Gootti.net

Spiritismi

Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.09.2010 22:32

Lainaus: mlrd

Tottahan tuota saa kummitusjuttuja kertoa, ehkä se kummitus sitten joskus ilmestyykin piirin keskelle kertomaan kuinka ne hommat oikeastaan menee. Eipä osunut aikoinaan kohdalle, oli kai väärään suuntaan se pentagrammi tai vääränväriset kynttilät.
Olihan tuo jännää aikoinaan, mutta ei vetänyt vertoja omppuvarkaissa käynnille. Siinä hommassa se perkelettä huutava mörkö oli takuuvarmasti perässä ennemmin tai myöhemmin.

Kummitusjutut ovat toki asia erikseen, yksi rakkaimmista harrastuksistani Mutta spiritismi ei mielestäni istu oikein minkään kertomisen alle. Jos sammutetaan valot ja työnnellään lasia taskulampun valossa pitkin leivinpaperia niin mitään erikoista tuskin koetaan. Asia voi olla toinen sitten kun valmistaudutaan puoli päivää levittelemällä suolaa nurkkiin, piirtämällä sigileitä lattiaan ja peittelemällä ikkunoita ja peilejä ettei niistä vaan tuijottele mitkään belsebuupit. Kun itsensä psyykkaa kunnolla illan säikyttelyjä varten niin on todennäköisempää pelästyttää itsensä niin että siitä voi olla pidempiaikaistakin haittaa. Kun on siinä pisteessä että näkee mitä olettaakin näkevänsä, on aivan sama kurkistaako sieltä hyllyn takaa mummon haamu vai oma varjo
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 14.09.2010 22:45

Lainaus: Nordis

Kun itsensä psyykkaa kunnolla illan säikyttelyjä varten niin on todennäköisempää pelästyttää itsensä niin että siitä voi olla pidempiaikaistakin haittaa. Kun on siinä pisteessä että näkee mitä olettaakin näkevänsä, on aivan sama kurkistaako sieltä hyllyn takaa mummon haamu vai oma varjo

Niinpä. Oletan että vanha puutalo on paras mahdollinen ympäristö, nurkat kun natisee satunnaisesti mutta usein.
Kirjoittanut: Jalosoturi (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 15.09.2010 00:27

Lainaus: Piiskansiima

niin suosittelen olematta kuitenkaan lipsumasta varsinaisen käännytystyön puoleen, se ei ole hyvien keskustelutapojen mukaista ainakaan täällä. Saatan toki tulkita tekstiäsi hieman väärin mutta meikäläisen silmään sieltä ehkä paistaa pieni hurmoshenkisyys.

Lainaus: Giffirt

mutta minäkin luin Jalosoturin viestistä kyllä vähän käännytyshenkisyyttä. Saatan olla väärässä, mutta tuli vähän sellainen fiilis, että on tultu "eksyneille gooteille" kertomaan omasta totuudestaan.

Lainaus: Nordis

toinen puolikas taas oli tuota suu vaahdossa evankelointia josta kirkkoväki ei vaan osaa pidättäytyä oli keskustelun aihe sitten mikä tahansa.

Viestini pääajatuksia oli ottaa osaa tähän spiritismi-keskusteluun, ja kertoa mitä kaikkea spiritismistä voidaan ajatella kristinuskon näkökulmasta. Ajatukseni ei ollut se, että tulisin käännyttään pimeydessä kulkevia eksyneitä gootteja. : ) Kyllä, minä kyllä myös halusin kertoa jotain "omasta totuudestani", mutta jos puhun kristinuskosta ja sen näkökulmasta, niin tuo "oma totuus" tulee melko väkisinkin mukaan tekstiin, ainakin minun osaltani. Koska minä, kuten olen sanonut, uskon sanoihini täysin. Minä en kumminkaan ole mitenkään tyrkyttämällä tyrkyttänyt mitään, sillä kuten olen sanonut, jokainen uskokoot mihin haluaa. Eli en ole pyrkinyt mihinkään massaevankeliointiin. Jos joku kumminkin kokee tuon tekstin massaevankeliointina, ja ei pidä kyseisistä tuntemuksistaan, niin suosittelen, että hän ei lue kirjoituksiani.

Mikäli minun tekstini ei hetkauta, taikka sen enempiä kiinnosta, niin eipä siitä sitten tarvitse sen kummempia välittää. Eli jos joku ei vaikkapa usko esim. mihinkään yliluonnolliseen, niin minusta hän voi surutta skipata koko tekstin, ja unohtaa koko asian. Kuten sanoin, en ole tullut ketään käännyttämään, koska tiedän, että se olisi toivoton yritys. Pahoittelen kyllä, jos kirjoitukseni on jollainlailla jotakuta loukannut tms, se ei ole varmasti ole ollut tarkoitus. Eikä myöskään rikkoa hyviä keskustelutapoja. : )

Ajatukseni oli tavoittaa niitä ihmisiä, jotka ovat kokeneet spiritismin seuraamuksia, ja näinollen myös uskovat niihin. Haluaisin myös tavoittaa aiheesta kiinnostuneita ihmisiä, että he ensin miettisivät uudemman kerran, ennenkuin kokeilisivat koko spiritismiä. Myönnän, että monet näistä kokemuksista, joista sai lukea monestakin viestistä, olivat juuri joitain huvittavia pieniä säikähdyksiä, kun on itseään psyykattu koko päivä kaikenmaailman kauhutarinoilla. Uskon myös, että varmasti harvemmin spiritismillä saadaan mitään sen "suurempaa" ja näkyvämpää aikaiseksi. Mutta tämän lisäksi uskon, että joidenkin viestien kirjoittajat ovat todella joutuneet olemaan kosketuksissa henkivaltojen kanssa, ja kuten sain lukea, se ei ole ollut kovin mieluisaa. Ja siis ennenkaikkea näille ihmisille halusin suunnata tekstini ja näkökulmani, mikäli heitä vaan kiinnostaa. Eipä heidänkään tarvitse välittää kirjoituksistani sen enempiä, mikäli siltä tuntuu.

Ja koska uskoisin, että monia, joilta löytyy näitä kokemuksia esim. henkivalloista, kiinnostaa ja viehättää nimenomaan yliluonnollinen/henget/Saatana tms, ja näiden asioiden "maailma", niin halusin jakaa ja todistaa näille ihmisille myös siitä, mitä minä koen saavani Jumalalta näiden muiden "maailmojen" sijaan. Sillä näistä asioista kiinnostuneet ovat myös useinmiten (ainakin näin ajattelen) kiinnostuneita spiritismistä, eli heitä löytyy tästä keskustelusta. Tämä ei minusta ole käännyttämistä, en minä kumminkaan ole mitään tyrkyttämällä tyrkyttänyt. Jokainen saa jättää minun mielipiteet ja todistelut omaan arvoonsa, mikäli siltä vaan tuntuu.

Kehotan ihmisiä lukemaan viestejäni oman omantunnon sekä kiinnostuksen mukaan. Ja jos joku kokee kirjoitukseni lähinnä huvittavana, niin saapahan hän lukea viestin omaksi "ilokseen". : ) Hupinsa kullakin!

Jalosoturi on jälleen puhunut.

Ps. Saatoin toistaa joitakin asioita pariinkin otteeseen, taitanee johtua pienestä väsymyksestä...: )
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.09.2010 08:14
Juu ei hätää, kyllä tänne saa kirjoittaa omasta näkökulmastaan (heh, eiku oikeesti täällä saa esittää vain gootti.netin virallisia mielipiteitä ). Näin valvojan ominaisuudessa ajattelin kuitenkin vain varmistaa, missä mennään, sillä tämä ketju on onnen omiaan houkuttelemaan palstalle kaikenlaisia hiihtäjiä.

Ps: uskonnosta yleisemmin keskustellaan täällä.
Kirjoittanut: mahtigootti2enkuningas (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.09.2010 19:59
Moi taas.. Jännää lukea juttujanne ja etenkin kokemuksia...
Minulla oisi vielä 1 jaettavana kanssanne:
Tämä tapahtui vuosi sitten halloweeninä kun minä ja kolme tyttöystävistäni päätimme viinan huuruissa piristää hieman iltaamme Nuorin ja kaunein heistä heitti että mitä jos pelattaisiin spiritismiä. emme epäröineet hetkeäkään.. Pelilauta esiin ja lasi kumoon! Mukana olimme siis minä, tytöt (nimet muutettu) Hulda, Gertta, Ingrid sekä joni, uusi paras kaverini sen jälkeen mitä edelliselle kävi gorillan seurassa.
Peli lähti käyntiin. Vilpittömillä ja kilteillä kysymyksillä kuten onko hauki kala. henki vastasi ystävällisesti että on, ja suuri sellainen. Kiltteys kuitenkin katosi kun gertta oli kumonnut yhden viinalassillisen liikaa ja innostui häröyksistä. Kysymykset muuttuivat sellaisiksi kuten.... No, ehkä jätetään ne vain meidän tietoomme...
henki suuttui. Ja rfikkoi lasin, finished.,
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 16.09.2010 20:05
Vissiin pitää taas sanoa, että turha tulla foorumille jolla on aktiiviset moderaattorit. Banhammer heilui jo.

Muoks: Terveisiä sinne Helsingin keskustaan.
Kirjoittanut: misumistel (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 28.10.2010 20:22
Voisitteko kertoa spiritismin ohjeet?
Haluaisimme kokeilla ystävieni kanssa spiritismiä, mutta emme ole ihan varmoja siitä miten se menee.
Joku on täällä varmaan jo kysynyt tätä, mutta en ole löytänyt.
Kirjoittanut: MustaHukka (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 28.10.2010 21:04

Lainaus: misumistel

Voisitteko kertoa spiritismin ohjeet?
Haluaisimme kokeilla ystävieni kanssa spiritismiä, mutta emme ole ihan varmoja siitä miten se menee.
Joku on täällä varmaan jo kysynyt tätä, mutta en ole löytänyt.

Muistaakseni täältä blogista http://noidankoto.blogspot.com/ olen lukenut tuon aakkoslaudan käytöstä. Siellä ohjeet olivat järkevät ja selkeät (löytyy blogiluettelon "povailuvälineitä" kohdasta)
Kirjoittanut: mahtisgot (Nimetön)
  • Lähetetty: 18.12.2010 13:25
Tervehdys! Itse olen yrittänyt kaverini kanssa pelata, mutta emme onnistuneet ... Kiinnostavaa lukea kokemuksianne :=)
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 18.12.2010 15:31

Lainaus: mahtisgot

Itse olen yrittänyt kaverini kanssa pelata, mutta emme onnistuneet ...

Mistäköhän mahdollisesti tää vois johtua..
Minkä ikäsiä te ihmiset ootte, 15??
Jos haluu jotain henkiä nähdä niin testaa vaikka lsd:tä saat paljon paremmat kertoimet, ku jollain kirjaimilla täytetyllä laudalla.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit