Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: Autot !

• Vastaa
Ikävä kyllä en omista edes ajokorttia. Olen kyllä siitä haaveillut jo pikkutyttönä kun leikin pokien kanssa pikkuautoilla. Toissa kesänä sain yhden kundin suostuun et saan parkkiksella kokeilla hänen autoaan. Jumankekka eihän siitä tullu yhtään mitään!?! En edes kaasua painanut niin jo se kotsa liikku!? Ei tajuu. Ja sitten ne polkimet oli niin kaukana. Ja herranjumala kaikkia niitä vaihteita ja kytkimiä. Omöjligt. Pitäis niinku keskittyy polkimiin, vaihteisiin, kytkimeen, vilkkuihin, kaistoihin, liikennemerkkeihin... Herregud. Ei, ei. Kyl mopo ois kätevämpi et pääsis ees talleille. Multa ei vaadita siihen ees korttia.
Mutta ihailen tuunattuja autoja mahdottomasti! Sellanen sydeemi et pohja on matalalla on hieno. Ja vaikka liekkejä sivuilla. Takana en tiedä miksi sitä sanotaan mut joku "siipi", boileri..kenties? Ja wunderbaum tuoksuu hyvälle. Ja miehet saattavat alkaa jupista et eihän tommoset oo käytännöllisii (ne miehet siis jotka eivät moisia itse omista) ja Suomessa ottaa pohja maahan jne. Mut en minä ihailekaan niiden käytännöllisyyttä, sanon vain et on hienoja. Siinä on ero.

En utomjordings kärleks törst...

• Vastaa

Lainaus: kismet

Takana en tiedä miksi sitä sanotaan mut joku "siipi", boileri..kenties?

Vai olikohan broileri?

Lainaus: kismet

a miehet saattavat alkaa jupista et eihän tommoset oo käytännöllisii (ne miehet siis jotka eivät moisia itse omista) ja Suomessa ottaa pohja maahan jne

Noh kyllähän mulla oli vähän naurussa pitelemistä, kun kaverilla oli ongelmia päästä huoltoaseman pihalta pois pienen maavaran vuoksi. En nyt oikein ymmärrä, miksi tämä olisi jotain kateellisen jupinaa, sillä voisin halutessani tehdä omasta autostani yhtä hankalan. Johan sitä nyt on 40mm pudotettu.

Most will fail and all will die so none shall live to tell the tale.

• Vastaa
Nyt on käytössä Volkswagen Golf vuosimallia -87 eli 2 vuotta mua vanhempi mutta paljon laadukkaampi. Kyllä saksalaiset osaa.

Unelma-auto olis kyllä sitten joku vanha amerikkalainen kuten 60-luvun lopun Chevrolet Impala, taikka 70-luvun Pontiac Firebird.
Erittäin hieno voisi olla kanssa 70-luvun alun Opel Manta tai Audi 100 Coupé S.
Audit on kyllä niin hienoja autoja että ottaisin mielelläni niitä uusiakin.

Autot on kyllä mukavia, se on niin nautittavaa ajaa rauhallisella tiellä, kuunnella musiikkia ja rentoutua. Kyllä mieli lepää

Fuck this Shit. Fuck You?

• Vastaa
Mä en mitenkään tajua tuota jenkkiautojen fanitusta. Karsean isoja laivoja, joiden ajettavuus on mitä sattuu, ja moottorien litrateho on aivan järjettömän huono, vastaavasti kulutus on törkeän suuri. Ulkonäkö nyt on luonnollisesti puhtaasti mielipidekysymys, mutta teknisellä puolella mikään ei puhu jenkkien puolesta, joten en voi kuin ihmetellä.

Ja onhan ne mielestäni melkoisen rumiakin, lähes poikkeuksetta.

• Vastaa
Ajokortin omistan ja unelma autot on Chevrolet Camaro -66 ja Shelby GT-500. Muita hyviä autojakin vois listata mutta tulis aivan sairaan pitkä lista. Mutta näin uusista autoista voisi mainita Audi TT ja 7 sarjan BMW:t... M3 ois myös ihan kiva peli En itse omista autoa mutta ajan vanhempieni 1.9 SDI -99 Volkswagen Pololla...

DemoniRitari

• Muokkasi: DarkMessiah
  • Vastaa

Lainaus: Ximmo

Mä en mitenkään tajua tuota jenkkiautojen fanitusta. Karsean isoja laivoja, joiden ajettavuus on mitä sattuu, ja moottorien litrateho on aivan järjettömän huono, vastaavasti kulutus on törkeän suuri.

Noniin, ensinnäkin kun moottorin viritysaste on matala, niin käyttöikä kasvaa järisyttävän pitkäksi, toisekseen koneissa on virityspotentiaalia kun vain jaksaa hakea vauhtikaupasta osia, niin tehot saa nousemaan järjettömiin lukemiin, ja silti moottorista ei tule niin ylikireää, että se ei kestäisi yhtä viikonloppua kauemmin.
Ajettavuus on kyllä mutkatiellä hieman epämääräistä, mutta ameriikan autot on tehty pitkille suorille teille. Ja jokaiseen käyttötarkoitukseenhan on oma autonsa, mutkapätkille pieni eurokinneri suorille jenkkilaiva.
Jenkkien kulutus ei itseasiassa ole mitenkään päätähuimaava, jättiläismäinen 60-luvun Cadillac vie rauhallisessa ajossa n. 15 litraa sadalla, vastaavan ikäiset eurooppalaiset pikkuautot kuluttavat jopa enemmän. Tämä johtuu siitä pienestä asiasta, että suuressa koneessa on vääntöä niin paljon, että matka-ajossa kierrokset eivät nouse paljon tyhjäkäyntiä korkeammalle, kun taas pikku Fiatilla pitää olemattoman koneen totaalisen väännön puutteen takia ajaa kokoajan huippu kierroksilla, ja tämä taas johtaa suunnattomaan bensankulutukseen.
Ja miksi autosta pitäisi tehdä pieni sillipurkki, jossa ei mahdu sulkemaan ovia kun on 2 ihmistä vierekkäin kyydissä. Kun auto on iso siellä voi nauttia olostaan. Iso massa on myös kolarin sattuessa etu. Kun 2500kg törmää 900kg, niin olen mieluummin siellä 2500 kiloisen tankin kyydissä.
Ulkonäkö tosiaan on mielipide kysymys, mutta amerikkalaiset suunnittelijat ovat kautta-aikain miettineet auton rehvakasta ulkonäköä, kun auto on iso ja räyhäkäs, niin naapuri vihertyy kateudesta. Eurooppalaiset ja varsinkaan japanilaiset valmistajat eivät ole ikinä osanneet suunnitella autoja ulkonäkö lähtökohdista, vaan aina suunnitelun päätavoitteina on ollut kustannus tehokkuus ja tylsyys.

Jenkki laivat sopii täydellisesti tänne suomen texasiin, me Härmän Häjyt ollaan vaihrettu hevooset laivoohin.

sataas ny ensin satasia ja sitte puukkoja niin näkis ku ahnehet kualoo....

• Vastaa

Lainaus: DarkMessiah

Noniin, ensinnäkin kun moottorin viritysaste on matala, niin käyttöikä kasvaa järisyttävän pitkäksi, toisekseen koneissa on virityspotentiaalia kun vain jaksaa hakea vauhtikaupasta osia, niin tehot saa nousemaan järjettömiin lukemiin, ja silti moottorista ei tule niin ylikireää, että se ei kestäisi yhtä viikonloppua kauemmin.

Mukavaa, kun törmää vanhoihin tuttuihin selityksiin jälleen kerran. Nykyään vaan tilanne on se, että moottoriöljyt ja monet muut kriittiset komponentit ovat kehittyneet sen verran hyvin, ettei moottorin käyttöikä tule juuri koskaan vastaan, mikäli autoa huolletaan säännöllisesti. Moni muu asia pettää ennen moottoria. Toisekseen parilitraisestakin turbokoneesta saa suhteellisen ongelmitta ulos yli 400 hevosvoimaa niin, ettei se oli mitenkään ylikireä, vaan kestää päivittäistä käyttöä.

Ajettavuus on kyllä mutkatiellä hieman epämääräistä, mutta ameriikan autot on tehty pitkille suorille teille. Ja jokaiseen käyttötarkoitukseenhan on oma autonsa, mutkapätkille pieni eurokinneri suorille jenkkilaiva.

Eli Suomessa jenkkiautoille on käyttöä vain Lapissa kesäaikaan?

Ja miksi autosta pitäisi tehdä pieni sillipurkki, jossa ei mahdu sulkemaan ovia kun on 2 ihmistä vierekkäin kyydissä.

Koska minulla ei ole perhettä, enkä ole mitenkään suunnattoman lihava, niin minulle riittää oikein hyvin kaksipaikkainen auto. Ainoa pieni haittapuoli tässä on auton alhainen massa, mutta minulla ei olekaan tarkoituksena ajaa sillä päin seiniä. Toisekseen kevyemmän auton kulutus on raskasta autoa pienempi, lisäksi auton suhteellinen suorituskyky on hyvä. Isojen ja painavien jenkkien koneteho katoaa kuin pieru Saharaan, koska autojen massa on niin korkea.

Eurooppalaiset ja varsinkaan japanilaiset valmistajat eivät ole ikinä osanneet suunnitella autoja ulkonäkö lähtökohdista, vaan aina suunnitelun päätavoitteina on ollut kustannus tehokkuus ja tylsyys.

Euroopassa ja Japanissa on kautta aikojen rakennettu runsaasti urheiluautoja, joilla ei ole mitään tekemistä kustannustehokkuuden tai tylsyyden kanssa. Se, ettet tiedä siitä puolesta mitään, kertoo vain yksipuolisesta tutustumisesta autojen maailmaan.

Jenkki laivat sopii täydellisesti tänne suomen texasiin, me Härmän Häjyt ollaan vaihrettu hevooset laivoohin.

Juu, mereen vaan mokomat laivat.

• Muokkasi: DarkMessiah
  • Vastaa

Euroopassa ja Japanissa on kautta aikojen rakennettu runsaasti urheiluautoja, joilla ei ole mitään tekemistä kustannustehokkuuden tai tylsyyden kanssa. Se, ettet tiedä siitä puolesta mitään, kertoo vain yksipuolisesta tutustumisesta autojen maailmaan.

Nyt oli lähinnä puhe normaalikäyttöön tarkoitetuista autoista, eikä urheilu kieseistä. Olen tutustunut automaailmaan erittäin monipuolisesti, mutten saa noista britti, saku ja japsi sporteista mitään kicksejä, niistä puuttu sielu. Ja mitä autojen maailmaan tutustumiseen tulee, olen koulutukseltani ajoneuvoasentaja, tämän saman kiistan olen käynyt lukemattomia kertoja ennenkin, ja vaikka olen kuunnellut monien selityksiä eurojen/japsien ylivertaisuudesta ja samalla ottanut asiasta itse selvää, en ole löytänyt niistä sitä omaa luonnetta ja sielua mikä löytyy jenkeistä.

Mukavaa, kun törmää vanhoihin tuttuihin selityksiin jälleen kerran. Nykyään vaan tilanne on se, että moottoriöljyt ja monet muut kriittiset komponentit ovat kehittyneet sen verran hyvin, ettei moottorin käyttöikä tule juuri koskaan vastaan, mikäli autoa huolletaan säännöllisesti.

Puhuin VANHOISTA autoista, tuo ainainen vertailu 50 vuotta nuorempiin autoihin on erittäin epäreilu lähtökohta, tottakai autotekniikka on kehittynyt puolessa vuosisadassa paljon, mutta otetaanpa vertailu kohdaksi 50-60-lukujen eurot ja japsit, no 50-luvulta ei taida japseja löytyä ollenkaan, mutta mitäs euroopassa tuolloin tehtiin, kuplavolkkarin kaltaisia mopoa tehottomampia sillipurkkeja. Ja mistäs japanialaiset varastivat 60-luvulla kaiken mikä liittyy autoihin, amerikasta, ensin katsoivat mitä jenkit tekevät, sitten valmistivat omat pienennetyt halpakopionsa ilman amerikan ylellisyysvarusteita ja vieläpä surkea laatuisina.

• Vastaa

Koska minulla ei ole perhettä, enkä ole mitenkään suunnattoman lihava, niin minulle riittää oikein hyvin kaksipaikkainen auto.

Olisitko valmis ajamaan mantereen (kyllä siinä lukee MANTEREEN, ei suomen, vaan MANTEREEN) laidalta toiselle, pienessä kivireessäsi? veikkaanpa että et, mutta isolla pehmeällä amerikanlaivalla matka on pelkkää nautintoa. Ja ne bensakulut ei todellakaan kasva järjettömiksi, kun ajaa rauhallisesti ja tasaisesti, eli jenkki tyyliin kruisaillen.

• Vastaa

Mukavaa, kun törmää vanhoihin tuttuihin selityksiin jälleen kerran.

Näin se vaan on... Itse olen asunut Texasissa 2 vuotta joten niitä autoja on kyllä tullu katelstua sielläki... Lähes joka perheessä on n. 3 tonnia painava SUV joka kuluttaa n. 16 litraa maantiellä ja kylärallissa sitte hitusen enemmän. Enimmäkseen isoilla autoilla ajaa naiset koska he tuntevat olonsa turvalliseksi isossa ja suurimassaisessa autossa. Niin ja siitä tehopuolesta, 5.7 litranen moottori 3 tonnin rautaa liikuttamassa alle 200 hepalla :S ennemmin otan jonku 2 litrasen turbo Mazdan ku sellasen...

Euroopassa ja Japanissa on kautta aikojen rakennettu runsaasti urheiluautoja

Mutta tehdäänhän Ameriikassakin jonkinsortin urheiluautoja esim. Dodge Viper, Chevrolet Corvette ja Camaro ja Ford Mustang...

Ulkonäkö tosiaan on mielipide kysymys, mutta amerikkalaiset suunnittelijat ovat kautta-aikain miettineet auton rehvakasta ulkonäköä, kun auto on iso ja räyhäkäs, niin naapuri vihertyy kateudesta.

Tuossa nyt voi olla montakin mieltä kun itse en pidä sellaisesta rehvakkaasta ulkonäöstä vaan sulavalinjaisesta ja aerodynaamisesti huippuun hiotusta tehomyllystä joista Ameriikkalaisia esimerkkejä ovat jo mainitut autot... Itse en ainakaan olisi kateudesta vihreä jos naapuri ajaa jollaki Chevrolet TrailBlazerilla jos ite ajan esim. Toyota Avensiksella joka on oikeesti sairaan hyvä auto.

DemoniRitari

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 2 goottiyhteisön jäsentä (Piiskansiima, hardlove). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23:23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!