Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Suositelkaa poppialbumeja, joista goottiskeneä seuraavat voisivat pitää

• Vastaa

Lainaus: Suokas

Marilyn Mansonin uusi levy on aika poppia

köh,miten niin? No itse saan tuon levyn vasta jouluna joten pääsen arvostelemaan sen itse..

If you're Hook, then who am I? You are a codfish.

• Vastaa

Lainaus: Heetteri

Garbagen

Oi Garbage! Tykästyin siihen kun kuulin ensimmäisen kerran pari vuotta sitten sen soivan 'nettitytön privaatissa'... Oon sen jälkeen kuunnellut Garbagea kohtalaisen paljon

Suosittelen lämpimästi pändiä!

Are you ready to fall eyes shut, dead, dead as a stone to the hands of archangels

• Vastaa

Lainaus: Deadboy

Läppähän toi toki oli mutta mielestäni huono sellainen. Miten BS olisi erityisesti JUURI SELLAISTA pop-musaa mista goottiskeneä seuraavat voisivat pitää? Mielestäni ei mitenkään, oikeastaan päinvastoin. En jaksa alkaa perustelemaan mutta heitänpä muutaman paremmin sopivan esimerkin:

-Viola (Suomi)
-80th Disorder (Suomi)

ja nämä ovat poppia millä perusteella?

Vai ollaanko taas akselilla en jaksa alkaa perustelemaan.

(miksi ne eivät ole poppia? -ne julkaistaan pienlevy-yhtiöllä, myyntiluvut ja tunnettuus mitättömän pieniä, tai rautalangasta vääntäen operoidaan tasolla nevahööd. Eivät myöskään soi "popisti", vaan juuri niin omintakeisesti kuin pienlevyt yleensä soivat. Se että violan äijät julistavat tekevänsä poppia ei musiikistaan sitä tee. Tuolla perusteella esimerkiksi kotiteollisuus olisi poikabändimusaa, ja herraties mitä muuta miksi herrat ovat veistoksiaan tituleeranneet. *****.)
  • Muokkasi: Deadboy
  • Vastaa

Lainaus: phaeryen

Vai ollaanko taas akselilla en jaksa alkaa perustelemaan.

Haistelen jonkinlaista provosointiyritystä tässä joten ei ehkä kannattaisi vastata mitään mutta antaa nyt mennä. Se, että Britney Spears ei mielestäni ole lainkaan sellaista pop-musaa mistä "Goottiskeneä seuraavat voisivat pitää" ei tarvitse perusteluja kun oletan että kaikki tajuaa sen ilman mitään jaaritteluja. Sillä ei ole minkään goottiskeneen liittyvän musiikin kanssa juuri mitään tekemistä. Niin kuin ei vaikka Spice Girlsilläkään ja halusin vain kommentillani ohjata keskustelua pysymään otsikon mukaisessa aiheessa.

(miksi ne eivät ole poppia? -ne julkaistaan pienlevy-yhtiöllä, myyntiluvut ja tunnettuus mitättömän pieniä, tai rautalangasta vääntäen operoidaan tasolla nevahööd.

Violahan on indie-poppia par excellence. Soundi on erittäin poppia, kaukana rokista, punkista tai mistään muusta genrestä. Indie-pop/alternetive pop -käsitteet pitää sisällään sen että musa kuulostaa omintakeiselta popilta. Miten se että se on indie-juttu, eli bändin "pienuus" muka vaikuttaa siihen ettei se ole pop-musiikkia? Poppia voi todellakin tehdä myös DIY-pohjalta, miksei muka voisi?

Tuolla perusteella esimerkiksi kotiteollisuus olisi poikabändimusaa, ja herraties mitä muuta miksi herrat ovat veistoksiaan tituleeranneet. *****.)

No jos ne on noin sanoneet niin läppähän se on, sen sijaan Viola on musaansa sanonut popiksi ihan tosissaan ja se myös pitää paikkaansa. Eli tuo sun rinnastus oli aika kummallinen.

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Muokkasi: Liisa Peililasimaassa
  • Vastaa
Tuli muuten mieleen hienoinen ongelma koskien sanaa popmusiikki. Mikäli se tarkoittaa sitä, mitä itse kuvittelen sen tarkoittavan, eli populaarimusiikkia, eli helposti myytävää, nopeasti sulatettavaa ja kaupallista musiikkia, eikö silloin kotiteollisuudet, cradle of filthit sun muut ole juuri tätä popmusiikkia?

Mitä pyrin sanomaan, on se, että onpa pirun huonosti nimetty threadi, koska luulisin ajatelleeni alkujaan threadin käsittelevän Duran Duran, Deparit, Eurythmics -linjalla kulkevaa musiikkia, ja mikäli aiemmassa kappaleessa mainitut yhtyeet - ja niiden kaltaiset - ovatkin tätä popmusiikkia, on niistä keskusteleminen täysin asiallista tässä threadissa, vaikken tarkoittanutkaan niin alunperin. Tulipa ongelmallinen tilanne.

Sure man. Fingerpainting's cool.

• Vastaa
Ei ollut huonosti nimetty threadi:

Lainaus: Liisa Peililasimaassa

Tuli muuten mieleen hienoinen ongelma koskien sanaa popmusiikki. Mikäli se tarkoittaa sitä, mitä itse kuvittelen sen tarkoittavan, eli populaarimusiikkia, eli helposti myytävää, nopeasti sulatettavaa ja kaupallista musiikkia, eikö silloin kotiteollisuudet, cradle of filthit sun muut ole juuri tätä popmusiikkia?

Jos sen tulkitsee tuolla tavalla niin kyse on aika tarkoitushakuisesta väärintulkinnasta. Pop-musiikki -käsitteen juuret ovat sanassa popular, mutta mitä tuo pop-käsite nykyään pitää sisällään on niin paljon muutakin eli se popular-sana on oikeastaan harhaanjohtava kun termi on tullut tarkoittamaan erityisesti tietynlaiselta kuulostavaa musaa.

Lainaus: Liisa Peililasimaassa

koska luulisin ajatelleeni alkujaan threadin käsittelevän Duran Duran, Deparit, Eurythmics -linjalla kulkevaa musiikkia,

Mä käsitin sen suunnilleen noin (+paljon muuta) ja ainakin mulle poppius on eniten soundeissa eikä siinä onko musa sitä myyvää major-label mainstreamia vai ei. Jos se olisi "edellytyksenä" niin koko indie-pop käsite olisi aika ongelmallinen.

• Vastaa
sikäli kun sulle wikipedia on jokin suuri auktoriteetti, niin sieltä voit käydä lukemassa pop music -entryn. Ei kyllä oikein lennä, millään asteella, tämä viola-läppä, siitä näkökulmasta.

tokikin en jaksa perustella -menolla ei ole tarviskaan, tietenkään.
  • Vastaa
Toistat itseäsi, ja samoin tunnustat olevasi aika tavalla lukutaidoton koska, justhan mä perustelin aika pitkästikin mielipiteitäni ja kerroin mikä sinun perusteluissasi mättää. Sulta vaan en huomannut viime viestissäsi minkäänlaisia perusteluja joten turha kuittailla mulle siitä.

Sullehan se wikipedia taitaa olla auktoriteetti kun ehdotat mulle sieltä lukemista, ja juttu menee vieläpä suurelta osin asian vierestä kun se käsittelee lähinnä tuota mainstream-poppia ja siitä ei Violan kohdalla ollut edes kyse. Tutustuhan mainitsemasi entryn loppuosassa oleviin linkkeihin eri popin alagenreistä, ne on tän keskustelun kannalta paljon oleellisempia. Mitäköhän mä sanoinkaan alternative popista ja indie popista aiemmin.

Toi oli ihan sitä mitä osasin odottaakin, eli ei sua selkeästi edes huvita käydä mitään mielipiteidenvaihtoa asiasta vaan tarkoitus on vaan tarttua mun sanomisiin, tulkita niitä tahallisesti väärin ja keksiä jotain kuittailtavaa. Joten siinä mielessä on varmaan ihan turha sulle mitään perustellakaan.

Ja ettei ihan menisi offailuksi, niin mainitsempa että Ladytron-niminen bändi tekee erittäin tyylikästä indie/syna/elektro-poppia.

Mielenkiitoinen uusi tuttavuus oli myös Soho Dolls Enkuista jossa vaikuttaa suomalainenkin tyyppi. Sillä on jo kova klubisuosio siellä ja veikkaan että bändi tullaan tuntemman kohta myös Suomessa paremmin. Tyyliltään sleaze/glam/dark elektro ym. ,rokkavampaakin menoa seassa. Tulee varmana saavuttamaan jonkinverran suosiota goottiskenessä.

• Vastaa
Muistaakseni joskus viime kevään puolella Schattenin foorumilla käytiin jonkin verran tiivistä keskustelua tuosta Soho Dollsista. Että eiköhän niitä joskus saattaisi kuulla Schatteneissa ainakin. Ainakin Kaitsun soittamana, joka muistaakseni niitä hehkuttelikin siellä.

Sure man. Fingerpainting's cool.

• Vastaa

Lainaus: Vampira_666

köh,miten niin? No itse saan tuon levyn vasta jouluna joten pääsen arvostelemaan sen itse..

Nojaa, kun sen on muutaman kerran kuunnellut läpi niin kyl se sit joltain alkaa kuulostaa. En tainnut aluksi tajuta siitä mitään kun ajattelin ihan et mitä poppia tää on.

En Oikein Ymmärrä!

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 2 goottiyhteisön jäsentä (hardlove, Piiskansiima). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23:23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!