Gootti.net

Lapsia?

Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.02.2008 17:13

Lainaus: Iiriva

ainoa lapsi on yleensä hemmoteltu ja maailmankuva ei ole siitä parhaasta päästä, kun ei ole pienenä tarvinnut oppia jakamaan asioita.

Tällaisia ovat kotiäitiperheiden lapset, eivät ainoat lapset. Enpä ole tavannut varmaan ainoatakaan itsekästä yhden lapsen perheen kasvattia, toisaalta kaikki ovatkin olleet työssäkäyvien penskoja.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 13.02.2008 17:48
Olin itse ainoa lapsi, ja opin jakamaan siitä huolimatta. Karkkipäiväkarkit jaettiin serkkujen tai kavereiden kanssa, ja jos halusin pienenä jonkun isomman lelun, jouduin säästämään sitä varten mahdollisista viikkorahoista tai lauantainamirahoista, en ole saanut aina kaikkea mitä halusin. Huomionkipeys, hemmoteltu luonne ja itsekkyys ovat tulleet sitten vähän vanhempana. ;D;DD;D;D;D;D;
Kirjoittanut: Geistig (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Geistig
  • Lähetetty: 13.02.2008 22:16

Lainaus: Piiskansiima

Tällaisia ovat kotiäitiperheiden lapset, eivät ainoat lapset.

Vai niin. Itse olen hyvinkin empaattinen ja epäitsekäs sekä anteliaskin. Enkä tunne olevani mitenkään maallisen tavaran haalija. Tosin en ole ainoa lapsi jos sillä on jotain merkitystä.

Kun taas esimerkiksi yläasteella omalla luokallani yhdeksäntoista kahdestakymmenestä oli ns. päiväkotilapsi ja ne vasta olivatkin pahimpia kiusaajia ja häiriköitä. Ei mitään myötätuntoa heillä, voisin sanoa.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.02.2008 22:30
No, jenkkilässähän on "tutkittu" että päiväkoti aiheuttaa epäsosiaalisuutta ja häiriökäyttäytymistä. Eli jos opit jakamaan omastasi samalla kun äitee palvoo sinua, sinusta tulee avarakatseinen maailmankansalainen mutta jos olet ainut lapsi ja päiväkodissa opit jo varhain vuorovaikutuksen vieraiden ihmisten kanssa niin silloinhan sinusta vasta pas*a tulee. Jepjep. To-del-la loogista.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 13.02.2008 22:30

Lainaus: Geistig

Ei mitään myötätuntoa heillä, voisin sanoa.

Kaikilla kahdellakymmenellä? Nyt taisi mennä vähän yleistykseksi...
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 13.02.2008 22:39
Vihaan pentuja, ei ikinä sellasia tänne, eläimet on mun lapsia.
Kirjoittanut: Geistig (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Geistig
  • Lähetetty: 13.02.2008 23:08

Lainaus: Piiskansiima

No, jenkkilässähän on "tutkittu" että päiväkoti aiheuttaa epäsosiaalisuutta ja häiriökäyttäytymistä. Eli jos opit jakamaan omastasi samalla kun äitee palvoo sinua, sinusta tulee avarakatseinen maailmankansalainen mutta jos olet ainut lapsi ja päiväkodissa opit jo varhain vuorovaikutuksen vieraiden ihmisten kanssa niin silloinhan sinusta vasta pas*a tulee. Jepjep. To-del-la loogista.

En ole varmaankaan sosiaalinen, siis sillä tavalla että puhuisin kaikkien kanssa ja esittäisin tekopirteätä. Ennemmin mietiskelen neljä tuntia jotakin kiinnostavaa aihetta kuin menisin juhliin. Erikoistun pääasiassa ongelmiin ja niiden ratkaisujen kehittämiseen. Näin ainakin minulla. Eikä minua kylläkään palvottu, sain tulla toimeen myös itse.

Hm, no mites vaikka vuonna 1930 kun lapset hoidettiin ihan kotona, ja ne leikkivät niiden kanssa ketä sattuivat lähitaloissa asumaan? Niin, nuoriso ei pahemmin sotkenut graffiteilla seiniä tai vydduilleet vanhuksille... Mutta nykyään tilanne on päinvastoin. Onko päiväkodin rakkaus lasta kohtaan aitoa?
Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 14.02.2008 06:03
Viiden vuoden ikäisenä olin päättänyt, että "ammattini" tulee olemaan äiti, kotiäiti, eikä mikään muu.
Noh, tällä hetkellä olen ehdottomasti adoption kannalla, jos sitä joskus tulisi pienokaisen hankkimaan. Toki pidemmälle ajateltuna siinäkin on niin paljon mutkia matkassa, mutta ajatellaan nyt lyhykäisemmän kaavan mukaan.

Kuitenkin melko lapsirakas olen, noin vuoden verran vanhat pellavapäät ovat jotakin niin vastustamatonta, vauvakuume iskee aina kun näkee moisen suloisuuden.
Lapset ovat vain viattoman kauniita.

Kuitenkin olen kasvanut 4 sisaruksen kanssa, pikkusisarukset ovat veli- ja sisarpuolia (mitenkään puolikkaina en ole heitä koskaan kuitenkaan pitänyt), mutta isosisarellani ja minulla on samat vanhemmat.

Lapsista, heidän kasvatuksestaan ja hoidosta (nyt kuulostaa kuin puhuisin kasveista, jösses) on kokemusta sen verran mitä tässä nyt on tullut nähtyä, ekaluokkalaisen pikkuveljen, kesällä kolmen vuoden ikäisen sisaren ja viiden v. ikäisen toisen veljen kasvua kun olen päässyt alusta alkaen seuraamaan.

Rankkaahan se on, aina aika-ajoin (äitimme on kuitenkin viiden lapsen yksinhuoltaja, joten sivustaseuraajan kokemuksella sanon).

Mutta kyllä, tulevaisuuus näyttää, lapsia tahi ei, heistä pidän.
Kirjoittanut: blackwolver (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 15.02.2008 11:49
Sanompa nyt oman mielipiteeni tuohon "piloille hemmoteltu ainoa lapsi" juttuun. Itse olen ainoa lapsi perheessä, mutta en todellakaan ole piloille hemmoteltu :/ äitini oli yksinhuoltaja joten totuin pienestä pitäen siihen että "kaikkea ei saa mitä haluaa...ja jos välttämättä haluaa niin sitten pitää säästää ja tehdä töitä sen eteen". Opin elämään ilman isämallia...en kaivannut koskaan edes sitä toista vanhempaa, äiti ja isovanhemmat riittivät mulle Serkut ovat mulle vähän niinkuin siskoja, juuri sitä normikärhämää oli heidän kanssaan mitä normaalisti on sisarusten kesken (pienempää kiusattiin aina )...heidän kanssaan ja perhepäivähoidossa ollessani opin jakamaan lelut, karkit yms. Olen kyllä kiitollinen äidilleni että laittoin mut perhepäivähoitoon eikä päiväkotiin. Vaikka olen yksinhuoltajan ainoa lapsi, koulukiusattu ja ala-asteella hyljeksitty niin silti musta on kasvanut tasapainoinen, sosiaalinen ja elämänmyönteinen tapaus (joten voisi sanoa että en ole stereotyyppinen yksinhuoltajan ainoa lapsi perheessä)
Kirjoittanut: Devilkitty (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.02.2008 12:36
Hassua tämä lasten/vauvojen haukkuminen haiseviksi ja muuta vastaavaa koska minun tietääkseni kaikki ovat olleet joskus niitä haisevia vauvoja vai väitättekö että olette syntyneet valmiiksi 20 vuotiaiksi?
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit