemassa syvä pohjatarina tälle libertina grimmille joka on joku nainen kenestä dani sitten laulaa
eikä siitä sen enempää
  • Lähetetty: 26.05.2007 17:18
mun mielestä paras sanoitus löytyy niin monelta bändiltä ja bisiltä että siitä tulis 12 osainen teos.... no ei vaineskaa... cmx ja lacuna coil ja muutama muu...
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 29.05.2007 06:43
Minä tykästyn biisiin kunnolla vasta sitten, kun olen tutustunut sanoituksiin, ja tosimonella biisillä on upeat sanat. Moonspellin Finisterra on yksi suosikeistani, mutta niitä suosikkeja on valmaan miljoona... No ei ihan, mut läheltä liippaa. Tristanialla on tosi kauniit sanotukset, dt:n biiseillä on sanomaa, suomenkielisistä ajattara on varmaan mun lemppari. Monet sanoo niiden sanotuksia sairaiksi, mut mun mielestä useimmat on tosi upeita. Lista on loputon, en jaksa jatkaa enempää.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 29.05.2007 10:18
Mun mielestä sanoitukset ovat kuten musiikki kokonaisuudessaankin aikaan, paikkaan ja mielentilaan sidoksissa, joten en pysty mainitsemaan mitään absoluuttisesti erinomaista lyriikkaa. Jotkut kappaleet ovat sanoituksiltaan kauniita, toiset kielellisesti nerokkaita ja kolmannet saavat aina hyvälle tuulelle. Huolettomaan kesäpäivään istuu täysin erilainen musiikki kuin talviseen masennuspuuskaan.

Lisäksi harvat sanoitukset toimivat ongelmitta kontekstistaan irroitettuna. Mikäli kappaletta ei ole koskaan kuullut, voi sanoitus olla täysin kömpelöä luettavaa, kun ei pysty rytmittämään sitä kappaleen mukaan, kuten lähes jokainen kappaleen tunteva tekee.

Itse olen sen verran tiukka suomen kielen harrastaja, että helpommin arvostan suomalaisia lyriikoita. Suomen kieli on kumminkin äärimmäisen vivahteikas ja hieno kieli, mikäli sitä osaa käyttää. Valtaosa englanniksi kirjoittavista artisteista ei hallitse kyseistä kieltä riittävän hyvin, jotta teksteillä olisi kielellisesti mitään annettavaa. Tämä koskee myös suurta osaa äidinkielenään englantia käyttäviä biisintekijöitä.

Ilman esimerkkejä jää valitettavasti tämäkin viesti.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 29.05.2007 11:34

Lainaus: Ximmo

Itse olen sen verran tiukka suomen kielen harrastaja, että helpommin arvostan suomalaisia lyriikoita. Suomen kieli on kumminkin äärimmäisen vivahteikas ja hieno kieli, mikäli sitä osaa käyttää. Valtaosa englanniksi kirjoittavista artisteista ei hallitse kyseistä kieltä riittävän hyvin, jotta teksteillä olisi kielellisesti mitään annettavaa.

Näinpä.

on naurettavia nää bändit jotka tekee biisejä yläaste-englannilla.
Mun mielestä hieno sanoitus on sellainen, että biisin voi kuunnella kymmeneen kertaan peräkkäin ja aina se kuulostaa yhtä hyvältä. Go for legends.

jos en tällä kertaa rupea listaamaan enempää niin Tavaramarkkinat, Kevät.
+ Kuilu U.K:n Tuhlatussa ruumiissa.

Ulkomaisista niinkin mainstreamia kui Ozzy & Lita Ford - If I close my eyes forever, ja siinäkin lähinnä stoori sanojen takana herättää.
  • Lähetetty: 29.05.2007 14:10

Lainaus: TheSecret

Minä tykästyn biisiin kunnolla vasta sitten, kun olen tutustunut sanoituksiin, ja tosimonella biisillä on upeat sanat

mä oon todellakin samaa mieltä... kun niihin sanotuksiin tutustuu kunnolla ni siinä oppii pitämään niistä todella paljon
Kirjoittanut: Und3ad (Aktiivi)
  • Lähetetty: 29.05.2007 14:41
tiiän yhen joka ei oo mitää "gootti musaa" mut on ihan parhaat sanotukset, varmasti tykkäätte eli kattokaa: http://www.youtube.com/watch?v=e3sUnJVqoO0
  • Lähetetty: 29.05.2007 14:52

Lainaus: Und3ad

tiiän yhen joka ei oo mitää "gootti musaa" mut on ihan parhaat sanotukset, varmasti tykkäätte eli kattokaa: http://www.youtube.com/watch?v=e3sUnJVqoO0

toi oli aivan mahtava... huippu...
Kirjoittanut: Und3ad (Aktiivi)
  • Lähetetty: 29.05.2007 14:58
sen bändin nimi on Lemon Demon, niil on muitaki hyvii biisei
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit