Gootti.net

Lapsia?

Kirjoittanut: Cherise (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.02.2008 18:42

Lainaus: Halfheart

Ei, ei missään nimessä mitään kersoja! Inhottavia, punaisia, kirkuvia, limaisia, haisevia, ällöttäviä sontapalleroita. Hyi kauheeta! Eli siis en aio koskaan tehdä yhtään kakaraa tähän kurjaan maailmaan joka onkin jo kohta tuhottu.

Välillä minustakin tuntuu tuolta.. Jos joskus kuitenkin mielen häiriössä sattuisin haluamaan lapsen, niin ehdottomasti adoptoisin, sellaisen, joka on jo vaippaiän ohittanut.

Toisaalta kun ajattelee - sitten kun on vanha kääkkä vaipoissaan käänneltävänä, niin mahtaa olla elämä köykäistä, kun ukko on kuollut ja ystävät kanssa eikä olisi edes lapsia saatika lasten lapsia, jotka tulisi katsomaan.
Kirjoittanut: Pic (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.02.2008 18:46
Haluaisin jonain päivänä kaksi lasta, mutta odottelen tässä vielä tovin sitä henkistäkin aikuisuuttani. Tällä hetkellä ajatus on vielä hyvin vieras, sillä olen aina pelännyt lapsia, mutta hiljattain on tullut kuvioihin sellainen mies, jonka kanssa lapsia uskaltaisin halutakin. Edellisen miehen kanssa ei olisi tullut kysymykseenkään, siinä miehessä oli itsessään tarpaaksi paimentamista... -_-;
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.02.2008 19:58
Nuorempana aattelin kanssa, että ei ikinä! Oli suuri tarve mennä ja nähdä ja kokea ilman tuollaisia rajoituksia. Nyt sit kun sitä on mennyt ja tullut ja nähnyt ja kokenut, niin alkaa mieli kummasti muuttua... Tai ajatus ei tunnu ollenkaan niin vieraalta kun aikaisemmin. Ehkä tuossa kolmenkympin paikkeilla, onpa siihenkin vielä muutama vuosi. Raskaus muuttaa ihmistä fyysisesti, mutta myös tuo henkinen puoli sopeutuu asiaan sen yhdeksän kuukauden aikana, ihan btw.

Eniten ehkä pelottaa muuttuminen sellaiseksi käsittämättömäksi tantaksi, joille muusta kuin lapsista puhuminen tuntuu olevan uskomattoman vaikeaa. Mistä tahansa tarinan aloittaa, niin se päättyy siihen kuinka meidän Viljolla taitaa olla keliakia ja Maarialla on merkillistä ihottumaa toisessa polvitaipeessa...

Toisaalta tunnen jokusen lapsettoman 35-50 vuotiaan pariskunnan, joista kyllä suurin osaon aivan käsittämättömän itsekkäitä ja joustamattomia! Kun on saanut koko elämänsä tehdä oman mielensä ja aikataulujensa mukaan, niin vaikuttaa tuo muiden huomioonottaminen olevan hieman hakusessa... kertaalleen odottelin lähes koko illan saunaanpääsyä, kun ovessa oli lappu että "lähdimme lenkille, haluame saunaan heti kun tulemme takaisin". Toisen pariskunnan kanssa taas tuli kränää siitä, kun heille ei tahtonut millään sopia, että pienemmät lapset syövät juhlatilaisuudessa ensin. Heidän mielestään kun tuollaisten noin 5-vuotiaidenkin pitäisi malttaa jo istua pöydässä tuollaisen kolmen ruokalajin aterian ajan... joo terve. Onpa noita muitakin... vaan ehkä se lapsettomuuskaan ei loppuviimeeksi sovi kaikille, ihan niinkun ei ne lapsetkaan. On vaan jäänyt vähän sellainen ajatus päähän, että tollaseksi vanhaksipiiaksi en rupea...

Mä en myöskään tiedä lapsista juuri mitään. Mistä sen tietää, että paljonko niille pitää pukea päälle tai mitä tehdään jos ne vaan parkuu eikä lopeta millään... Tai miten niitä pikkuvauvoja pitää pidellä, ettei niiden niskat katkea. Mutta ehkä sitä sit joutuu ottamaan selvää? Ja toivoa, että anoppi jeesaa, isän avun tasosta kun ei näissä asioissa ihan tiedä...
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 11.02.2008 20:01

Lainaus: Melia

Mä en myöskään tiedä lapsista juuri mitään. Mistä sen tietää, että paljonko niille pitää pukea päälle tai mitä tehdään jos ne vaan parkuu eikä lopeta millään... Tai miten niitä pikkuvauvoja pitää pidellä, ettei niiden niskat katkea. Mutta ehkä sitä sit joutuu ottamaan selvää? Ja toivoa, että anoppi jeesaa, isän avun tasosta kun ei näissä asioissa ihan tiedä..

Synnytysvalmennus opettanee Ja kummasti tuore mummo opettanee myös, kun on ihan haltioissaan.
Kirjoittanut: diamond_385 (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.02.2008 20:33

Voisinkai suoralta kädeltä sanoa, että eipä kiinnosta ähertää vesimeloonin kokoista sinappi konetta kiiwin kokoisesta aukosta.
En halua äidiksi, en ole äidillenen, panikoin pienten lasten, varsinkin vauvojen lähettyvillä. Ne on niin pieniä ja avuttomia. Lapset tarvitsevat turvallisen ympäristön kasvaa ja sitä minä en ehkä ikinä pysty antamaan. Olen liian tasapainoton itseni ja oman elämäni kanssa.

Ja vieraat lapset ovat mukavia, kun ne kiukuttelee tai inisee muuten vaan ni voi aia lähteä tai tuupata se ******** haiseva kääryle takaisin äitinsä syliin.
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.02.2008 21:13
No mie en nyt niin lapsista tykkää mutta ehkä se sitten muuttuu kun on sen ikänen etttä vois ees harkita lapsia. Vielä ei missään nimessä.
Kirjoittanut: Lady Elena (Nimetön)
  • Lähetetty: 11.02.2008 22:13
Nojaa... Pidän kyllä lapsista yleisesti, tai lähinnä siedän. Niiden alle 5-vuotiaiden kanssa olo on vain vaivaantunut. Enkä rupea mitään lässyttämään niille, yök.
Tosin, kai minä kuitenkin jossain vaiheessa haluaisin lapsen. Mieheke haluaisi enemmän kuin minä. Ehkä joskus kaukana tulevaisuudessa...
Kirjoittanut: Moruganna (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.02.2008 22:49

Lainaus: kuopassa

Laughing out loud. Liittyykö tämä jotenkin manga-/animeharrastukseen? Eikö esimerkiksi karjalainen orpolapsi ole yhtä fantsu kuin toiselta puolelta maapalloa haettu?

Ei, ei liity. Esimerkiksi Kiinassahan tyttölapsia vain hylätään kun ne ei ole toivottuja. Jos tarkoitat tuolla nyt jotain Japanista adoptoitua kakaraa, niin sellainen ei ole käynyt minulla edes mielessä, siellä kun lasten tilanne on paljon parempi.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 11.02.2008 23:16

Lainaus: BronzeRain

Tuo tuo mielen erään tutun, joka aikanaan pamahti paksuksi eikä keksinyt yhtään kunnollista syytä olla pitämättä sitä lasta (muuta kuin se että pelkäsi noita edellä mainittuja). No hän sai lapsen ja huomasi olleensa väärässä.

Voihan hyvin ollakin niin ,että kun lapsen saa, ei välttämättä enää samalla tavalla edes kaipaa baari-iltoja tms. ja tietysti jos tutustuisi muihin nuoriin äiteihin, sosiaalinenelämä ei kuolisi, muuttuisi vain.
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Lähetetty: 11.02.2008 23:52
Hyvin todennäköistä on, etten koskaan hanki lapsia. En ole niitä koskaan halunnut, enkä halua nytkään. Syitä on monia. Ensinnäkin minä itse en ole yhtään äidillinen luonne, minulla ei juurikaan ole hoivaviettiä tai halua viettää parhaita vuosia elämästäni kiinni otuksessa, joka ei ilman minua tulisi toimeen. Sitä paitsi nykyajan liikakansoittuneessa maailmassa yksikin lapsi on jo liikaa. Ei minulla ole minkäänlaista tarvetta hankkia lapsia, niin kuin monella muulla. Voin elää täyttä, onnellista elämää ilmankin. Haluan olla mahdollisimman vapaa ja mahdollisimman huoleton. Jos hankkii lapsia, vastuu on aivan liian suuri, ainakin minulle.

En sano, että nyt nimenomaisesti vihaisin lapsia, tai ainakaan kaikkia, monet heistä ovat ihan itse asiassa ihan mukavia ja suloisia. Jotkut lapset taas ärsyttävät hyvin, hyvin paljon (joskin yleensä syy on huonon kasvatuksen tms.) En kuitenkaan osaa oikein olla lasten kanssa, ja mieluummin pidän niihin pientä välimatkaa. En esim. kauhean paljon siedä sotkua, kovia ääniä tai juoksemista sinne tänne. Juu, siinä se taisi olla...
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit