Gootti.net

Uskotko rakkauteen?

Kirjoittanut: Neminess (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.03.2013 20:20
Mielestäni romanttista, satukirjojen mukaista rakkautta ei ole olemassa. En myöskään usko että on olemassa minkäänlaista tunnetta, minkä kokemisen jälkeen kaikki voisi olla ihanaa ja pienet ylämäet elämässä tuntuisivat helpommilta.
En itse pidä sanasta "rakkaus" ylipäätään. Se tuo mieleen vain ne harhat, mitä ihminen toisessa ihmisessä kuvittelee näkevänsä. Sitten kun lasit putoavat ja kaikki asiat muuttuvat arkisiksi, elämä on paljon paljon tylsempää. Enkä ole koskaan kuullut tai lukenut missään rakkautta kuvailtavan tylsäksi.
Eri asia onkin kiintymys, joka yleensä liitetään rakkauteen. Voit olla kiintynyt johonkuhun ilman että rakastat häntä.
Muutenkin rakkaus on vain sarja reaktioita aivoissa ja kehossa.
Ennen kuin tästä tulee täysin lukukelvotonta sekaisuuden takia, lainaan (kohtuullisen) kuuluisaa sanontaa "Rakkaus on harhaa." Lähinnä sen oikeellisuuden takia, et rakastu ihmiseen itseensä vaan siihen harhaan jonka hänestä olet luonut. Voit oppia kuitenkin rakastamaan myös sitä "aitoa" ihmistä harhan takana.
Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.03.2013 23:31

Lainaus: Neminess

Muutenkin rakkaus on vain sarja reaktioita aivoissa ja kehossa.

Samalla tavalla voi sanoa, että muutkin tunteet ovat vain reaktioita. Mutta ovatko muut tunteet olemassa, uskooko porukat niihin.

Siis rakkaus satukirjoissa kuvaa enemmänkin ihastumista, mutta eikös rakkaus ole sinäänsä vain termi tilalle, jossa kaksi ihmistä ovat jopa ihastuksen jälkeen vielä "yhdessä". Toivottavasti käsitätte, mitä meinaan.
Kirjoittanut: Shellow (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.03.2013 17:02
Aivan pakko kommentoida, että uskon rakkauteen ja olen itse syvästi sitämieltä, että rakkaus on oikeasti välittämistä ja huolehtimista jostakusta. kyllähän äiti, joka rakastaa lapsiaan, välittää ja huolehtii heistä. Ja omasta mielestäni rakkaus on myös sitä että on halu olla läsnä jonkun elämässä huonompinakin aikoina ja tukemassa. En siis nyt puhu pelkästään pariskuntien välisestä rakkaudesta.

Olen pidempään miettinyt, mikä on rakkauden vastakohta ja monet yleensä vastaisi tähänkin kysymykseen "viha", mutta omasta näkökulmasta rakkaus ja viha kulkee kylläkin käsikädessä, sillä rakkaus tuottaa kuitenkin tunteita ja viha on yksi suurimmista tunteista. Itsehhän sanoihin, että rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys. Senjälkeen kun voi sanoa jostain ihmisestä, ettei kiinnosta tai ole millääntavalla kiinnostunut jonkun ihmisen elämästä tai asioista on jo mun mielestä todella kaukana rakkaudesta, kun ei ole minkäänlaista tunnesidettä ihmiseen. Ei edes sitä vihaa.
Kirjoittanut: Korinabambi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.03.2013 23:46
Rakastuminen, oikeastaan ihastuminen johtuu siitä että aivojen serotoniinitaso laskee ja mm. dopamiinitaso nousee -ainakin näin olen ymmärtänyt. Tämähän ei ole tahdonalainen asia ja näin valitettavasti tapahtuu. Rakastumisen tunne on oikeastaan vain sattumaa ja olosuhteiden pakosta johtuva tapahtumasarja. Luettuani tarpeeksi rakkaudesta psykologisena ilmiönä, päättelin että rakkautta on pakko olla olemassa, sillä tiedekin on sen todistanut. Jopa eläimet kykenevät ns. romanttiseen rakkauteen. Romanttisella rakkaudella en todellakaan tarkoita koko elämää jatkuvaa yksiavioisuutta. Yksiavoisuus ja jatkuva toisessa roikkuminen ei välttämättä ole sitä oikeaa rakkautta. Ei ainakaan siinä tilanteessa, jossa kiintymyksen tunteet ovat jo kuolleet kokonaan.

Romanttinen rakkaus on sitä että vatsanpohjassa myllertää, ajattelee toista pakonomaisesti, haluaa toista, mielialat kulkevat kuin vuoristoradassa ja niin edespäin. Se on ihan mahtavaa hetken huumaa, mutta jos tunne on oikeasti ihan sairaan vahva ja esimerkiksi sidoksissa myös fyysiseen kontaktiin niin en minä sitä pelkäksi ihastumiseksi sanoisi. Rakastumisen jälkeen tulee kiintymys- henkinen rakkaus, joka on turvallisuutta ja onnellisuutta. Itse en kuitenkaan pidä sitä yhtä romanttisena, kuin sitä hullaantumista, joka on enemmän täynnä epävarmuutta ja intohimoa. Rakastuminen on räiskyvämpi tunnetila kuin rakastaminen. Heh. Ymmärrän täydellisesti esimerkiksi viha-rakkaussuhteessa eläviä: heidän mielitiettynsähän herättää vahvoja tunteita. Itseasiassa rakkaus ja viha ovat todella lähellä toisiaan. Itse ainakin kiinnostun enemmän ihmisistä, jotka jollain tavalla provosoivat, saavat minut suuttumaan tai tolaltani.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 02.07.2013 22:02
Ei ole kyse uskosta, vaan siitä että sen tuntee.

Valitettavasti joillakin menee ihastuminen ja rakkaus sekaisin, ja siitä kärsii sitten ne, jotka oikeasti rakastavat. Rakkaus kun kestää ikuisesti, mutta ihastuminen voi kadota.
En sen syvällisemmin ala kuvailemaan rakkautta, kun sitä on jo kuvailtukin. Halusin vain tuoda tätä omaa tilannettani esille surkuttelemalla sitä, miten rakkautta ei riitä aina niille jotka sitä kaipaavat. Mutta yhä jaksan uskoa, että tuolla jossain on se nainen, joka vielä oikeasti rakastaisi minua.
Kirjoittanut: misner (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.07.2013 21:36
Mielestäni rakkautta ei ole olemassa saduissa olevana kaikkivoipana voimana, vaan kyseessä on syvä kumppanuussuhde toiseen osapuoleen. Tunteethan ovat pääasiassa kemiallisia reaktioita, mutta sitä ei olla vielä tarkemmin tutkittu että MIKSI rakkauskemikaalicocktail syntyy juuri tietyn henkilön tavattuaan.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.07.2013 23:31
En muista olenko vastannut tähän joskus mutta vastaus on edelleen kyllä. Harvoja asioita joihin tässä maailmassa jaksan enää uskoa.
Kirjoittanut: Unelmoija (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 13.08.2013 22:13
En tiedä, kiinnostaako ketään alaikäisen mielipide, mutta olen tässä asiassa skeptikko:
Uskon, jos sen joskus itse koen.
Kirjoittanut: von Berg (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.08.2013 21:50
Tässä asiassa vois olla niinkin sika että sanois ettei rakkautta ole, on vain ihmisen riippuvaisuutta toisesta ihmisestä. Eli uskon myöskin vasta kun koen. Satukirjat oma lukunsa...
Kirjoittanut: Yackee (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 18.08.2013 22:02
Uskon rakkauteen, mutten siltikkään. Nykyään ihmiset "rakastavat" vain sitä, joka on komein / kaunein ja coolein.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit