Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Suositelkaa poppialbumeja, joista goottiskeneä seuraavat voisivat pitää

• Vastaa
Siis, vielä tarkennusta edelliseen viestiini. Malice Mizer on pitkälti goottia, mutta pakkohan sitä on tännekin tunkea, kun määrittely riippuu niin paljon määrittelijästä.

Itse olen huomannut ihastuneeni ranskalaiseen poppiin, viime aikoina olen kuunnellut esim. Alizée-nimisen artistin alkuajan tuotantoa. Aika tyhjäpäistä meininkiä, mutta rakastan ranskan kieltä.

C'est une imagination capricieuse comme la nuit

• Vastaa

Lainaus: Deadboy

Ysäriluvun lopulla 2000-luvun alussa UBta tuli joka tuutista ja jos sitä inhosi niin oli siinä kestämistä.

Lainaus: Deadboy

Tosin nyt se on tulossa uudelleen pinnalle, jos ei heti niin parin vuoden päästä kun ysärilukukin alkaa jo "nostalgisoitua". Ei kai. Vastahan se loppui.

Oikeastaan mikäpä siinä, parempi että pinalle pulpahtelee aika-ajoin ei-niin-mieluisia kokoonpanoja ja lurituksia, kuin esim. se että aikoinaan 80-luvun lempiyhtyeesi nousisi pinnalle kaikkien suosikiksi.
Se kolahtaa herkimpiin ns. alkuperäisiin kuuntelijoihin aikalailla,
"Se, joka oli vain meidän juttu, onkin nyt kaikkien juttu".

Apologize, off.

"Meitä tallustaa tällä planeetalla kuusi miljardia, kuusi miljardia pienempää maailmaa yhden isomman pinnalla. Jokainen oikea eepos, täynnä tragediaa, ja voittoa, hyvää ja pahaa."

• Vastaa

Lainaus: Lovekiva

mielestäni I Was A Teenage Satan Worshipperin The Lemonade Ocean -levy on aivan erinomainen. Suosittelen.

Joo mä näin ne keikalla viime perjantaina, eikä niiden jutskista voi olla huomaamatta tiettyjä vaikutteita mm. Bauhausilta, Joy Divisionilta yms. ja oli sillä synistillä Alien Sex Fiend-paitakin!

"Boikotoidaan, Mellakoidaan, Sabotoidaan, Vastustetaan!"

• Vastaa
Itselleni toimii The Lords Of The New Churchin. Itse luokittelisin ko. musiikin jonkillaiseksi grudge-popiksi.
  • Vastaa

Lainaus: Skineir

The Lords Of The New Church

Onhan siinä lievää popahtavuutta mutta post-punkiksi se yleensä luetaan.

grudge-pop

Nevöhööd?

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Muokkasi: HepZusi
  • Vastaa

Itse luokittelisin ko. musiikin jonkillaiseksi grudge-popiksi.

Mitä ihme biisejä sä niiltä olet kuullut? Se on totta että aikamoista diversiteettiä löytyy niistä biiseistä, mutta jonkinlaista punkkia/post-punkkiahan suurin osa niiden biiseistä on. Suatanan mahtava bändi! DB se tais meinata grunge-poppia.

"Boikotoidaan, Mellakoidaan, Sabotoidaan, Vastustetaan!"

• Vastaa
the Lords on tosiaankin aivan loistava bändi! *hyräilee Method to my Maddnessia* Sitä diversiteettiä tosiaankin löytyy aika lailla, juuri sopivasti.
Itse suosittelisin seuraavia albumeita/bändejä
Malice Mizer: Merveilles
Nicky Wire: I Killed the Zeitgeist
I Was a Teenage Satan Worshipper
Peter Murphy
Manic Street Preachers: the Holy Bible <- synkin alttirock albumi evah!

se on neo. || I'm so modern that everything is pointless. ~Nicky Wire

• Vastaa

Lainaus: neo_shaman

Manic Street Preachers: the Holy Bible

Allekirjoitan tuon.
Eikös Holy bible ollut kolmas levy, mikäli, ei mikään ihme että levystä kaiken kaikkiaan tuli synkkää kamaa.
Yhtyeen viides albumi This is my truth tell me yours (If you tolerate this...)on jäänyt itelläni mieleen, vaikkei se paras niistä olekaan. Aikoinaan kun tuon levyn kuuli se vaikutti ihan hienolta.
Joo, suosittelisin minäkin tuota yhtyettä & levyjä.

"Meitä tallustaa tällä planeetalla kuusi miljardia, kuusi miljardia pienempää maailmaa yhden isomman pinnalla. Jokainen oikea eepos, täynnä tragediaa, ja voittoa, hyvää ja pahaa."

• Muokkasi: neo_shaman
  • Vastaa

Lainaus: Devilsbride

Allekirjoitan tuon.
Eikös Holy bible ollut kolmas levy, mikäli, ei mikään ihme että levystä kaiken kaikkiaan tuli synkkää kamaa.

Kyllä, Manicsien kolmas ja Richeyn viimeinen (nyyh ;__; ). The Holy Biblen loppupään biisi "Die in the Summertime" kuullostaa mun mielestä ihan Joy Divisionilta Ja eipä noita sanoituksiakaan voi hilpeiksi sanoa.

se on neo. || I'm so modern that everything is pointless. ~Nicky Wire

• Vastaa
Voin kyllä ehdottaa genrejä... Trip hop, synth-pop, future-pop ja dream pop, kaipa niitä muitakin on..
Kokeile Vnv-nationia (futurea) Kelli alia ja sneaker pimpsiä (dream poppia ja trip hoppia) ja vaikkapa billy idolia ja ministryn with symphaty levyä (synthpoppia)

???: '' With all this talk about nuclear warfare and terrorist threats, if you were a weapon of mass destruction, who, what or where would your target be? Sascha Konietzko (kmfdm): MTV

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 2 goottiyhteisön jäsentä (Piiskansiima, hardlove). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23:23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!