Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Electroninen tanssimusiikki

Kirjoittanut: Liisa Peililasimaassa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.06.2007 18:37
(En nopsakalla haulla löytänyt vastaavaa (tuhotkaa tämä lanka tarvittaessa).)

Miten tällä laudalla käyttäjiin uppoaa ns. konemusa ja mitkä sen suuntaukset?

Suosituimmat genret elektronisen musan puolelta taitaa olla tällä laudalla darkwave, ebm, futupoppi ja indu. Aloinkin pohtimaan löytyykö näiden lisäksi muun elektronisen kaman diggailijoita täältä.

Itselleni uppoaa aikalailla kaikki, jossa ei ole breakbiittiä(vaikkakin drum'n'noisen kautta olen alkanut sulattamaan junkkaakin jossain määrin) tai tiku/taku -tyylistä lauluääntä(happyhc). Eniten seuraan elektronisen musan genreistä psytekkiä, noisea(terror, speed, digital), goaa, hardnrgtä, gabberia varauksella, electroa ja psyketrancea.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 17.06.2007 18:47

Lainaus: Liisa Peililasimaassa

Miten tällä laudalla käyttäjiin uppoaa ns. konemusa ja mitkä sen suuntaukset?

Kyllä uppoaa, teen itsekin konemusaa ! Lähinnä trance, Antiloop on ehta suosikkini
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Felicia
  • Lähetetty: 17.06.2007 20:33
Kyllä, tykkään konepainoitteisesta musasta, varsinkin industrial metallista ja elektrogothista. Muut menee myös, mutta saisi olla aika raskasta, eikä ainakaan mitään iloista teinitilutusta.

Bändeistä Rammstein (vanha tuotanto), Laibach, Turmion kätilöt, Unheilig, E Nomine ja Das ich kuuluvat suosikkeihin.
Kirjoittanut: Irodorareta (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 18.06.2007 13:09
Myös minä tykkään konepainotteisesta musiikista, erityisesti indrustial metalista. Bändeistä esim. Rammstein, Ruoska ja Turmion kätilöt ovat hyviä...
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 18.06.2007 16:14
Tanssimusiikkia en suuremmin - siis käytännössä ollenkaan - kuuntele, mutta kun täällä alkoivat jo luettelemaan tuossa edellä metallibändejäkin, niin laitetaan nyt sitten omia kone- ja industrial-osaston suosikkeja:

GGFH
Skinny Puppy
Young Gods
Foetus
Big Black
Einstürzende Neubauten
My Life with The Thrill Kill Kult

Noilla nyt pärjää jo aika pitkälle. Front Line Assembly ja KMFDM kelpasivat joskus enemmänkin, samoin Front 242 on parhaimmillaan (eli livenä) mainio. Laibachilla on myös muutama veikeä levy varhaisessa tuotannossa. Ja olisihan niitä vaikka mitä, jos kävisin tosiaan luettelemaan. Nyt vasta tajusin, miten paljon konemusiikkia on tullut vuosien mittaan kuunneltua.
Kirjoittanut: Aditu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 18.06.2007 16:19
Raskaammasta konemusiikista pidän, sitä on kiva tanssia Industrialia tulee varmaan eniten kuunneltua.
Kirjoittanut: Stuntgirl (Aktiivi)
  • Lähetetty: 18.06.2007 17:00
Rammstein on se, jota ite oon kuunnellu.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 19.06.2007 12:03

Lainaus: Stuntgirl

Rammstein on se, jota ite oon kuunnellu.

Rammstein on elektronista tanssimusiikkia? Jos näin on, niin olen ollut väärässä kaiken maailman rave-juttujen suhteen.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 19.06.2007 13:59
Konemusiikissia uppoaa kaikki paitsi house, funk, drum 'n bass,
Erityisesti diggailen EBM:ästä,Industrialista, Goasta, Synapopista, Psykestä ja Noisesta. Trance menee kunhan se on tarpeeks nopeeta.

Dj Proteuksen settiiin tais viime Rave Against Drugsissa kuulua joku Turmion Kätilöt ReMix ainakin kaverin mukaan. Itse en ole kait koskaan kuullut Turmion Kätilöiden biisiä tosin niin en tiä varmuudella.
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Lähetetty: 19.06.2007 21:52

Lainaus: Ximmo

Rammstein on elektronista tanssimusiikkia? Jos näin on, niin olen ollut väärässä kaiken maailman rave-juttujen suhteen.

Hehheh, no oikeassa olet, ei se Rammstein mitään elektronista tanssimusiikkia varsinaisesti ole, mutta alkuvaiheen biisit ovat selkeää industrial metallia, ja onhan se ainakin jollain tasolla konepainoitteista... ja sen tahdissa voi tanssia.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit