Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ekologinen jalanjälkesi?

Kirjoittanut: RageOfFire (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.03.2008 16:29
Huraa... Sain arvoksi 0.4 Eli ihan ok.. vaikka käytänkin omaa autoa..
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 15.03.2008 22:28
Olen toivoton ekohippi ja tä juttu on siis tosiaan mun alaa. Jos joku on kiinnostunu maailmanpelastusasioista, haluaa vinkkejä tms. niin kääntykää minun puoleeni
Olen testannut tota jalanjälkeä useaan kertaan, mutta se on tavattoman pieni ollut aina. En nyt muista kuinka iso, mutta testaan kun taas kerkiän.
Hyvä, että joku otti tämän keskustelunaiheen esille. Tosi mukavaa, että joku muukin täällä ajattelee omaa nenuaan pidemmälle xD
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 17.03.2008 15:58
Jep, tätä testiä on tarjolla monessa paikkaa, alussa vain yksi esimerkiksi! Olen itse tehnyt myös testejä, joissa kysellään erittäin tarkkaan ulkomaille matkustamisesta ja muusta koko elämän ajalta ja hopsansaa kyllä pompsahti jalanjälki taasen suuremmaksi. Testi on saksankielinen, voin kaivaa esiin mikäli kiinnostaa, huomattavasti paljon tarkempi!

Tunnustan, lennän matkani maailmalle. Viimeisimmistä lennoistani olen maksanut sen ympäristömaksun, vaikka en oikeasti tiedä onko siitä mitään hyötyä... Pidän junalla matkustamisesta enemmän, ja esim. Keski-Euroopassa käytin sitä alinomaan, mutta ei mulla oikeasti ole mahdollisuutta saada lomaa koulusta/töistä niin paljoa että ehtisin Suomesta saakka köröttelemään. Oletettaen siis, että haluan ehtiä tekemään jotain myös paikanpäällä.

Luin tänään artikkelin energiaa säästävistä taloista (mulla on haaveena päästä rakentamaan joskus ihan omaa mökkiä... ehkä jopa hirsitaloa, puusta jokatapauksessa.) Tiede-lehdestä, ja oli aika surullista huomata ettei sellaisia oikein tahdo Suomesta saada... Omatoimirakentajillekaan ei tuon artikkelin mukaan meinaa löytyä insinöörejä, jotka osaisivat ottaa näitä asioita huomioon. Asuntomeissuilla pröystäillään ulkonäöllä, ja mukaan ujutetaan ehkä se yksi matalaenergia-asunto. Hmph...

Pitänee tutustua asiaan enemmän, nyt tuosta jäi mieleen argon-täytteiset ikkunat ja lattialämmitys patterilämmitystä parempana. Pellettilämmitys on myös melko todennäköinen tulokas...

Eihän tää vielä ihan ajankohtaista ehkä oo, mutta kuitenkin... good to know
Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.03.2008 11:28
Täytyy nyt tässä yhteydessä mainostaa Risto Isomäen mainioita kirjoja. Isomäen uusi kirja 34 tapaa estää Maapallon ylikuumeneminen antaa vinkkejä myös ekologisen jalanjäljen pienentämiseen erityisesti ilmastonmuutoksen näkökulmasta.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Kuutar
  • Lähetetty: 20.03.2008 13:19
0,3 maapalloa, kuulostaa pieneltä. Siinä kyllä vaikuttaakin se, että en omista autoa, joten kuljen aina joukkoliikenteessä tai kävellen, en käy usein kaupassa koska ostan viikon ruuat kerralla ja se päivä ei ole ollut ihan lähipäivinä, myöskin syön aika vähän ihan pelkkiä valmisruokia tms. nykyisin, joten roskiakaan ei tule niin paljon. Vaatteita ostan myös kirppiksiltä, asun pienessä asunnossa ,enkä käytä kyselyssä mainittavaan "virkistäytymiseen" mitään erityistä ympäristöä vaativaa. Vettä taidan kyllä kuluttaa aika reippaasti suihkussa, ja sähkön kulutusta taas tuossa ei edes kysytty? Kompostointi voisi olla ihan hyvä juttu ja tekisinkin, jos tällä asuinalueellani sellainen olisi.
Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.03.2008 10:58
0,5 maapalloa.
Paljon vähemmän kuin luulin.. Tosin en mä nyt niin paljoa elämiseen tarvitse.
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.04.2008 12:52
Maapalloa tarvitsen testin mukaan 0.4 (en tajunnut ihan sitä elintila kohtaa) Ja pisteitä tuli 82.3 xD ..
Asun Lappeenranna keskustassa.
En omista pyörää tai autoa joten kävelen jokapaikkaan. Porukoita kun menen moikkaamaan landelle, käytän toki bussia ja pitkiin matkoihin junaa. Myönnän että himoitsen autoa itselleni.
Kämppisten kanssa sammutetaan aina kaikki sähkölaitteet ja omassa huoneessa minulla ei ole lamppua. Lahjoitin sen meidän kylppäriin,kun sieltä paloi valo. Pyykkiä pesen n.2 kertaa kuussa. En halua turhaan pestä vajaita koneellisia ja tiskaamme käsin. Meillä on toki tiskivuorot Ruokaan menee viikossa n.10€ Ostan melkein aina halppis-merkkejä ja jokaopiskelijan eväitä: nuudelit,tonnikala ja hernerokka. Roskaa me tuotamme kumminkin pari kauppakassillista viikossa. Tupakointia olen vähentänyt reilusti. Ja aina jos meillä on bileet ja tulee pulloja + tölkkejä, me palautamme ne kauppaan (onhan se rahaa) Vettä juon paljon ja kuumaa suihkua rakastan n.+40c.. Yleensä suihkussa menee alle 30min kuitenkin.. Vaatteita ostan aika harvoin 2kertaa kuussa/vähemmän..Kenkiä himoitsen aina liikaa mutta niitäkään ei oo varaa aina onneksi ostaa. Välillä ajattelen ympäristöä mutta haluan säästää paljon rahaa tulevaisuuttani varten. Minulla on pankissa talletustili. Sinne menee tietty summa rahaa käyttötililtäni kuussa ja sitten on vuokra ja laskut maksettavana.. Joten eihän minulle jää edes varaa paljoa tuhlailla. Harrastan kylläkin kahviloita. Lepran Coffee House on ykköskokoontumis-paikka kavereiden kaa,tai sitten vain hengaamme meillä.. Roskamääräni,sähkölaskuni ja elintilani pienenee nyt kun muutan taas asumaan yksin yksiöön..
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Lähetetty: 10.11.2008 11:11
0,4 maapalloa
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 10.11.2008 11:27
Minulla niin ikään 0,4 - sama kuin keskivertointialaisella. Voin melkein olla tyytyväinen itseeni.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 10.11.2008 11:52
Kas tätä en ollutkaan vielä katsastanut. Mutta tuloksena testistä tuli 0,4 maapalloa. Toisina kausina taas toisaalta voisi olla jopa toisin. Korkeampi arvo siis. Mutta tällainen tulos tällä kertaa
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit