Gootti.net

Uskotko rakkauteen?

Kirjoittanut: Morfinsia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 17.11.2008 15:58
Uskonko rakkauteen? Hmm..En tiedä. Sitä tunnetta ei löydy minun tunneskaalastani, Se sana ei kuulu sanavarastoon. Tai niin sen pitäisi olla. En käytä sanaa rakkaus. On yksi tunne jolle minulla ei ole nimeä,mutta onko se rakkautta? Sitä en tiedä,enkä haluakaan tietää. Koska sitten alkaisi ahdistaa.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.11.2008 23:11
Uskon rakkauteen, varsin monenlaiseen vieläpä.
Minusta äidin/isänrakkautta ei kannata verrata rakkauteen, jota kaksi riippumatonta ihmistä toisiaan kohtaan tuntee. Vanhemman ja lapsen välillä ei voi koskaan olla tasavertaista suhdetta, koska lapsi on aina täysin riippuvainen vanhemman tarjoamasta hoidosta ja turvasta. Lasta ei saa tilaamalla, eli vanhempi ei voi tehdä listaa mieleisistä luonteenpiirteistä tai ulkonäköön liittyvistä asioista, kun suunnittelee lapsen hankintaa. Sellainen vauva on vaan vastaan otettava, kuin tulee, ja rakastettava häntä omana itsenään. Ei se aina niin helppoa ole. Useimmat vanhemmat tässä onnistuvat, kaikki eivät. Omasta lapsesta on myös tarkoitus aikanaan luopua, kun on hänen vuoronsa alkaa rakentaa omaa elämää. Sen sijaan meillä kaikilla on varmastikin monenlaisia toiveita liittyen siihen, millaisen oman rakkaan haluaisimme itsellemme löytää. Yritämme tutustua ihmisiin, jotka muistuttavat mielikuvaamme sopivasta puolisosta, toivoen, että tällä kertaa löytyisi se unelmien prinssi/prinsessa. Kun sitten löydämme sopivan seurustelukumppanin, ihastus joko kehittyy rakkaudeksi tai hiipuu pois. Tässä eivät aina molempien toiveet kohtaa. Jos taas olemme niin onnekkaita, että suhde kehittyy rakkaudeksi, niin siitä vasta työ alkaakin. Rakkauden eteen joutuu nimittäin välillä uhrautumaan, jos sen haluaa pitää voimissaan. Kestävän suhteen perusta on ehdottomasti hyvä keskusteluyhteys, jotta ongelmat saadaan selvitettyä. Ihan jokaisessa pitkässäkin suhteessa, jossa varmasti on rakkautta, on myös omat ongelmansa.
Mutta mitä se rakkaus sitten on vielä vuosienkin päästä? Sitä, että tuntee kuuluvansa toisen kanssa yhteen. Kunnioitusta ja ystävyyttä. Huumoria ja lohdutusta. Riitaa ja rakkautta sänkykamarissa. Sitä, että antaa väsyneen levätä ja tekee vaikka lumityöt yksin. Sitä, että uskaltaa sanoa ei. Luottamusta, terveellinen määrä mustasukkaisuuttakin. Se on läheisyyttä ja oman tilan antamista. Rakkaus on sitä, että meinaa taju lähteä jo siitä, että toinen on kosketusetäisyydellä. Ja niin paljon muutakin, jota ei kaikkea jaksa tässä luetella. Rakastan toki lastanikin aivan järjettömän paljon, mutta ei se silti ole samanlaista. Oma puoliso on oma valinta, eli paras mahdollinen.
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.11.2008 10:59
Severana
Olipa kaunis kuvaus!
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 25.11.2008 13:27

Lainaus: Severana

Vanhemman ja lapsen välillä ei voi koskaan olla tasavertaista suhdetta, koska lapsi on aina täysin riippuvainen vanhemman tarjoamasta hoidosta ja turvasta.

Vanhempi ja aikuinen, kotoa pois muuttanut lapsi? Minä rakastan äitiäni valtavasti, vaikka en hänestä sillä samalla tavalla olekaan riippuvainen kuin olin lapsena.
Kirjoittanut: MissAnnThrope (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.11.2008 13:29
Uskon rakkauteen, mutten siihen loppu elämään asti kestävään versioon... ainakin omalla kohdalla moinen vaikuttaa kovin absurdilta ajatukselta. Tämä on asia, jonka suhteen jaksan olla aina kyyninen.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.11.2008 14:03
BronzeRain
Minäkin rakastan molempia vanhempiani. Olkaamme onnellisia siitä, että meillä kummallakin on vanhempi/vanhempia, jotka ansaitsevat tulla rakastetuiksi. Kirjoitin tosiaan vanhemmista ja pienistä lapsista, jo nuorten kanssa on yhteiselämä vähän toisenlaista, aikuisista "lapsista" nyt puhumattakaan.

Lainaus: Lacy gloom

Olipa kaunis kuvaus!

Kiitoksia
Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.11.2008 18:32
En. Mutta haihattelu on siltikin kivaa.
Sekä rakkauden loppuun asti rakastaminen.
Kirjoittanut: Yöntuuli (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.11.2008 16:52
Uskon rakkauteen vaikka omalla kohdallani sitä en vielä olekkaan löytänyt. Olen yrittänyt uskoa että jokaiselle on olemassa se oikea -ihminen. Uskomistani tähän kyllä horjuttaa se, kun minun käsitykseni mukaan nykyisin niin paljon katsotaan siihen ulkonäköön ja tuntuu siltä että tunteikas ja herkkä ihminen niinkun minä,jää helposti jalkoihin kun valtavirta jyrää omien arvojen kanssa. Viihdyn yksinäni, mutta viihtyisin myös samanhenkisessä seurassa. Hiljainen luonteeni kätkee sisäänsä ihmisen joka arvostaa tunteita ja läheisyyttä.
Kirjoittanut: Morfinsia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.11.2008 14:36

Lainaus: Severana

Minäkin rakastan molempia vanhempiani. Olkaamme onnellisia siitä, että meillä kummallakin on vanhempi/vanhempia, jotka ansaitsevat tulla rakastetuiksi. Kirjoitin tosiaan vanhemmista ja pienistä lapsista, jo nuorten kanssa on yhteiselämä vähän toisenlaista, aikuisista "lapsista" nyt puhumattakaan

Olkaa tosiaankin onnellisia... Ehkä syy siihen että sana 'rakkaus' on minulle kirosana piilee juuri tuossa.
Tai helvetistäkö minä tiedän mutta äitiäni kyllä rakastan,vaikka anteeksi antaminen on ollut vaikeaa. Mutta nyt kun ei enää joudu katselemaan sen sekoiluja niin läheltä pystyy antamaan anteeksi. Isälleni en vain pysty. Inhoan ja halveksin sitä ihmistä jonka kasvoja en edes muista. jos voisin niin herättäisin sen henkiin ja tappaisin uudelleen. Mutta kun en voi.
Kirjoittanut: Endelin (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.11.2008 11:34
Olen ehkä joskus kertonut uskovani, mutta menetin uskoni lopullisesti.. en halua enää koskaan sitä tunnetta.. sitä tuskaa mikä tulee jälkeenpäin kun tietää miten paljon tunsi sitä toista kohtaan.. se on niin syvällä että tahtoo kuolla..
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit