Gootti.net

Lapsia?

Kirjoittanut: Lunatica (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.05.2011 23:49

Lainaus: -rikkumaton-

Kaverit lisääntyvät ympärillä ja puhuvat lisääntymisestä ja harkitsevat lisääntymistä

No jo on lisääntymistä kerrakseen xD. Onneksi en itse ole vielä tuon ikäinen, että olisi noin.

Itellä ihan sama homma..Jokapuolella putkahtaa mukuloita ja itse henk.koht. en välitä ihmislapsista juurikaan.
Ahdistaa vaan kun kaikki paasaa lapsista siellä ja täällä ja naamakirjakin täys kuvia kun sen ja ton lapsi on nyt 1vkoa vanha ja ton lapsi 2kk ja kaikista on kuvia varmaan tuhat kansioo, ja jatkuvasti hehkutetaan kuinka se taas itkee ja nyt se nauraa ja nyt se teki kakat, voi ku söpöö
Oikeesti, hienoo et lisääntyvät, mutta jatkuvasti tota paasaamista ei jaksa.
Vanhassa duunissa oli näitä äitejä joiden kaa tein töitä 8.5h/pvä ja mistään muusta ei puhuttu kun lapsista.
Onhan ne tärkeitä jne jne mutku ei mua kiinnosta kuinka sen sosekeiton syöminen ja sotkeminen on niin söpöö ja kuinka oksennustautii ja räkätautii on joka viikko ja kuinka taas on perhepäivähoitajilla hoitomaksut noussu. Huoh..Ja sit ne kuvittelee automaattisesti että mäkin haluan lapsia. Koska seuraavaks hehkutetaan kuinka onnellinen munkin elämästä tulee kun saan lapsia. Kun ei tapahdu ja olen onnellinen ihan ilmankin. Että kyllä sä ymmärrät sit kun sulla on omia lapsia. Ihan kiva että näin olettavat automaattisesti.
Kirjoittanut: Ayuku (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.05.2011 08:48
Aiemmin olin sitä mieltä että lapsiahan minulle ei tule, ei missään nimessä. En liiemmin pidä lapsista, lähinnä hermot menee jos on villejä ipanoita ympärillä tai parkuvia vauvoja. Olen kokenut, että minulta puuttuu joku biologinen kello, ei mitään inspiraatiota "pilata" elämäänsä sitomalla itsensä lapseen.

Sitemmin mielipiteeni on vähän miedontunut, kai oikean miehenkin löytäminen vaikutti. Edelleenkään en ole erityisen lapsirakas, mutta voisin kuvitella joskus hamaassa tulevaisuudessa tulevani äidiksi. Enää en näe lapsen saantia sellaisena oman elämän päättymisenä, elämä olisi vaan erilaista. Ja lapsiahan ei hankita, niitä saadaan jos tuuri käy. Eikä nyt erityisesti surettaisi jos en sitten lapsia saisikaan.

Olen siinä iässä (27) että painostus lisääntyy vuosi vuodelta. Miestäni ja minua painostetaan kihloihin ja naimisiin, painostetaan ostamaan omistusasunto, auto ja saamaan lapsia. Lähinnä minun vanhempani, mieheni vanhemmat ovat aika leppoisia. En vieraile vanhempieni luona kovinkaan usein juuri siksi, että pitää henkisesti valmistautua siihen "tietoon" että miten vajvainen nainen olen kun en halua lapsia, ja miten mieleni muuttuu vielä, ja miten kivaa äidistäni olisi olla mummo. Puhuessani mahdollisesta työpaikanvaihdosta, äitini neuvo oli että "hommatkaa lapsi, saat äitiysloman" ööh joo, sehän se ratkaiseekin
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.05.2011 23:40
Todellakin haluan parhaan lahjan mitä voi kukaan saada,ja toivottavasti ainaki 2 Ja päälle voin adoptoida toiset 2 Joo lapset ovat maailman ihanin lahja minkä voi saada,ja heitä tietty täytyy kohdella ja kasvattaa sen mukaisesti. Siis lapsen elämässä tulee olla säännöt ja säännöllisyys,muute menee mettää. Jos lastaan rakastaa niin käyttää myös sitä ei-sanaa ja muutenkin päättää asioista. Mutta lapsista olen aina pitänyt ja rakastanut,mutta itelle ei oo vielä tullu yhtäkään. ToivottaVASTI 3vuoden sisään alkais tapahtuu Kaverilla on 2vuotias tyttö ja ei hänen elämä oo siitä paljoo kärsiny,tietty ne ihmiset on jääny ketkä ei oo oikeita ystäviä,vaan pelkkiä bile-kamuja. Hän toki pääsee välillä viihteelleki,ku otan murusen hoitoon. !18-vuotiaana käärönsä sai. Ite oon nyt päiväkodissä työharjottelussa ja tosi mukavaa on ollu. Oon aika napakka,mutta kiva hoito-täti ollu pienille. Päiväkoti-hommat jos kiinnostaa niin kannattaa toi työharjottelu. Ainaki LPR:S on pulaa työharjottelijoista. Siinä päiväkodis mis oon ni on 4 ryhmää ja 3 on työharjottelija,mutta 1 ei ole. Je neki hoitajat toivoo lisä-apua. Et varmaa muillaki paikka-kunnil samatilanne,kannattaa hakee

Mite jotku vihaa lapsia tai ei tykkää niistä? Ja mite kukaa pystyy tappamaa omasa enneku se kerkee syntyy?elläni on tämmöne kauhee lapsen-vihaaja kaverina, ja hänen mielest ei lastn pitäis antaa syntyä ja kuollu vauva-vitsit on muka hauskoja. Ja sitte ku sanoin hälle että ootha itekki ollu lapsi, ni hän vastas että ei muista eikä halua muistaa siitä mitään.. Todella typerää ja outoa? Eikö? Mikä on menny tollasella pieleen?
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 18.05.2011 09:48

Lainaus: vampirequeen

Mite jotku vihaa lapsia tai ei tykkää niistä?

Itse en suoranaisesti vihaa lapsia, mutta en minä niistä nyt voi sanoa pitävänikään. Pitävät aivan kauheaa meteliä, se on ehkä se pahin. Vihaan muutenkin kovaäänisiä ihmisiä ja lapsista sitä vasta ääntä lähteekin. Ei ole muutenkaan luonteva olo lasten seurassa. Ne ovat sellaisia kummallisia otuksia. Ei niille osaa puhua kun ne eivät vielä kommunikoi normaalisti ja itkevät, huutavat, juoksevat, kiljuvat, ovat itsekkäitä ja phuuh.

Ja mite kukaa pystyy tappamaa omasa enneku se kerkee syntyy?

Mikäli viittaat aborttiin, niin se on mielestäni ihan pätevä ratkaisu mikäli on jostain syystä siinä tilanteessa, että ei lasta halua. Jokaisella lapsella tulisi olla oikeus syntyä perheeseen, jossa on toivottu. Jos ei syystä tai toisesta halua lasta tai ei pystyisi lapsesta huolehtimaan on ihan fiksua toimia ennen kuin siitä solumöykystä tulee ihminen. Mutta tästä aiheesta täällä on oma keskustelunsa muistaakseni ihan "Abortti" -otsikolla.

kuollu vauva-vitsit on muka hauskoja.

Ne itseasiassa ovat oikeasti aika hauskoja. Mutta myönnettäköön etteivät sovi kaikille. Vaativat todella mustan huumorintajun. Ja usein aika kovan univajeen ja väsymystilan.

Mikä on menny tollasella pieleen?

Ei välttämättä mikään. Jos nyt oikeasti aikoo ampua kaikki lapset niin voipi olla vähän sosiopaatin vikaa, mutta "hyi, vauvoja!" on myös aika normaali kehitysvaihe. Kaikki eivät sitä käy läpi, mutta se on kuitenkin todella yleinen. Jotkut eivät koskaan jätä tuota ajatusmallia taakseen, osa pikkuhiljaa sitten ajautuukin lisääntymään. Niin hämmentävää kuin se onkin, kyse on jokaisen omista päätöksistä ja huolimatta sosiaalisista ja yhteiskunnallisista paineista, jokaiselle tulisi olla lupa olla vapaaehtoisesti lapseton jos niin haluaa.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.05.2011 10:15

Mite jotku vihaa lapsia tai ei tykkää niistä? Ja mite kukaa pystyy tappamaa omasa enneku se kerkee syntyy?elläni on tämmöne kauhee lapsen-vihaaja kaverina, ja hänen mielest ei lastn pitäis antaa syntyä ja kuollu vauva-vitsit on muka hauskoja. Ja sitte ku sanoin hälle että ootha itekki ollu lapsi, ni hän vastas että ei muista eikä halua muistaa siitä mitään.. Todella typerää ja outoa? Eikö? Mikä on menny tollasella pieleen?

Lapsissa ei sinällään ole mitään vikaa vaan ongelmana ovat niiden vanhemmat jotka raahaavat jälkikasvunsa sinnekin jonne se ei mitenkään sovi. Sitten ulvotaan miten kaikki vihaavat heidän ihaninta Pertti-Liisaansa joka on maailman suloisin ja kultaisin eikä voi mitenkään häiritä ketään. Siistiä koittaa asioida ravintolassa kun viereisessä pöydässä opetellaan pitämään haarukkaa ja veistä oikeinpäin kädessä, juostaan ympäriinsä ja vajakkivanhemmat vielä räpsivät touhusta kuvia koska joka jumalaista kaveria ja sukulaista kiinnostaa ihan varmasti nähdä kuinka Yrjöllä 2v on pippurikastiketta silmäluomessa. Vähintään yhtä siistiä on olla tilaisuudessa X kuuntelemassa esitystä tai puhetta josta et kuule sanaakaan koska Pirjomarjon vanhemmat ovat sitä mieltä että antaa pennun huutaa päälle vaan, se on niitä elämän ääniä. Auta armias jos päädyt lapsia juuri turauttaneiden seuraan, keskustelu on ankeampaa kuin kymmenen inttijuttua yhteensä. Hauska juttu jos teidän Torsti paskoi potan ohi, valitettavasti täällä nyt on muitakin ja kaikki eivät halua sitä kuulla.
Männäpäivänä Tiimarissa joku pikkupoika pyöritteli kylttilälyhtyjä pitkin lattioita ja muutkin tavarat saivat kyytiä, mutsiaan ei paljoa kiinnostanut. Myyjän ilmeestä paistoi aikamoinen vitutus, sillä vanhemmille, saati sitten suoraan lapsille ei ulkopuolinen uskalla sanoa enää mitään ettei revittäisi silmiä päästä. Sitten ihmetellään miksi ne eivät teininä kunnioita muita tai muiden omaisuutta.
Kirjoittanut: Orthoxina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.05.2011 14:25
Tul vaan mieleen noista kun ketään ei kiinnosta muiden lasten kakkajutut, minkä ymmärrän TÄYSIN vaikka taaperon vanhempi olenkin, mun mies on just niitä jotka jakaa nää lapsen suolentoiminnan muutokset aina kaikille kavereilleen joille juttelee päivän tapahtumista . Sit aina välillä huomaa miten sen kavereita ei ihan välttämättä kiinnosta, mut mies ei taas siitä piittaa; ne sen kaverit sitte jakelee niitä inttijuttuja samaan tahtiin...

Mutta no, en minä ainakaan vaikka epälapsiystävällisten ihmisten joukossa päivästäni ja kuulumisistani keskustelisin alkaisi sensuroimaan lastani ihan vain sen takia, ettei jotakuta ärsytä koska tuo nappula kuiten on hallitsevin asia päivittäisessä elämässä... Ja siitäkin huolimatta osaan myös keskustella muusta kuin siitä kuinka aikaisin tänään neidin kanssa herättiin ja kuinka hassu ja hauska ja itselleen vaarallinen se on ollu opittuaan kiipeilemään ja ja ja.
Toisaalta, enpä minä sitä lasta ravintolaan riehumaankaan vie (on onneksi edelleen syöttötuoli-ikäinen ettei karkuunkaan pääse jos joskus ikinä milloinkaan edes missään käytäisiin) ja taatusti pidän lapseni kurissa tuollaisissa Tiimari-tilanteissa. Mikään ei ole niin hirveää kuin kuriton lapsi, jota vanhempi ei edes yritä pitää aisoissa -.-'.

Ja kysymys "Milloinkas teille tulee lapsia?" on ehkä maailman kamalin. Ensinnäkin, se ei ole mikään normi että kaikki haluavat lapsia. Siksi toisekseen, tiedän useita lapsettomia jotka ovat yrittäneet lapsia tuloksetta vuosikausia aina hedelmöityshoitoja myöten, joten sellaiset kysymykset voivat satuttaa ja pahasti. Niin kipeitä asioita kun ei välttämättä jaeta kuin aivan läheisimmille, jos parisuhteen ulkopuolelle lainkaan.
Kirjoittanut: -rikkumaton- (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.05.2011 22:35

Lainaus: Nordis

Vähintään yhtä siistiä on olla tilaisuudessa X kuuntelemassa esitystä tai puhetta josta et kuule sanaakaan koska Pirjomarjon vanhemmat ovat sitä mieltä että antaa pennun huutaa päälle vaan, se on niitä elämän ääniä.

O: eei, toi on jotain niin kauheeta, mä niin vihaan noita hetkiä -__-'. Mun mielipide on, että jos jossain tilaisuudessa lapsi alkaa huutamaan ni vanhemman on otettava se lapsi ja mentävä hyssyttelemään sitä jonnekin toiseen tilaan.

Lainaus: Lunatica

Onhan ne tärkeitä jne jne mutku ei mua kiinnosta kuinka sen sosekeiton syöminen ja sotkeminen on niin söpöö ja kuinka oksennustautii ja räkätautii on joka viikko ja kuinka taas on perhepäivähoitajilla hoitomaksut noussu.

:/
Kirjoittanut: Swuuz (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.05.2011 11:31
Pikkutyttönä näin vahingossa jonkun dokumentin nuorista äideistä, joiden elämä vaikeutui huomattavasti raskaaksi tulemisen myötä. Opiskelut jäi, poikaystävä lähti, vanhemmat alkoivat vihata, asunto meni alta... Dokumentissa näytettiin myös itse synnytys alusta loppuun ja sen jälkeen olin pitkään sitä mieltä, että en todellakaan koskaanmilloinkaanikinä halua lapsia. Näytti se synnyttäminen sen verran brutaalilta, että painajaisunet olivat hetkeksi taattuja.

Jotenkin kummasti se mielipide sitten vuosien varrella muuttui. Isoveljeni sai ensimmäisen lapsensa ja aloinkin yhtäkkiä tykkäämään lasten hoitamisesta ja niiden kanssa leikkimisestä jne. Kaikki vauvajutut kiinnosti, enkä keksinyt mitään söpömpää kuin lapset ja niiden hassut jutut. Sen jälkeen veljeni on saanut vielä kaksi lasta lisää ja olen muutenkin koko ajan enemmän ja enemmän tekemisissä lasten kanssa, joten lapset ovat minulle aika iso juttu. Olenpa suunnannut jopa ammatinvalintani sen mukaan, että päädyn tulevaisuudessa varhaiskasvatuksen pariin.

Nuoresta iästäni (19v.) huolimatta mulla on aika kova vauvakuume, jota yritän kyllä pitää mahdollisimman hyvin kurissa. Enpä minä siltä kuitenkaan välty, että katselen kaupoissa lastentavaroita ja -vaatteita hymyssä suin ja haaveilen siitä, että kohta minäkin pääsisin sellaisia ostelemaan. Ymmärrän kuitenkin sen, että elämän pitää olla mahdollisimman turvattu ja vakaa ennen kuin lapsia kannattaa ruveta hankkimaan tai edes harkitsemaan, pelkkä vakavalla pohjalla oleva parisuhde ei todellakaan riitä. Joten, ei huolta ihan vielä ainakaan, että kohta kulkisin jo vatsa pystyssä.

Lainaus: Lunatica

Ahdistaa vaan kun kaikki paasaa lapsista siellä ja täällä ja naamakirjakin täys kuvia kun sen ja ton lapsi on nyt 1vkoa vanha ja ton lapsi 2kk ja kaikista on kuvia varmaan tuhat kansioo, ja jatkuvasti hehkutetaan kuinka se taas itkee ja nyt se nauraa ja nyt se teki kakat, voi ku söpöö

Tästä olen kyllä ihan samaa mieltä. Kuvien kerääminen on tosi mukavaa, niistä jää kivat muistot niin vanhemmille kuin sille lapsellekin, mutta ei ne asiat välttämättä kaikkia kiinnosta. On ihan okei, jos sinne naamakirjaankin laittaa ihan muutaman kuvan esimerkiksi niistä elämän merkkihetkistä (synttärit yms), mutta sitten kun sieltä sairaalastakin on jo ehditty ottamaan noin 50 kuvaa, joista jokainen on ihan samanlainen, niin voisi ehkä miettiä, että riittäisikö esimerkiksi vain yhden kuvan lisääminen kaikkien nähtäväksi. Voihan niitä muita kuvia sitten näyttää sellaisille ihmisille, jotka pyytävät niitä nähdä.

Yksi mitä en myöskään tajua on se, että MIKSI OI MIKSI raskaana olevat naiset laittavat kuvia niistä vauvamasuistaan nettiin, esimerkiksi juuri tuonen veispuukkiin? Ok, niistäkin voi ottaa kuvia sitten omaksi iloksi ja katsella myöhemmin, että ohhoh olipa mun vatsani venynyt avaruudellisiin mittoihin, mutta mikä saa ne ihmiset luulemaan, että heidän arpiset rantapallomahansa kiinnostaisivat muita? Tämän yli en ole koskaan päässyt ja olenkin vannonut tuttavilleni, että minun vatsastani ei sitten tarvitse katsella mitään kuvia minkään nettisivuston kautta, sillä tuskin haluan katsella sitä erityisen mielelläni itsekään. :__D
Kirjoittanut: Orthoxina (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.05.2011 15:28

Lainaus: Swuuz

Yksi mitä en myöskään tajua on se, että MIKSI OI MIKSI raskaana olevat naiset laittavat kuvia niistä vauvamasuistaan nettiin, esimerkiksi juuri tuonen veispuukkiin?

Bwahaha, ilmoittaudun! Käsi pystyssä! Minulla on mainitsemasi masukuvat naamakirjassa. Syykin on selvä; asun hyvin kaukana valtaosasta läheisiäni - mukaan lukien kolme paljon vanhempaa isosisarusta - jotka ne kuvat sinne halusivat, että voivat edes jotenkin käsittää sen että olen raskaana. Näen heitä huonommillaan vain kerran vuodessa, kesäisin ja kun olin kotiseuduilla oli raskauteni niin alkuvaiheessa ettei vatsaani näkynyt. Se teki raskauteni käsittämisestä heille hirveän vaikeaa (varsinkin kun olen se pikkusisko, kaikkien 'vauva' :'D)... Joten he halusivat kuvat näkyviin ihan vain sen takia, että voivat elää mukana koska seuraavan kerran kun tapasimme, oli esikoiseni jo puoli vuotta.

Mutta toisaalta, eipä tuo minua haittaa että on ihmisiä jotka eivät niitä kuvia voi sietää. En minäkään siedä niitä täysia kansiollisia kaiken maailman ajoneuvoista, jotka suurin osa ovat kasausvaiheessa... Yhh.
Kirjoittanut: hannavaan (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.05.2011 17:00
Tässä vaiheessa elämää tuntuu ainakin, että ei ikinä kiitos!
Lapset on kivoja niin kauan kun ne ei ole omia, vaikka omista ei kokemusta olekaan! Mutta siis noin yleisesti ottaen en välttämättä jaksaisi 24/7 sitä kirkuvaa, kitisevää, ylivilkasta tms. kakaraa jaloissani. En lapsia mitenkään vihaa, mutta en niistä vain yksinkertaisesti pidä. Kaikkia ihmisiä ei vain ole luotu äideiksi ja minusta tuntuu, että minua ei ole. Eihän sitä koskaan tiedä, muuttuuko mieli joskus jossain vaiheessa elämää, mutta juuri nyt en ainakaan moisia halua. (Olipas selkeä viesti taas!)
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit