Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Electroninen tanssimusiikki

Kirjoittanut: WYMIOCIONY (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.10.2010 19:32
Tykkään elektronisesta tanssimusiikista tosi paljon! Oikeastaan kaikki konemusiikki housesta hardcoreen sekä EBM:ään menee. Konemusiikkia olen kuunnellut kunnolla vasta parisen vuotta, mutta tykkään todella paljon!
Lempiyhtyeitä/-artistejani ovat tällä hetkellä mm. Somebody From Rotterdam, Wumpscut, Suicide Commando sekä Hocico, Zutsuuta unohtamatta! Suurimpaan osaan näistä tutustuinkin exäni kautta, suuret kiitokset hänelle!

Konemusiikki-innostukseni taisi jotenkin alkaa ensin industrial metalilla, siitä sitten tutustuin juurikin tuon exäni avulla mm. Grendeliin, Suicide Commandoon ja Hocicoon. Muistan elävästi, kuinka kuuntelin Wumpscutin Homo Gothikus Industrialisia huuli pyöreänä, miettien, pidänkö vai enkö. Lopulta tulin siihen lopputulokseen, että pidän, itseasiassa hyvin paljonkin.
Myöhemmin kuvioihin astuivat Perseraiskaus () ja Angerfist. Eräänä tylsänä iltana googlettelin termiä "hardcore" ja törmäsin Kovaydin Vastarintaan, jonka keskusteluja lukemalla löysin monia hyviä HC-artisteja, esimerkkinä vaikkapa suuri suosikkini Zutsuu.

Tällä hetkellä konemusiikin puolelta maistuu eniten ehkäpä speedcore sekä EBM. (np. Somebody From Rotterdam - Son of a Bitch, tykkään!)
Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 08.10.2010 21:26
Uplifting Trance uppoaa kyllä todella hyvin. Ehdoton suosikki tältä saralta on Above & Beyond ja heidän sivuprojektinsa OceanLab ja Tranquility Base. Parasta konemusiikkia Sitten on Armin van Buuren joka on ehkä joskus vähän liian tylsää, Ferry Corsten (tekee parhaat remixet), sit näitä jotain tosi eeppisiä tapauksia niinkun Arctic Moon, Dimension, Andy Blueman.. jne. Miksauskokoelmista kelpaa A State of Trance -sarja ja AnjunaBeats -sarja. Tekee myös mieli tutustua Arminin Universal Religion -sarjaan ja Tieston In Search of Sunrise -sarjaan. Mut tosiaan, jokaisen pitäis ainakin kerran elämässään kuulla OceanLabin Sirens of the Sea -albumi alusta loppuun.. ahh..

Psytrance jossain määrin kiinnostaa myös. Sinänsä genrenä mulle ehkä vähän liian monotonista ja joskus aika helposti tehdyn kuuloista (niinkun et jos on pari tuntia aikaa, paljon happoo ja Nord Lead niin siinähän on sitten studioalbumi jo valmiina). Mutta kuitenkin, Infected Mushroomin erikoisempi tuotanto, Astral Projection kelpaa, Alien Projectissa on sitä jotain myös. Muita mitä oon kuullu on 1200 Mics ja Hallucinogen ja ties mitä, mut enpä oo liikaa tähän genreen vielä ehtiny tutustua.

Suomisaundista olen tykkäilyt myös -08 Konemetsästä lähtien. Ja levyjäkin jopa omistan ja ostelen aina satunnaisesti. Troll Scientists menee hyvin, kuten myös Haltya. Texas Faggotin levyn omistin jopa mut hukkasin sen johonkin :/ Suosikkini on ehkä kuitenkin Vishnudata. Pitänee tämänkintyylistä musiikkia kuulla vielä lisää

Electro-Industrial/EBM/Futurepop. Tykkään. Lähinnä mun tutustuminen on rajoittunut siihen, mitä levyjä Synapsi-klubeilla on ollut tarjolla. Red Cellistä tykkään todella paljon, vielä enemmän Necro Facilitysta, joka on mielestäni yksi omaperäisimmistä synkän konemusan bändeistä mitä oon koskaan kuullut. Niiden levy tulee mukaan joka ikiselle automatkalle. Sitten on Hocico, Amduscia, Grendel, Iambia, Cryo... ihan jees. Icon of Coilista tykkäsin joskus enemmänkin, VNV Nation, vaikka onkin välillä niin (teko)taiteellista. Liiankin usein. Pistää vihaksi toisinaan jopa kun yrittää kuunnella niiden albumia läpi

Siinä oikeastaan on aikalailla mun konemusiikkimakuni tällä hetkellä En ole erityisemmin innostunut mistään hardcore-jutuista, soundit vähän liian lofia mun makuun, mutta tuohon trancepuoleen ei voi kyl liikaa tutustua.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!