Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ekologinen jalanjälkesi?

Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 12.03.2008 13:46
0,2 maapalloa, eli hyvin menee. Tosin, että jotkut kohdat oli hiukan sellasia, joita piti ajatella kahdesti.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 12.03.2008 14:22

Lainaus: Piiskansiima

miten se pohjalla muhisteleva kuona saadaan sieltä irti... *kakoo*

Laita vanha sanomalehti biojäteastian pohjalle, sitten biopussi. Jos pussi jostain syystä vuotaa, sanomalehti imaisee itseensä varsin näppärästi mätänemisnesteet. Ja silloin kuin käyt tyhjentämässä, koko astia vain kerralla mukaan ja humps. Sinne meni pussi ja sanomalehti, eikä sotkua liiemmin tule. Astia ehkä pitää vain huuhtaista, sitten uusi sanomalehti ja biojätepussi perään. A vot.

sry off
Kirjoittanut: Moruganna (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Moruganna
  • Lähetetty: 13.03.2008 02:53
Sain 66,7 pistettä, ja 0,3 maapalloa.
Mitä luultavimmin vastaa todellisuutta, sillä en pahemmin poistu kotoa, jos menen kouluun/muualle kuljen aina pyörällä, en käytä edes bussia (kirotut koskilinjat >:/ )
Koska asun yksin, ei ole kauheasti varaa ostella turhuuksia. Vaatteita shoppailen kirppikselta, ja ompelen paljon itse. (joskus pitää hemmotella itseä ja ostaa muualta)
Eniten pisteitä sain siitä että ruokani jota syön, on lähes poikkeuksetta pakkauksesta, ja siitä että olen kauan suihkussa.
Kirjoittanut: Sather (Goottiprinsessa)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 13.03.2008 12:38
99.9 ja 0,5. Mikä helvata se muu-kohta oli siinä viimosessa?
Kirjoittanut: MissLaura (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.03.2008 14:16
0,5 maapalloa. Me kävellään kaikkialle, ei ole autoa.
Itse asiassa taidan elää aika ekologisesti, olen kasvissyöjäkin ja käytän paljon käytettyjä vaatteita
Kirjoittanut: nahkarotta (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.03.2008 23:33
0.5 maapalloa.

tänään oli pakko käyttää autoa kun uuteenkaupunkiin ei oikeen noi bussit eikä junat hämeenlinnasta kulje, ajoin siis yhteensä 400km, siihen kulu n.25 litraa bensaa. muuten ihan kävellen siirryn paikasta toiseen, kesäsin fillarilla.

pyrin elämään ekologisesti.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 14.03.2008 00:36
0,1 maapalloa. Luulin sen olevan paljon enemmän.
Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 14.03.2008 09:57
0,4 maapalloa, mutta epäilen, kuinka kattava testi on. Aikoinaan kun tein toisenlaisen ekologisen jalanjäljen testin, niin jo pelkästään se, että olen elämäni aikana matkustanut lentokoneella kerran Intiaan ja kerran Kreikkaan, pöräytti jalanjäljen kokoa kertaheitolla ylemmäs.

Kannattaa vertailun vuoksi tehdä muitakin testejä, kuten tämä Tampereen kaupungin sivuilta löytyvä:

http://tampereenkaupunki.net/ekotallaaja/peli/inde x.html
Kirjoittanut: pikkumyy (Nimetön)
  • Lähetetty: 14.03.2008 10:38
Tuon ensimmäisen testin mukaan jalanjälkeni on 0,3. En paljonkaan autolla liiku, kävelen tai käytän joukkoliikennettä. Lajittelen jätteet ja ostan vaatteita kirppiksiltä silloin, kun kivoja löytyy. Kotona kun asun, vanhemmat hoitaa ruokaostokset suurimmaks osaks, mutta suosivat luomua tai vähintään kotimaista. Sähkön- ja vedenkulutusta taas pitäisi minun pitäisi vähentää. Suihkussa viihdyn vähän turhankin pitkään.
Kirjoittanut: Cherise (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.03.2008 15:38
Mulla oli kans 0,5. Syön päasiassa kasvisruokaa, joskus myös kanaa ja kalaa. Jos on mahdollisuus valita, niin ostan kotimaisia vihanneksia. Käymme myös useimmiten lähikaupassa.
En omista autoa, käytän bussia, kesällä jonkun verran myös pyörää. En osta kirppareilta, koska sieltä ei löydy mieleistä, mutta teen aika paljon itse vaatteita.

Meilläkään ei olebiojäteastiaa, sillä mulla se yleensä pääsee homehtuun koko ämpäri. Ihanaa kun kaikki jättet pussi mukaan lukien on yhtä vaaleanpunaisen homeen peittämää lillunkia siellä saavin pohjalla.

Lainaus: Tristessa

mutta epäilen, kuinka kattava testi on

Nimenomaan, minullakin tulos voisi olla toinen, jos olisin tehnyt sen jonain toisena päivänä. En esim ole päässyt peseen pyykkiä moneen pävään, koska pesutupa oli rempassa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 6 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit