Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Electroninen tanssimusiikki

Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.07.2009 00:56

Lainaus: neo_shaman

Minä olen aivan uuno kaikessa elektronisen musiikin genreluokittelussa

Sama vika. Oikeastaan elektronista (tanssi)musiikkia tulee kuunneltua aika vähän. Blutengel, Combihcrist ja Code64 ovat suosikeita. Hocicokin soi jonkin verran. Kiinnostaa kyllä tutustua laajemmin, bileissä ja klubeilla kuulee paljon hyvää mutta harvoin tulee niihin biiseihin sen enempää tutustuttua.
Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: emanon
  • Lähetetty: 25.07.2009 01:45

Lainaus: Eldnaard

Jaa suosikkisi äläkä mehustele ilmalla!

Toki! Tällä hetkellä helvetin kovaa on iskenyt Tsekkiläinen Anhedonia jonka uusinta antia pääsee kuuntelemaan esimerkiksi bändin levy-yhtiön myspace-sivuilla: URL (se eka biisi soittimessa)
Toinen suuri suosikkilevy on Gridlockin "Further".
Jos joku osaa sanoa lisää samantyylisiä bändejä, otan mielelläni ehdotuksia vastaan!

Venetian Snares on kyllä aikamoista AD/HD kamaa! Veikeän keikankin veti Tavastialla taannoin. Erittäin kummallista oli kokea breakbeat moshpit :S Bändi ei kuitenkaan kuulu suosikkeihini, sillä se alkaa jo olla vähän liian sekavaa mun makuun.
Kirjoittanut: Eldnaard (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.08.2009 21:46
Miten on mahdollista ettei kukaan - edes minä - ole maininnut Ulveria? Eihän sillä montaa tanssibiisiä ole, mutta taiten luotua electronickiä. http://www.youtube.com/watch?v=HFdcf_XUAKM

Meeeeeeeh!
Kirjoittanut: Kalmankoura (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 19.08.2009 21:02

Lainaus: P-M

Blutengel, Combihcrist ja Code64 ovat suosikeita.

Miul toi Code64 oli vasta tän kesän tuttavuus. En kyl ala luokittelee lukuisa suosikkeja konemusan saralta. Genreistä sen sijaa eniten iskee EBM, Electro, industrial, synt-pop ja trance
Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 19.08.2009 21:50
Toi Eldnaardin mainitsema Boris S oli kyllä aika tiukkaa. HC-teknoa kai se oli, mutta se ei olut niin tylsän monotonista kuin mitä se yleensä on. Jos joku osaa neuvoa lisää samantapaista, niin otan vinkit mielelläni vastaan! Ei ole oikein koskaan tullut kuunneltua tuota "oikeaa" tanssimusiikkia vaan tullut pitäydyttyä tässä goottiteknossa, joten olen jokseenkin pihalla noista.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.09.2009 18:14
Jos jätetään kaikki muu elektroninen musiikki sivuun ja puhutaan vain tanssimusiikista niin täällä päässä maistuu erityisesti psy- ja hard trance. Infected Mushroom, Alek Száhala, Proteus, Magic & Witchcraft ja ties mitkä muut ovat tiheässä kuuntelussa. Jokin aika sitten vastaan tuli myös tuore projekti nimeltä Nazgul joka on aika hiton kovaa settiä. Kannattaa varoa, sivulla oleva playeri käy soimaan itsekseen).
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.10.2009 11:10

Lainaus: P-M

Oikeastaan elektronista (tanssi)musiikkia tulee kuunneltua aika vähän. Blutengel, Combihcrist ja Code64 ovat suosikeita. Hocicokin soi jonkin verran.

Mua nyt hämää mitä tää "tanssimusiikki" on, kyllähän nyt about minkä tahansa jytkeen tahtiin voi liikkua, mutta hocico ja tanssimusiikki... No, ehkä se on. Kuten moni täällä on maininnut, genrejaot ei ole täälläkään ihan hallussa. (Genre, onko se jotain syötävää...)

Viime keväänä kävi kauheita ja mun elektroniseen musiikkiin tottunut/ tykästynyt kuuloaistini poimi jostain netistä sellaisen 30sek pätkän joka jumitti päässä päiväkausia, kunnes oli pakko kaivautua mozillan selaushistoriaan ja etsiä se sivu, joka mut aivopesi. Näin alkoi tuttavuus sellaisen omituisen ihanuuden kanssa kuin Chrystal Castles. (Ei ehkä goottia, mutta laittoi vanhat luut liikkeelle.)
Kirjoittanut: Syntherina (Nimetön)
  • Lähetetty: 25.10.2009 18:28

Lainaus: Neiti Kooma

Kuten moni täällä on maininnut, genrejaot ei ole täälläkään ihan hallussa.

Pakko kommentoida tähän väliin yleisellä tasolla, että etenkin tällaisessa musiikissa tuntuu löytyvän melkeimpä jokaiselle piippaukselle joku aivan oma alagenren alagenrensä, johon se luokitellaan kuuluvaksi. Missään muussa musiikissa en ole törmännyt näin suureen hinkuun päästä luokittelemaan joka ainoa pihinä jollakin uudella hienolla nimellä.
Itse minä ainakin menen enemmän kuin sekaisin yritellessäni määritellä mitä ihmettä kuuntelemani elektroninen musiikki oikein edustaa, joten melko usein pysynkin vain hiljaa tällaisten asioiden suhteen. Kaiken lisäksi on tullut havaittua useampaankin otteeseen, että todennäköisesti noin 99 prosenttia ihmisistä kuitenkin on eri mieltä siitä minkä genren osaksi joku Artisti Äksä tungetaan.
Kirjoittanut: Eldnaard (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.10.2009 22:10

Lainaus: Neiti Kooma

Chrystal Castles

Oma muistikuvani tosta sekoilusta on myös hyvin positiivinen. Pitäs varmaan hankkia diskografia ja kuunnella läpi kerran pari.

Lainaus: Syntherina

Kaiken lisäksi on tullut havaittua useampaankin otteeseen, että todennäköisesti noin 99 prosenttia ihmisistä kuitenkin on eri mieltä siitä minkä genren osaksi joku Artisti Äksä tungetaan.
Olen henkkoht törmännyt tähän ilmiöön vain musiikista vähän tai ei mitään tietämättömien parissa.
Kirjoittanut: phaeryen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.10.2009 13:27
Olen itseasiassa samaa mieltä siitä, että keskustelu 'electronisesta tanssimusiikista' hämärtyy merkittävästi sikäli kun ottaa tämän synkän scenen perspektiivin huomioon. Gooteilla kun on nämä ihan omat EBM/Industrialit joita sitten goottiklubeilla biletetään, ja rakenteellisesti nämä muistuttavat paljon enemmän pop/rock maailmaa kertosäkeistöillään, ja muutenkin radiosoinnin mittaa haikailevine rakenteineen. Lisäksi bändiformaatin ympärillä pyörivä mielikuvamarkkinointi.

Vertailukohtana jos siis on mikä tahansa moninaisista eigootin konemusiikin, tanssimusiikin tyylilajeista. joissa ei niinkään korosteta bändiä tai artistia, vaan kelpoisuus klubien tanssilattioiden sytyttämiseen on pointtina ja biiseistä löytyy herkästi pitkät introt ja outrot niin, että DJ olentojen on helppo miksata biisit sisään ja ulos, kun tilanne on DJ-kopissa päällä.

... Ja tämä 2000-luvulla tasaisesti hypeä nostanut bändi, johon kahdessa edellisessä viestissä viitataan, lienee oikealta kirjoitusasultaan Crystal Castles, jos jotakuta kiinnostaa. Bändiltä vasta ilmestyi ensimmäinen kokopitkä joten mitään mittavaa diskografiaa ei ole. Mutta tuokin jengi menee enemmän bändiformaatissa eikä sikäli ole varsinaisesti mitään, minkä itse ymmärtäisin 'electronisena tanssimusiikkina'. Ihan hyvän levyn kyllä tekivät.

lisää erikeepperiä vaan, ja Lets EBM!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!