Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Suositelkaa poppialbumeja, joista goottiskeneä seuraavat voisivat pitää

Kirjoittanut: Liisa Peililasimaassa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Liisa Peililasimaassa
  • Lähetetty: 01.06.2007 15:59
Eli, päätin aloittaa tämän threadin, koska tunsin vastaavan metallialbumeja suosittelevan threadin vääryydeksi, siitä syystä, että usein gootti ja metalli assosioidaan sukulaisgenreiksi etenkin metallimusiikin yleisön keskuudessa.

Suositelkaapa siis poppilevyjä; synaa, poppirockia ja niin edelleen.
Itse aloitan mainitsemalla Scissor Sisterssit, Magenta Skycoden, Tears For Fearssin ja Mylene Farmerin.
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • • Muokkasi: Raivonkyynel
  • Lähetetty: 01.06.2007 16:14

Lainaus: Liisa Peililasimaassa

Eli, päätin aloittaa tämän threadin, koska tunsin vastaavan metallialbumeja suosittelevan threadin vääryydeksi, siitä syystä, että usein gootti ja metalli assosioidaan sukulaisgenreiksi etenkin metallimusiikin yleisön keskuudessa

Jos olisit viitsinyt lukea ketjua pitemmälle, niin olisit huomannut, miten asiaa perusteltiin.

1) Ketjun nimi oli "Metallilevyt, joista goottikin voi innostua."
2) Luuletko että tosissani luulen että gootti ja metalli on sama asia? Valaisen: en luule. On minulla sen verran ikää ja kokemusta kertynyt että ainakin nämä kaksi osaan erottaa toisistaan.
3) Kyse oli musiikkimaun laajentamisesta, siitä että metallin parissa on tehty myös joitakin erittäin hyviä kappaleita/levyjä joista pitävät myös ei-metallistit, joita siinä suositellaan. Aina ei tarvitse leikkiä goottihiekkalaatikolla.

Sisälukutaitoa, kiitos.

Itse suosittelen Firevisionin The Game You Play -levyä. Vaikka onkin jokseenkin vaihtelevan laatuista, mutta enimmäkseen hyvää ellei loistavaa, niin kelpaa automatkoille minulle oikein hyvin. Samoin Iriksen Awakening on myös kelpo levy, vaikkei timangia olekaan.
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 01.06.2007 16:28
Sally Shapiro.
  • Lähetetty: 01.06.2007 16:44
Olisi pitänyt selventää hieman tarkemmin, threadisi siis toimi "kortena joka katkaisi kamelin (sietokykyni) selän". Tämä seikka, josta siis provosoiduin, on levinnyt laajalle, jopa niinkin laajalle, että foorumeilla, jotka mainostavat itseään goottileimoilla, musiikkia koskeva keskustelu keskittyy pelottavan paljon metalliin.
Olisi pitänyt poustata avausviestini1.0, jossa painotin erikoista yhteensattumaa: Miksi juuri metallia? On silmiinpistävää, ettei tällä foorumilla kovinkaan puhuta esimerkiksi edellämainitusta popista. Onhan se kymmenkertaisesti sukulaisempaa, kuin metalli gootille.
Olen saanut lurkkailuni aikana sellaisen kuvan, että tällä foorumilla puhutaan metallista, goottimusasta ja satunnaisesti jostain muusta (genret ovat siis suosionsa mukaan järjestettynä).

Välttääkseni totaalista off-topickausta tuon vielä esille Suiciden.

ps.
Keskustelu on hieno järjestelmä. Ilman osuvaa huomautusta Raivonkyyneleeltä, olisi avausviestini1.1 ollut mahdollisesti loukkaava ja ainakin epätarkka. Toivottavasti tällä viestillä paransin osuvuutta ja vähensin loukkaavuutta.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 01.06.2007 17:45
Minä pidän The Cranberriesistä.
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 01.06.2007 23:29
Regina, siis naistenlehden mukaan nimetty poppisbändi. Laulajan ääntä joko rakastaa tai inhoaa.
PMMP:stäkin tykkään, en tiedä miten se teihin muihin uppoaa. Mediahan puhui aluksi bändistä hetken ihmeenä ja nykyäänkin moni tietää heiltä vain tämän "Rusketusraidat"-rallatuksen, mutta kyseessä on kuitenkin osittain hieman syvällisempi bändi.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 01.06.2007 23:45
mulle ainakin uppoo jossain määrin poppia.esim PMMP. ja se on hieman mielipidekysmys mikä sitten on poppia ja mikä ei.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 02.06.2007 13:23

Lainaus: Liisa Peililasimaassa

Tämä seikka, josta siis provosoiduin, on levinnyt laajalle, jopa niinkin laajalle, että foorumeilla, jotka mainostavat itseään goottileimoilla, musiikkia koskeva keskustelu keskittyy pelottavan paljon metalliin.

Ettet nyt puhuisi Gootti.netin keskustelufoorumista? Minusta ainakin tuntuu, että 99 prosenttia väestä kuuntelee metallia säännöllisesti. Ja se yksi prosentti on sitten minä + kenties joku muu.

Mä en kyl kuuntele poppiakaan, mutta eikös The Smiths oo aika monen gootinkin suosimaa kamaa?
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 02.06.2007 13:48
Jotain futupoppia; Stressi, Hefty Load
Omat lempparit, vanhempaa poppista tai jotain sinnepäin;
Liikkuvat Lapset --> Tuula Amberlan bändi, hienoo poppista. Kolme levyä julkaistiin. Mun mielestä vähintäänkin yhtä klassikko kuin Noitalinna Huraa. Tutustumisen arvoinen!
Nicepappi --> Demonit julkaistiin justiinsa CD:nä. 80-luvulta sitten kaks vinyyliä, Maallinen onni ja Kun astuit huoneeseeni.
Tavaramarkkinat --> Lievä Kosto. Liisa Akimof on kyl tehnyt soolojakin, muttei me niistä niin tykätä.
Geisha --> ei tästä voi olla tykkäämättä.

mä en ulkomaisista tiedä paljo nimeksikään. sori.
Tai, Nina Hagen. ja Nena. olinpa feministinen.
  • Lähetetty: 03.06.2007 16:06
Ehdottomasti mainittava on All About Eve ja vielä ehdottomammin niiden kappale, Flowers In Our Hair. Kyseistä kappaletta kuunnellessa tulee ylivoimaisen hyvä olo.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit