Gootti.net

Viimeksi lukemasi kirja ?

Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.12.2010 20:19

Lainaus: Iiriva

Aloin nyt viimein lukea Ajan pyörä-sarjaa

Onnea matkaan, se tulee olemaan pitkä. Itse jaksoin joskus kahlata Ajan Pyörää mutta jossain vaiheessa loppui kunto kesken eikä asiaa auttanut ollenkaan, että tiesin kirjoja riittävän vielä lukuisia.

Viime aikoina olen lukenut Charlaine Harrisin Southern Vampire Mysteries -sarjaa jonka pohjalta on siis tehty telkkariin True Blood. Sarja on kepeän vauhdikasta, romanttista mysteerihömppää jossa vampyyrit on kuitenkin kuvattu varsin fiksulla tavalla ja yliluonnollinen maailma kehitetty virkistävän laajaksi.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 30.12.2010 21:13

Lainaus: Piiskansiima

Onnea matkaan, se tulee olemaan pitkä. Itse jaksoin joskus kahlata Ajan Pyörää mutta jossain vaiheessa loppui kunto kesken eikä asiaa auttanut ollenkaan, että tiesin kirjoja riittävän vielä lukuisia.

No äläpä! Mieheke on lainannut yli 10 osaa kirjastosta, ja mie luen vasta toista osaa (eli kolmatta kirjaa) kun mokoma itse seikkailee jo vissiin 11:sta. Vielä jaksaa, saa nähdä missä vaiheessa puhti loppuu...
Kirjoittanut: Butterfly82 (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 30.12.2010 22:44
Aldous Huxley:n "Uljas uusi maailma". Jotain melko kamalaa.

Samoihin aikoihin sain loppuun Sofi Oksasen teoksen "Puhdistus". Jotain vielä kamalampaa.

Nyt menossa John Steinbeck:n "Matka Charleyn kanssa". Toivoakseni ei lainkaan niin raskasta tavaraa.
Kirjoittanut: Hiddeninnocence (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 13.01.2011 19:02
Stephen Kingin "Carrie". Näin sen aikaisemmin leffana muttei ihan napannut, vaikka idea onkin mielenkiintoinen. Luin sitten kirjan. Tykkäsin, meinasin pari kertaa törmäillä ihmisiin kadulla kun luin sitä samalla :') äärimmäisen typerää, mutta olin liian uppoutunut kirjaan.
Kirjoittanut: AlienSexGarden (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 14.01.2011 00:27
Tulipahan vihdoinkin luettua ensimmäinen Sofi Oksanen -kirja, Baby Jane. Luin sen valehtelematta päivässä läpi, olin niin lumoutunut etten kehdannut pistää sitä hetkeksikään alas
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 14.01.2011 14:42
Viimeksi tuli luettua Robert Louis Stevensonin Tohtori Jekyll ja herra Hyde.
Luin kirjan nyt vasta ensimmäisen kerran. Kovasti olen tarinasta kyllä kuullut (kuka voisi välttää?) joten tietyt ennakko-oletukset olivat olemassa. Tarina oli kuitenkin hyvin erilainen siihen nähden, mitä odotin. Oletin tohtori Jekyllin olevan pääosassa, mutta kirjan kertojana toimiikin eräs asianajaja, joka kertoo ystävänsä tohtori Jekylin salaperäiseksi muuttuvasta elämästä oman katsantakantansa suunnasta. Suosittelen kyllä kirjaa kaikille niille, jotka sitä eivät vielä ole lukeneet
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.01.2011 06:33
Bill Bryson: Lyhyt historia lähes kaikesta

Luonnontieteitä selkokielellä. Ihan viihdyttävä peruspläjäys, ja Brysonille kunnia siitä, että on osannut selittää vähän vaikeammatkin fysiikan jutut niin, että jopa meikäläinen ymmärtää. Mukana myös ripaus huumoria. Välillä tekstistä paistaa läpi, että kirjoittaja on Amerikkalainen ja omaa sitä kautta aika ennalta-arvattavan maailmankuvan, mutta tästä huolimatta kannattaa lukea, jos haluaa ymmärtää ne asiat, jotka menivät koulun pakollisilla fysiikan kursseilla yli hilseen.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Lähetetty: 17.01.2011 13:31
Maurice Blanchot: Päivän hulluus
Lukaisin aamulla bussissa matkalla töihin. Noin 20 sivuinen pieni kirjanen meni kyllä ihan ohi multa ja loppuikin niin äkkiä että en tiä pitäisikö lukea uudestaan kotimatkalla
Takakannessa kerrotaan että "Kysymys on sairaskertomuksesta: sokaistumisesta ja muistinmenetyksestä ja niiden aiheuttamasta hulluudesta."
Mulla kyllä meni lukioaikanakin kaikki äidinkielessä luetetut novellitkin ihan ohi kun en ikinä ehtinyt pääsemään niihin mukaan kun ne jo loppu. Eli tää varmaan menee siihen samaan kategoriaan.
Eikä se mies tässä mun mielestä mitenkään erityisen hullulta vaikuttanut, riippuu varmaan mihin vertaa. Mutta sen kyllä tajusin juu, että se sokaistu. Ja ilmeisesti sillä miten se sokaistu, ei ole merkitystä tai ainkaan hänelle ole...
Kirjoittanut: teufelfaust (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.05.2011 16:35
George Orwell: Eläinten vallankumous.
Ei niin mahtava lukukokemus kuin minulle oli kuvailtu, mutta hyvä kuitenkin.
Tätä ennen olenkin lukenut vuoden lähes pelkästään Dragonlancea.
Ja nyt vuorossa asiatekstiä: "Kaaoksen ruhtinaat (Mustan metallin messu)" by Michael Moynihan ja Didrik Soderblind.
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.05.2011 17:49

Lainaus: Iiriva

Vielä jaksaa, saa nähdä missä vaiheessa puhti loppuu...

Itsellä on menossa Book Twelve of the Wheel of Time, The Gathering Storm.

Edelliset 25 osaa lukaisin suomeksi parin vuoden sisällä, ja nyt tämä mokoma englanninkielinen seuraava osa on jumittanut puolisen vuotta pöydällä keskeneräisenä.

Välillä noita meni kirja tai pari viikossa, jotkut osat takkusivat urakalla. Välillä sattui kohdalle kirjoja joissa ei oikein tapahtunut mitään, kun suomennos oli jokin 1/3 osasta kesken englanninkielisen kirjan.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit