Gootti.net

Uskotko rakkauteen?

Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.10.2010 08:06
Kun kysytään, että uskotko rakkauteen, tulee väistämättä mieleen parisuhderakkaus. Ja kyllä uskon; kaiken se kestää ja kaiken kärsii Vakammin ajateltuna, mulle rakkaus on iso asia, ja en voi montaa ihmistä sanoa rakastavani; omaa puolisoa, vanhempiani ja siskoani rakastan äärettömästi. Kukaan meistä ei ole täydellinen, joten pitää pystyä rakastamaan, vaikka ihmisissä on heikkouksiakin, helppoa se ei aina ole, mutta jollain tavalla palkitsevaa kyllä

Eläimiä, etenkin jokaikistä omaa mussukkaani rakastan aivan rajatta, eikä ole asiaa jota niiden eteen en tekisi. Tavallaan rakkaus tekee heikoksi, ja siitä ajatuksesta en pidä. Rakastamastaan ihmisestä/eläimestä (tai mistä hyvänsä, rakastihan joku dokumentin mukaan Eiffel -torniakin on äärettömän vaikea luopua, johtui se mistä hyvänsä; kuolema, ero tms. Mutta jos minulla ei olisi elämässäni sitä, mitä siinä on nyt, kokisin, että jotain puuttuu.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 09.10.2010 22:23

Lainaus: ArkkiLuopioX

Ehkäpä musta tulee jonkinlainen vanha synkkä gootti-setä, joka käy 8-16 jossain turhassa duunissa, sen jälkeen salille nostelemman rautaa ja illalla pelaan jotain tietokoneella. Eipä tällä elämällä muuta tee.

Elämällä tekee mitä haluaa, siihen tulee sattumia sekaan sen verran jotta tekee mitä haluaa hiukan eri tavalla kuin ajatteli...

Mutta offiksi menee. Rakkautta tai kiintymystä, luottamusta tai luottamattomuutta... Jotenkin vain sääliksi käy kun kuvitellaan ettei ihminen voi satuttaa toista. Silloinhan se vasta kirpaiseekin.
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.10.2010 13:06

Lainaus: Halfheart

Eli siis uskotko rakkauteen?

Varmaan juu, kyllä mä pystyn ihmisiä rakastamaan, mutta kun se menee noihin parisuhdejuttuihin, niin en sitten tiiä, kun en ole mielestäni koskaan rakastunut. Mut ehkä mä joskus rakastun, kun on niin taipumusta noihin vahvoihin tunteisiin.
Kirjoittanut: Wanderer (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.10.2010 16:46
Minusta rakkauden merkitystä liioitellaan. Taas luottamus on itselleni rakkautta tärkeämpi ja olen asettanut kaikki nämä samalle viivalle ajattelematta tieteellisiä tai vastaavia väitteitä.
Kyllä sitä rakkautta on, se on yksi tunne ystävyyden ja sellaisen kanssa, kuinka usein kyseenalaistetaan ystävyyttä sitten? Minulle ei tuota ongelmia sanoa toiselle: rakastan sinua. Paljon vaikeampaa on luottaa. Usein nämä kaksi sekoitetaan sokeasti toisiinsa.
Kirjoittanut: Blackrat (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 10.10.2010 21:14
Kai se on pakko alkaa uskomaan kun naimisiinkin tuli just mentyä
Kirjoittanut: ArkkiLuopioX (Nimetön)
  • Lähetetty: 10.10.2010 21:33

Lainaus: Wanderer

Usein nämä kaksi sekoitetaan sokeasti toisiinsa.

Anteeksi, että olen taas ollut näin blondi. En ole muistanut ajatella sellaisesta näkökulmasta, että naiset saattavat täysin sekoittaa keskenään rakkauden ja luottamuksen. (Ilmankos oli hiukka hankalaa ymmärtää keskustelua.) Itselläni miehenä luottamus kuuluu seuraavaan joukkoon: kunnia, aseveljeys, itsevarmuus, elämänhallinnan tuntu, rehellisyys, rehtiys, oikeudenmukaisuus. Luottamus taas ei kuulu joukkoon: tunteet, pehmeys, ystävällisyys, rakkaus.

Suhteessa toki luottamus on oleellista, että kummatkin pelaavat samoilla sovituilla säännöillä, mutta luottamus ei ole itse rakkautta. En erityisesti pelkää satuttavani itseäni, lähinnä se, että pitäisi löytää sisältään jotain pelkkää luottamusta enemmän. Jotain, mitä antaa toiselle enemmän kuin vain hyvä ystävyys.

Kaikkea sitä ymmärtää väärin kun vanhaksi elää
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.10.2010 01:31

Lainaus: Blackrat

Kai se on pakko alkaa uskomaan kun naimisiinkin tuli just mentyä

Onnittelut!

Oon huomannut itessäni sen, että pystyn tuntemaan hetkellistä ihastusta ja fyysistä vetoa. En kuitenkaan osaa antaa tunteelle tilaa kasvaa ja jäädä vaikka kuinka haluaisin. Olisi niin ihanaa rakastua ja olla tunteen vietävänä ja vielä ihanampaa olisi jos toinen tuntisi samoin. Olen vaan niin pitkään aian tukahduttanut pienet ihastukset alkuunsa, että ne tukahtuvat itsekseen. En tiedä kykenenkö tuntemaan rakkautta tai ihastumista. Olen oikeestaan jo päiväkodista asti ollut koko ajan ihastuneena johonkuhun ja tulin muutama vuosi sitten miettineeksi, että entä jos jokaisella on tietty määrä rakkautta jota kyseinen henkilö voi tuntea toista kohtaan, ja entäs jos miun "varasto" vain ehtyi?
Kirjoittanut: TyynePred (Nimetön)
  • Lähetetty: 20.10.2010 14:40
Rakkaus, mitä se tarkoittaa?
Sillä on monta eri merkitystä; rakastaa jotakin ihmistä, omaa lemmikkiä, kavereita, perhettä...
Ihmiset rakastuvat erilaisiin ihmisiin, laiha, pitkä, lyhyt, paksu, gooti, hippi, uskovainen...
Ja se on hyvä asia, miettikää jos ihmisillä ei olisi tunteita. Olisimme kuin robotteja. Ei surua,ei iloa, ei kipua, ei rakkautta?
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 27.10.2010 18:27
Uskon rakkauteen, mutten usko (tai usko on aika heikolla pohjalla) että mulle sitä koskaan suodaan. Rakastunut olen ollut kerran, mutta valitettavastikaan tunne ei ollut molemminpuolinen.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.10.2010 02:28
Itse näen asian niin, että rakkaus on ainoastaan aivoissa tapahtuman neurokemiallisen reaktion aiheuttama tunnetila, jolla ei sinänsä ole mitään sen syvällisempää merkitystä. Siitä huolimatta, että tarkastelen rakkautta näin analyyttisestä näkökulmasta, se on kiva tunne ja tekee höpöä.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit