Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Spiritismi

Kirjoittanut: Arpaix (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 27.02.2011 18:47
Itse minulla kokemuksi on ja ikä kohta 40v, mutta minun suomen kieli ei ole riittävä selvittämiseen koska filosofiaa, teologiaa suomeksi on minulle hyvin vaikea, jatkan sitten omalla kielellä:
Le spiritisme es une doctrine fondée sur la persistance de l´esprit aprés la mort!
Il englobe un ensemble de practiques permettant d´enter en communication avec les esprits des défents!
Depuis la nuit des temps , toutes les civilisations ont communiqué avec leurs morts.
L´ére chrétiéne met par la suite un frein considérable á l´expansion de ces croyances et traditions.
Les esprits sont associés! á des manifestations diaboliques, et le spiritisme considére comme de lamagie noire.
Pourdant certaines personnalités des millieux intellectuel s´y intéresser.
C´est ainsi qu´en France, Noel Taillepied, docteur en théologie, publie á Rouen en 1588 un ouvrage intituté !" Psychologie ou traité de l´apparation des Esprits á savoir des ámes séparés, fantosmas, prodiges, accidents merveilleux!!!
A la fin du XVIIIéme siécle le suédois Emmanuel Swendeborg est le premier scientique moderne á s´intrésser aux mystéres de l´áme!
Cette theorie nourrira par la suite les travaux d´Alan Kardec, pour qui le fluide permet aux esprits de se manifester. Elle permettra également á l´un des disciples du medecin de mettre en évidence le sommebulisme magnétique, aujourd´hui appelé hypnose.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 27.02.2011 19:31
Ici on parle le finnois.
  • Lähetetty: 27.02.2011 22:51
Oui, je suis désolé!! Pyytän anteeksi, mutta minun suomi ei riittä selaiseen textiin. Philosophia suomeksi on vaikea, mutta olin löytänyt suomenkiellisen sivuun spiritismista, http://www.allankardec.fi/
Kävitekö joku katsomassa hänen haudalla hautausmaalla Pére Lachaise, Pariisissa?
  • Lähetetty: 28.02.2011 20:02
Tässä on aiheesta hieno suomenkiellinen sivu. http://www.spiritismi.fi/
Kirjoittanut: Prudence (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.03.2011 16:55
Olen "kokeillut". Monesti. Voisin kyllä sanoa että aina väärässä seurassa

Kerran kyllä sattui kummia, kynttilöitä toki oli mutta olivat vain valoa antamassa hiukan kauempana, kaverin hiha syttyi palamaan. Oli vielä miun paita niin oli reijät muistona pitkään siinä. Samaisella kerralla pöydän viereen, eli meikäläisen mummon (hih hih mummolle) ilmestyi jono pudonneita pisaroita. Täysin veren värisiä, mutta hiukan juoksevampaa ja etikan hajuista. Etsittiin ja tutkittiin vielä että onko missään kaapissa ect. paikassa mitään mitä se voisi olla. Ei keksitty. Silloin tuli kyllä pikkasen pupu pöksyyn ja homma jäi siihen.

Kumma mieliteko näin "aikuisenakin" vaivaa vielä että samanhenkisten ystävien (koskaan ei ole ollut sellaisia) kanssa olisi mukava hommailla tuollaisia juttuja. Tosin kyllä viehättää kaikki muukin rituaalinen ja "saatanallinen" (kuulostaa typerältä) elokuvamainen hulluttelu mustissa kaavuissa. Verta seksiä ja joo menee jo off topiciksi anteeksi
Kirjoittanut: Nevo (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.03.2011 14:46
En oo koskaan ollu "kokeillu" mut kiinnostavalta kuullostaa. Sitte synttäreillä kokeillaan... >D
Kirjoittanut: Oona (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.04.2011 20:06
Mä oon monta kertaa ollu Spiritismiä mun kavereitten kaa mutten silti oikee usko siihen. On se muki liikkunu mut mistä sitäki sit tietää ettei ketään niist pelaajist liikuta sitt. Vaikka kun alux me oltiin sitä isommalla porukalla ja viäl väärin niin pari viikkoo sen jälkee tapahtu outoja asioita mille ei ollu mitään järkevää selitystä esim. mun (tyhjästä) vaate kaapista rupes kuulumaan epä säännöllisesti musiikkii kahdelta yöllä sit sellasii epämääräsii raksähduksii ja sit ku istuin ruoka pöydässä niin mun edessä oli kaks ihan samanlaista lamppua jotka molemmat oli ihan paikoillaan. no olin siinä istunut jonkin aikaa ku yhtäkkii toinen niistä lampuista rupes heilumaa iha hulluna. No kumminki jotai kuukaus sitte pelattiin sitä muutaman kerran oikein ja sen jälkee ei pelätty enää yhtään (ainakaa yhtä paljon ku ennen) eikä tapahtunu muutenkaan enää mitää niin outoo. Jos kuitenki spiritismi on totta tai silleen, niin luulen et juteltiin viimex Saatanan kaa. vaikkei sitä kyl ookkaa!!! Mut......
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 09.04.2011 20:44
Oona jatkoa ajatellen. Selkiinnytä hiukka kirjoitustyyliäsi, ihan vain lukemisen helpottamiseksi. Tuon tekstisi joutui nimittäin lukemaan aika moneen kertaan, ennenkuin se selkiintyi. Ja pisteet ja pilkut on myös sallittuja. kiitos.
  • Lähetetty: 09.04.2011 22:54
joo sorry. kirjotin sen niin nopeest et en ehtiny tajuu...
  • Lähetetty: 12.04.2011 17:01

Lainaus: Don

No joo.. spiritismi.. se on feikki läppä joka ei onnistu koskaan --'

Kyllä onnistuu, olen pelannut kolme kertaa ja joka ikinen kerta on onnistunut! Yksi päivän jopa valossa vaikka ohjeissa sanotaan ettei se muka toimi päivän valossa!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit