Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Lapsia?

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 15.02.2008 16:03

Lainaus: kuopassa

Lainaus: Iiriva

Mutta lienee myös faktaa, että useampi lapsi on periaatteessa parempi, koska ainoa lapsi on yleensä hemmoteltu ja maailmankuva ei ole siitä parhaasta päästä, kun ei ole pienenä tarvinnut oppia jakamaan asioita.

Uskonpa tämän olevan totta. Totisinta totta. Jos on sisaruksia tai muita samanikäisiä, joiden kanssa joutuu olemaan paljon tekemisissä, oppii ihan varmasti (vaikka kantapään kautta) jakamaan lelut ja leikit.

Usein totta, mutta toisaalta tunnen erään pojan, joka on ainoa lapsi, ja jolla ei ole ollut edes läheisiä serkkuja tms. Hän on yksi epäitsekkäimmistä ihmisistä joita tunnen.

Ukkoni siskolle oli tullut työkaverilta mielenkiintoista palautetta kun hän oli töissä kertonut odottavansa toista lastaan. Tämä työkaveri, joka on itse perheen ainoa lapsi, oli kysynyt että: "Miksi sä hankit toisen lapsen? Etkö sä enää rakasta sitä sun esikoista kun sä haluat toisen?" Siihen oli tullut vaan rauhallinen ja painokas vastaus että juuri siksi että hän rakastaa lastaan hän hankkii toisen.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.02.2008 16:35
Luinpa kerran hevostallinetistä, että joku perhe x oli ensin adoptoinut lapsen ja myöhemmin hankkivat vielä oman, niin sukulaisten ja tuttavien kommentit ovat olleet tasoa "kai te nyt palautatte tuon adoptoidun kun tuli oma". Tuli vain mieleen tuosta ylläolevasta kommentista, sekä jostain aikaisemmasta jossa haluttiin hankkia kaksi lasta että toinen on sitten sellainen varalapsi.

Tuohon ainutlapsikeskusteluun vielä: kyllä sitä näistä (ja monista muista samanlaisista kommenteista mihin olen törmännyt) huomaa kuinka huikaisevan avarakatseisia maailmankansalaisia noista monilapsiperheiden vesoista onkaan kasvanut...not. Ei tokikaan kaikista, mutta mutta.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 15.02.2008 17:00

Lainaus: Piiskansiima

kuinka huikaisevan avarakatseisia maailmankansalaisia noista monilapsiperheiden vesoista onkaan kasvanut...not. Ei tokikaan kaikista, mutta mutta.

Amen, sister! Kyllä me yhden lapsen perheenkin kasvatit, jotka olemme olleet pienenä lastentarhassa, olemme oppineet jakamaan, oppineet empaattisiksi ja sosiaalisiksi. Sitäpaitsi gootit ei oo niinq sosiaalisii tai empaattisii, me ollaan kaikki misantrooppei ja niinq vastustetaan tätä systeemin oravanpyörää.
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.02.2008 21:14

Lainaus: Devilkitty

Hassua tämä lasten/vauvojen haukkuminen haiseviksi ja muuta vastaavaa koska minun tietääkseni kaikki ovat olleet joskus niitä haisevia vauvoja vai väitättekö että olette syntyneet valmiiksi 20 vuotiaiksi?

Ei sille mitään mahda, että on joskus ollut epätäydellinen
Kirjoittanut: Yasha (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.02.2008 11:09
no jee, vauvat on ihania pieniä palleroita..
Kirjoittanut: Irodorareta (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 16.02.2008 11:23

Lainaus: Yasha

no jee, vauvat on ihania pieniä palleroita..

Niin ne on. Vauvakuume.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 16.02.2008 17:13

Lainaus: Heetteri

Sitäpaitsi gootit ei oo niinq sosiaalisii tai empaattisii, me ollaan kaikki misantrooppei ja niinq vastustetaan tätä systeemin oravanpyörää.

Just näin. Ihanaa kun misantropia ja angsti liitetään kaikkiin gootteihin. Vaikka kun täällä katsoo tämänkin ketjun kommentteja niin en kohta enää viitsikään väittää vastaan tuohon ennakkoluuloon. Ei maailma nyt niin paha paikka ole.
Kirjoittanut: Devilkitty (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.02.2008 17:20

Lainaus: Felicia

Ei sille mitään mahda, että on joskus ollut epätäydellinen

Ei täydellisiä ihmisiä olekkaan. Tai sitten täällä on liian itserakkaita ihmisiä joita en voi sietää.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 16.02.2008 17:27

Ei täydellisiä ihmisiä olekkaan. Tai sitten täällä on liian itserakkaita ihmisiä joita en voi sietää.

Täällä on myös ihmisiä joilla on reipasta itseironian tajua ja pilkettä silmäkulmassa. Paitsi minulla tietysti, koska olen täydellinen ihan ilman vitsinheittoakin.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.02.2008 11:32

Ei täydellisiä ihmisiä olekkaan.

Onhan. Palvon itseäni joka päivä peilin ääressä viisitoista minuuttia ja minulla on komerossa pieni koulutettujen tuhatjalkaisten armeija joka kumartaa minua viisi kertaa päivässä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit