Gootti.net

Lapsia?

Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 28.05.2011 23:19

Lainaus: Nordis

Siistiä koittaa asioida ravintolassa kun viereisessä pöydässä opetellaan pitämään haarukkaa ja veistä oikeinpäin kädessä, juostaan ympäriinsä ja vajakkivanhemmat vielä räpsivät touhusta kuvia koska joka jumalaista kaveria ja sukulaista kiinnostaa ihan varmasti nähdä kuinka Yrjöllä 2v on pippurikastiketta silmäluomessa

Yappp.. Tokihan se tapakasvatus on tärkeä asia, mutta lieneekö pakko aloittaa alkeista paikassa, jossa muutkin ihmiset yrittävät viihtyä. Lisäksi juuri ihmetyttää tuo joidenkin vanhempien täysi välinpitämättömyys tai suoranainen kannustus muksujensa huonoon käytökseen.
The circus is back in town!

Lainaus: Swuuz

On ihan okei, jos sinne naamakirjaankin laittaa ihan muutaman kuvan esimerkiksi niistä elämän merkkihetkistä (synttärit yms), mutta sitten kun sieltä sairaalastakin on jo ehditty ottamaan noin 50 kuvaa

Hooh, tuosta ilmiöstä minä olen juuri viimeiset kuukaudet joutunut kärsimään. Muutama kuva on tosiaan ihan fine, mutta kun niitä alkaa etusivulla vilisemään pari kertaa viikossa niin meinaa hermot mennä. En oikein muutenkaan siedä sitä, että jotkut ihmiset tilittävät sinne jokaisen paskareissun ja kahvikupposensa. Siinä on sitten kaksin verroin kestämistä jos jollakulla jokainen tilapäivitys koskee tulevaa lasta. "Me koottiin iskän kanssa tänään pinnasänky! IHANAA!!!"
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 10.10.2012 11:09
Naapureidenkin lapset on aivan liikaa. Ei vaan edelleenkään ole mun juttuni, nuo huutavat, kiljuvat, kaikkialla riekkuvat hirviöt. Ja ei en pidä edes kilteistä lapsista. Ja ne jotka sanoivat, että kyllä se sieltä vielä joskus herää vauvakuume niin eipä oo tullutkaan. hähä! Muuta kuin pahenee vaan, sen suhteen, että välttelen kaikkea lapsiin liittyvää. Väliin tuntuu itsestänikin, että enköhän jo hiukka liioittele. Mutta minkäs teet, kun ei tykkää niin ei tykkää. Meille lasten kanssa on edes turha yrittää tukkia käymään :O
Kirjoittanut: gothicknight (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.10.2012 07:34
Lapset ja vanhemmuus ovat asiat, joihin kiteytyy suuri osa ihmiskunnan ns. elämän tarkoitusta. Itse ajattelen sen olevan kuitenkin enemmänkin tulevaisuuteen satsaamista, kuka muukaan sitä tulee vanhana katsomaan kuin omat tenavat.
Mutta se on vaikeaa ja raskasta olla hyvä vanhempi. Itsellä kävi 50/50 säkä vanhempien kanssa ja se jos mikä antoi eväitä omaan vanhemmuuteen. Ja eräänlaista näkemystä siihen kuinka paljon lapset kulutavat parisuhdetta aikuisten välillä.
Kunhan sopiva kumppani löytyy, ja saa elämän asettumaan aloilleen, niin sitten voi alkaa kaavailla omaa pesuetta. Siihen asti, voi vain mielikuvaharjoitella...
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.10.2012 23:23
Pidän lapsista, omalle kohdalle en tiedä tuleeko, sanon aina JOS meille tulee lapsia niin...
Totta kai ärsyttää kun lapset käyttäytyvät huonosti ja vanhemmat vaan hymistelevät vieressä. Välinpitämättömyys ja pilalle lelliminen ovat kyllä hitonmoinen karhunpalvelus lasta kohtaan, nykyään tuntuvat olevan niin röyhkeitä, polvenkorkuisetkin huutavat v-alkuisia ym. viisasta tai haistattelevat jos vieras aikuinen käskee olla hajottamatta julkista omaisuutta.

Facebookissa en kestä lukea vanhempien päivityksiä kerttupetterin vaipan sisällöstä tai jormairmelin suolen toiminnasta. Yäk.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.10.2012 13:23
kunhan ikää kertyy ja maaginen täysi-ikäisyyden rajakin napsahtaa poikki, niin katsotaan sitten. Ei ainakaan mitään kauheaa laumaa. Yksi tai kaksi, korkeintaan. Olen itse ainoa lapsi, ja olen nauttinut siitä suuresti.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • • Muokkasi: Abigor
  • Lähetetty: 14.10.2012 19:05
En tiedä tai muista olenko tänne mitään kirjoitellut, mutta annetaas palaa sitten;

Itse olen sen verran vanhanaikainen, vai onko tuo sitten nykyaikaista, että lasten teko olisi järkihommaa. Siis siinä mielessä, että en todellakaan voisi kuvitella lasten tekoa ennen kuin minulla on vakaa työpaikka, rahaa säästössä, tarpeeksi tilava koti, jne jne. Niin ja olishan se kumppanikin varmaan tosi jees löytää ensin, mutta silloinkin pitäisi olla tämän kanssa nyt ainakin pari-kolme vuotta, että edes jossain määrin tietää suhteen kestävän pidemmälle kuin sen ensihuuman. Haluan lapselleni hyvän ja rakastavan kodin, en huoltajuuskiistoja.

Tämä tosin siis sillä oletuksella, että voisimme saada lapsia. Riippuu ihan siitä onko tuleva kumppanini nainen, mies, tai transgender. Adoptointikaan ei taida välttämättä olla vaihtoehto kahdessa jälkimmäisessä, moni maa kun asettaa reunaehtoja, että lasta ei saa luovuttaa kuin tietynikäisille heteropareille. Näköjään ihan kotosuomessakin vain sisäinen adoptio on sallittu (kumppanin lasten adoptointi) samaa sukupuolta oleville.

Niin ja vielä, itse en kyllä ole mikään erityisen lapsirakas ihminen, mutta epäilen kyllä vahvasti, että asenne muuttuu tai vähintäänkin pehmenee, kun saa sen oman sinappikoneen ensi kertaa syliinsä.
Kirjoittanut: Indora (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Indora
  • Lähetetty: 16.10.2012 07:44
Meiltä löytyy kaksin kappalein poika 5v ja tytär 2v tosin äitikin on jo yli 30. Ei ollenkaan outoa koska olen ammatiltani lastentarhanopettaja. Lapsemme kasvatetaan maalaisjärkeä käyttäen. Vaadimme heiltä hyvää käytöstä yleisillä paikoilla ja toisia ihmisiä kohtaan. Mielestäni parhaimpia kohteliaisuuksia olen saanut esim. Morticiassa asioidessani. Lastemme käytöstä kehutaan joka kerta vaikka poikamme on kaurapuurolla kulkeva ohjus. Tyttö istuu vielä kärryissä mutta ei sieltäkään käsin häiriköi vaikka tutti puuttuukin.
Mätiä omenoita löytyy varmasti kaikista yhteiskunnan luokista sekä alakulttuureista. Eihän se lasten vika ole ettei vanhempia ole järjellä siunattu. Ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
Se haluaako lapsia vai ei, ei mielestäni ole alakulttuurikysymys vaan aina ja edelleen henkilökohtainen asia. Tottakai esim. kampaajaani ja minua naurattaa kun festareilla ihmiset on naamat ymmyrkäisinä kun tulee esille että joo äiskät ja iskät täällä bilettää PVC:t niskassa ja jälkikasvu on mummolassa. Aivan kuin lapset muuttaisivat ihmisen persoonattomaksi pottusäkiksi. Tottakai lapset muuttavat tärkeys järjestyksen elämässä mutta eihän ne omat mieltymykset ja kiinnostuksen kohteet mihinkään häviä.
Kirjoittanut: Kedira (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.12.2012 17:20
Joskus muinoin perheemme oli pienempi ja minulla asusti vain yksi lapsonen, tytär joka täyttää parin viikon päästä hurjat 16v. Nykyään "omistan" yhden 13v tyttären lisä, sekä 2 pojankloppia jotka ovat 14v ja 16v. Eli vilinää piisaa ...
Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.12.2012 20:07
Ehkä liian aikaista vetää rajaa minun kohdalla mihinkään, mutta toistainen linja on, ettei tule yhtään kipaletta siihen huusholliin, missä joutuu elämään. Tietää, miten vanhemmat joutuivat minua kestämään, ja sitä en tiedä jaksanko itse samaa. Tosin kunnia kaikille vanhemmille ,jotka jaksavat lapsia.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.12.2012 15:44
Vaikka vanhenee niin siltikään mieli ei ole muuttunut sen suhteen, että lapsia joskus tulisi.
Vaikka nykyisen mielestä ei voi kuulemma olla koskaan varma. (no se on totta, että koskaan ei pidä sanoa, ei koskaan) Tavallaan kurjaa, olla itse niin vastainen lasten suhteen, kun toinen kuitenkin niitä jollain tapaa haluaisi. Mutta onneksi kunnioittaa mun mielipidettä asian suhteen ja ei painosta siitä. Itsestäni, kun tuntuu, että on kovastikin oman osuutensa hoitanut ja huolehtinut pikkuisista jo vuosia, kun omista vanhemmista ei siihen aikoinaan ole ollut.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit