Gootti.net

Lapsia?

Kirjoittanut: goottityttö 18 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 13.04.2013 02:06
mä haluan lapsia koska en pysty elään ilman lapsia olen tällänen gootti joka rakastaa lapsia
Kirjoittanut: misner (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.04.2013 22:00
Olen ollut koko ikäni sitä mieltä että tahdon saada lapsia, joko omia tai adoptoituja. Itse en ymmärrä mutta hyväksyn ihmiset, jotka eivät lapsia halua. En kyseenalaista heidän tahtoaan, saavat mun puolesta lisääntyä tai olla lisääntymättä. Mutta pakko myöntää että kyllä se vähän ihmetyttää ja välillä mietin että ajattelevatko he koskaan jäävänsä jostain paitsi kun eivät lapsia hanki.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 16.04.2013 08:19

Lainaus: misner

Mutta pakko myöntää että kyllä se vähän ihmetyttää ja välillä mietin että ajattelevatko he koskaan jäävänsä jostain paitsi kun eivät lapsia hanki.

Itse jo +30v. ja pakko sanoa, että mun kello on varmaan digitaalinen, kun ei ole koskaan tikittänyt.
Mutta tosiaan en todellakaan halua lapsia. En pidä niistä edes, vaikka eivät ole omia. En voi sanoa inhoavani, mutta ne ei herätä mitään "voimitensuloinenjaihanavauvalässynlässynlää" tunteita. Mieluummin kierrän kaukaa. Ne ei vaan ole mun juttu. Ja ei, en todellakaan koe jääväni mistään paitsi!! Pari kummilasta on ja valitettavasti on tunnustettava, että olen varmaan maailman surkein kummitäti, kun ei tuu juurikaan yhteyttö pidettyä.
Omia sisaruksia on tullut toki hoidettua jo ala-aste ikäisestä, pakon sanelemana. Mutta ei siitä sen enempää. Nyt itselläni tosin tilanne on se, että uudella miehelläni on lapsi ja siihen onkin sitten totuteltava. Siinäpä mulle taas riittävästi lasta. En tartte siis omia jatkossakaan.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 16.04.2013 21:16

Lainaus: misner

Mutta pakko myöntää että kyllä se vähän ihmetyttää ja välillä mietin että ajattelevatko he koskaan jäävänsä jostain paitsi kun eivät lapsia hanki.

Musta lisääntyminen on varsin alkeellinen tarve. Ihmisiä on tällä planeetalla jo ihan tarpeeksi, joten raamatullinen maantäyttäminen on jo toteutettu. Yleensä lapsettomia syytellään itsekkäiksi, mutta minusta ennemminkin hillitön lisääntyminen on itsekästä ja epäekologista. Valtiot vaan eivät uskalla puuttua väestön lisääntymiseen, vaikka syytä olisikin.

Vapaaehtoisesti lapsettomat pariskunnat on kaikkein onnellisimpia. Mä haluan olla onnellinen enkä vastuussa kenestäkään muusta kuin itsestäni ja kissoistani. Minunkaan kelloni ei ole ikinä tikittänyt, sen sijaan haaveilen sterilisaation teettämisestä ulkomailla sillä Suomen lainsäädäntö 30-vuoden ikärajasta on perseestä.

Jään paitsi unettomista öistä, uhma- ja murrosikäisistä, riipputisseistä, raskausarvista vanhempienilloista, yksityisyyden puutteesta. Kun katson omia vanhempieni niin ei, mä en kestäisi sitä p-skaa mitä ne on joutuneet kestämään. Miinukset on suurempia kuin plussat.

Muita henkilökohtaisia syitä lapsettomaan elämääni on mm. raskausfobia ja terveysonkelmat. Raskausfobiani käsittää aika lailla kaiken kuukautisista odottaviin äiteihin. Pahin painajaiseni olisi joutua katselemaan jtn synnytysvideota odottavien äitien ympäröimänä, hrrrrr.... hyi olkoon, näen vielä painajaisia tämän yön. :&

Lapsista en oikein muuten ole mitään mieltä, ihmisiä ne on siinä missä aikuisetkin ja sekä aikuisten että lasten joukossa on mätämunia että munakkaita. (Nimi)kummiudesta olen jo kerran kieltäytynyt, mutta jos sisarukseni tulevaisuudessa lisääntyvät (eivät keskenään, toivottavasti) en ehkä kehtaisi kieltäytyä kyseenalaisesta kunniasta.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 17.04.2013 02:40

Lainaus: Cata

Jään paitsi unettomista öistä, uhma- ja murrosikäisistä, riipputisseistä, raskausarvista vanhempienilloista, yksityisyyden puutteesta. Kun katson omia vanhempieni niin ei, mä en kestäisi sitä p-skaa mitä ne on joutuneet kestämään. Miinukset on suurempia kuin plussat.

Ja siihen hienoon puheeseen päättyi luonnollinen olemisesi tarkoitus. Hyvää vanhuutta.

Lainaus: Cata

Lapsista en oikein muuten ole mitään mieltä, ihmisiä ne on siinä missä aikuisetkin ja sekä aikuisten että lasten joukossa on mätämunia että munakkaita. (Nimi)kummiudesta olen jo kerran kieltäytynyt, mutta jos sisarukseni tulevaisuudessa lisääntyvät (eivät keskenään, toivottavasti) en ehkä kehtaisi kieltäytyä kyseenalaisesta kunniasta.

Lapset on lapsia, omat ehkä vähän pahempia kuin muiden mutta niitähän ne. Ei kai muuta eroa kuin että niiden kanssa joutuu elämään lähes 24/7.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: byron
  • Lähetetty: 17.04.2013 10:49

Lainaus: mlrd

Ja siihen hienoon puheeseen päättyi luonnollinen olemisesi tarkoitus.

Öh, tarkoitatko nyt, että ihmiskunnan tarkoitus tällä planeetalla on lisääntyä? Kuulostaa siltä kuin väittäisit että se on ainoa tarkoituksemme tai ainakin ainoa hyväksyttävä ja luonnollinen tarkoitus.

On aina ihmisiä, jotka haluavat perheen ja niitä jotka eivät halua. En ymmärrä siitä väittelemisen järkevyyttä? Mielipiteistä on vaikea väitellä, mutten menisi niin pitkälle, että väittäisin meidän tarkoituksemme olevan lisääntyminen. Lisääntyminen on osa tarkoitusta, muttei se päätarkoitus. Muutenhan oltaisiin aivan samanlaisia kuin apinat ja muut lisääntymistä varten elävät eläimet, eikä meillä olisi mitään käyttöä tieteelle ja kulttuurille ym. Ja silloin luonnostaan steriilit ihmiset eläisivät tyhjää tarkoituksetonta elämää, eikä meidän elämällä ole mitään arvoa tai järkeä.

Perheellisten ei kannattaisi hermostua kärkkäistä mielipiteistä mitä jotkut esittävät lapsista ja perheen hankkimisesta.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.04.2013 22:43

Lainaus: byron

Öh, tarkoitatko nyt, että ihmiskunnan tarkoitus tällä planeetalla on lisääntyä? Kuulostaa siltä kuin väittäisit että se on ainoa tarkoituksemme tai ainakin ainoa hyväksyttävä ja luonnollinen tarkoitus.

Kukas se arvostettu tieteilijä olikaan joka oli sitä mieltä jotta kaksi asiaa miksi eliö on olemassa ovat selviytyä ja lisääntyä.

Jos jatkuvuus katkeaa niin ei ole väliä oliko olemassakaan, jollei lasketa mukaan vaikutusta muihin.
Toki silläkin voi saada hyvää aikaseksi.
  • Lähetetty: 20.04.2013 12:58

ihmiskunnan tarkoitus tällä planeetalla on lisääntyä? Kuulostaa siltä kuin väittäisit että se on ainoa tarkoituksemme tai ainakin ainoa hyväksyttävä ja luonnollinen tarkoitus.

No, periaatteessahan me ihmiset olemme eläimiä ja meitä ohjaavat aina tietyt vaistot. Yksi niistä on lisääntyminen. Sitä ei tosin voi laskea ainoaksi syyksi, mutta se on yksi painavammista. Siksi niitä, jotka eivät lapsia halua, katsotaan kieroon tai ihmetellään.

Muistaakseni joskus oli teoria siitä, että velat ovat olemassa siksi, että luonto yrittää itse supistaa ihmismäärää tekemällä joistakin "haluttomia" lisääntymään. Suosittelen kuitenkin ottamaan edellisen kommentin hyppysellisellä suolaa, sillä en ole täysin varma muistanko oikein. Nopealla googlettamisella en löytänyt mitään tasokasta tekstiä tai linkkiä.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 21.04.2013 09:55
Voihan se olla noin, enkä kiellä ihmisen eläimellisyyttä, mutta siltikin mielestäni me olemme paljon enemmänkin kuin vain eläimiä tai muuten emme olisi saavuttaneet tätä pistettä ihmiskunnan historiassa. Jos selviytyminen ja lisääntyminen olisivat ainoat tehtävämme tässä maailmassa meillä ei olisi mitään tarvetta tutkia ja löytää, tietää ja luoda. Pelkuruutta olisi antautua pelkille eläimellisille vaistoille ja kohauttaa olkapäitään vastuulle ja syille, sillä meillä on älymme puolesta mahdollisuus valita mitä elämässämme teemme.

Perheiden hankkimisessa ei ole mitään vikaa, muttei mielestäni kellään ole mitään oikeutta arvostella niitä, jotka eivät halua lisääntyä vain sen takia, että sen pitäisi olla jonkin päällimmäinen syy täällä oloomme. Se tuntuu samalta kuin joku väittäisi, että meidät kaikki on luonut joku jumala, ja teimme elämässämme mitä tahansa, niin meillä on silti joku jumala häärimässä ympärillämme uskoimme tai emme. Sellaiset mielipiteet voi pitää itsellään, sillä vaikka joku henkilö uskoisi, että kaikilla on sama jumala - halusi sitä tai ei, tai että kaikkien ihmisten perimmäinen tarkoitus on vain lisääntyä, niin se aina kärjistää ja tuntuu siltä, että jonkun mielipiteitä ja arvoja yritetään väkisellä työntää toisten yksilönvapauksien ja mielipiteiden ja arvojen päälle. Kuten sanoin; lapsien hankkimisessa ei ole mitään vikaa ja ihmisillä on eläimellinen puoli, mutta en pidä siitä että joku väittää minulle meidän ainoan tehtävämme olevan lisääntyminen. On aina niitä yksilöitä jotka lisääntyvät, ja on aina niitä jotka eivät lisäänny. Se on siis lähinnä mielipide-kysymys, että onko se meidän tarkoituksemme vaiko ei. Siinä vaiheessakin jos ihmiskunta olisi kuolemassa sukupuuttoon, se olisi yhä valintakysymys olisiko kaikki valmiita lisääntymään ihmiskunnan pelastamiseksi.
  • Lähetetty: 22.04.2013 18:16

Perheiden hankkimisessa ei ole mitään vikaa, muttei mielestäni kellään ole mitään oikeutta arvostella niitä, jotka eivät halua lisääntyä vain sen takia, että sen pitäisi olla jonkin päällimmäinen syy täällä oloomme.

Tästä olen samaa mieltä. En itse arvostele ankarasti perheettömiä, koska se on mielestäni yksityinen asia hankkiiko lapsia vai ei.

enkä kiellä ihmisen eläimellisyyttä, mutta siltikin mielestäni me olemme paljon enemmänkin kuin vain eläimiä tai muuten emme olisi saavuttaneet tätä pistettä ihmiskunnan historiassa.

Itse en ole samaa mieltä. Mielestäni vaistot ohjaavat meitä koko ajan, alitajuisesti. Olemme saavuttaneet tämän pisteen, koska vaistojemme avulla olemme kyenneet nousemaan näinkin korkealle tasolle.

Jokaista eläintä kiinnostaa kaikki uusi, mutta vain me ihmiset olemme kyenneet sopeutumaan näin hyvin jotta voimme ymmärtää uusia asioita ja hyödyntää niitä. Esi-isämme eivät olisi selvinneet jos vaistot eivät olisi ohjanneet heitä. Sama koskee meitä ihmisiä tänään.

Ihmistä ohjaavat yhä vaistot, lisääntyminen ja selviytyminen, mutta eivät enää läheskään yhtä vahvasti kuin ennen. Olemme ymmärtäneet mitä vaistot ovat, mitä ne tekevät ja miten niitä voi kontrolloida jonkin verran. Pystymme "syrjäyttämään" vaistomme koska olemme kehittyneet älyllisemmiksi. Silti meillä jokaisella on lisääntymisvaisto tallella. Se saattaa olla piilevänä meissä, mutta se silti on olemassa.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit