Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: koppoti koppoti goth!

• Vastaa

Lainaus: Piiskansiima

Tosin edes nuo tyylisääntökikkailut eivät imo lähentele idiotismia läheskään yhtä paljon kuin ravipiirien tapa antaa hevosille pällejä tai suorastaan mauttomia nimiä.

Äläs nyt, ne oikeasti mauttomat nimet ovat kuitenkin aika harvassa.

Mutta jee jee, isukki myi jumalattoman määrän heinää eräälle tallille, joten saadaan siskon kanssa käydä maksuna ratsastelemassa tallilla ilmaiseksi. Jee jee.

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa
Mukurin Vilkku ( ja emänsä Jakoliina...), Erotic Kemp, Cullin, Billun...! Jos ikänsä ratsuja harrastanut tietää melkoisen liudan törkyisiä ravihevosten nimiä, niin olettaisi niitä olevan vielä röykkiöittäin lisää! No, suurin osa on onneksi pelkästään kökköjä, eikä mauttomia.

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa
Noh... Hiukan onnettomana nyt olen täällä teidän todellisten hevostelijoiden joukossa, mutta päätin kuitenkin ilmoittautua. Aikoinani (n. 9-11-vuotiaana) harrastin ratsastusta tuon parin vuoden ajan, mutta sitten se jäi siihen. Syynä oli oikeastaan paljolti talli, jolla kävin. Sinänsä siinä ei mitään vikaa ollut, mutta kyseisen tallin opetussysteemi oli hiukan omituinen siinä mielessä, että mitään varsinaisia kursseja ei järjestetty, vaan uusi aika oli aina tilattava ja maksettava erikseen. Ikinä ei kysytty että kuinka edistynyt on tms., vaan sellaiselle tunnille aina jouduin millä sattui olemaan tilaa. Sanomattakin selvää, että editymistä ei juuri tapahtunut sillä systeemillä; viikon mittaisella ratsastusleirillä koin oppivani saman verran kuin tallilla puolessa vuodessa. En kuitenkaan jostain syystä halunnut enää lopuksi vaihtaa tallia, koska vissiin se innostus oli laantunut aika mittavasti, ja toisaalta vanhan tallin ei-sitovissa ajoissa oli hyvätkin puolensa. No mutta, huomenna olisi tarkoitus nousta ensimmäistä kertaa hevosen selkään noin kuuden vuoden jälkeen. Pienestä pitäen ratsastusta harrastanut kaverini meinaa nimittäin viedä minut + pari muuta kaveria omalle tallilleen kokeilemaan, jonkinlainen maastolenkki kuulemma tiedossa... Saa nähdä, vieläkö on mitään vanhoista taidoista jäljellä.

From my cave I watch the land untamed

• Vastaa

Lainaus: Rowena

Saa nähdä, vieläkö on mitään vanhoista taidoista jäljellä.

Tsemppiä kovasti, kyllä sä osaat! Ratsastaminen on vähän sellanen juttu että kun sen kerran oppii niin sen osaa aina, vähän kuin pyörällä ajo
...Kun vaan itekkin voisi käydä ratsimassa, tuntuu vaan olevan mahdotonta kun hoitohevonen on idiotismin, pälliyden, rodeon/wannabeapassionatahepsun ja ylipäätänsä kaiken tavattoman oudon kilaroinnin kruunaamaton kuningatar. Huoh.

Kahleissa näin on vapainkin mielin, lyö tahtia sade ikkunaan. Kaiken valon näin pimeys nieli, ei toivoa pidä vankinaan.

• Vastaa
Mä oon hevostellut nyt jo noin 16vuotta, lähinnä ratsujen parissa. (: Omia hevosia on kerääntynyt jo 4 kappaletta(jos joku tarvii hyvää hevosta, ottakoot yhteyttä *vink*), muutamasta pitäisi päästä eroon kun ovat vanhempien huollettavina kotona tällä hetkellä...
Gootteus ei kummemmin vaikuta "tallityyliini", kun ei koskaan tallilla tule niin paljoa vaivattua päätä sillä että miltä näyttää..
Hevosella tosiaan pääsee rahoistaan, omaa budjettiani nuo kauraturvat syövät varsin ahkerasti. Nyt varsinkin pitää tarkasti miettiä mihin rahaa käyttää kun pitäisi löytää yhdelle hevoselle tallipaikka Vantaalta, jonka lisäksi pitää maksaa vuokra ymsymsyms.. Mutta kultaponin takia on itse vaikka kokonaan syömättä ;D
  • Vastaa

Lainaus: BronzeRain

Mukurin Vilkku

Ei juma Yksi suht mauton kopun nimi minkä tieän niin on Willy Viesker. Tuon nimen piti ollla tallimme puttetamman Vieskeriläisen orivarsulin nimi, mutta varsa kuoli nestehukkaan/ähkyyn. Epäilen että kyseessä oli racingin puolitiivisteen syöttäminen, joka sit turposi tän maitovarsan mahassa kun erehtyi syömään. Eipä ollut iloinen yllätys aamutallissa. Varsa itsessään oli tavattoman upea, nimi vain oli pirkuleen kökkö.

Kahleissa näin on vapainkin mielin, lyö tahtia sade ikkunaan. Kaiken valon näin pimeys nieli, ei toivoa pidä vankinaan.

• Vastaa

Lainaus: Tiragen

Onko kukaan koskaan käynyt näillä Kari Vepsän horsemanship kursseilla?

Itse olen ollut pariin otteeseen katsomassa jotain näitä Kari Vepsän juttuja. Tosin, siitä on jonkin aikaa, joten en muista paljoa.

Saanen kairata päähäsi reiän ja kaivaa aivosi ulos ? Turhaan ne siellä toimettomana mädäntyvät.

• Muokkasi: Tiragen
  • Vastaa

Lainaus: epidural

Tosin, siitä on jonkin aikaa, joten en muista paljoa.

Harmi o.o Täytyy nyt toivoa etten itse missaa tätä ko. tapahtumaa naapurikylässä kun herra tänne suunnalle kurssiaan tuloo pitähän. Josko niistä jutuista oppisi jotain ja pääsisi sitten hyödyntämään jotain noihin tallin kopuihin

Edit. Arvasin tämän, onnistun missaamaan tuon Vepsän kurssin. Nöyf.

• Vastaa
Tässä sitä ollaan tapani mukaan vähän myöhässä, mutta päätinpä kertoa että erittäin mukavasti loppujen lopuksi sujui hevostelut. Ite sain laitella pollea kuntoonkin, enkä pahasti tyrinyt mitään vaikken ihan varma ollutkaan kaikesta mitä piti tehdä; onneksi siinä pyöri auttavaista ja osaavaa porukkaa ympärillä. Vähän taisi uni painaa ratsuni silmää, sen verran hitaasti olisi halunnut siellä maastossa köpötellä, mutta kunhan sai kunnolla liikkeelle niin ihan kivuttomasti siinä sitten lopulta mentiin. Ja mikäs siinä, kun muut menivät vähän nopeammin niin sain siinä itekseni sitten ravailla niitä välimatkoja kiinni. Ihan hyvin se homma tuntui olevan hanskassa kuuden vuodenkin jälkeen. Kyllä pitää vielä mennä uudestaan, jos ei nyt ihan vakituisille tunneilee niin edes tuollaisille kertaluontoisille... On se sen verran mukavaa puuhaa.

From my cave I watch the land untamed

• Vastaa
Minulla taas eilen mukavaa puuhailua ponin kanssa. Olen pihkaantunut pikkuiseen ponimukseen. Taisi poika nauttia harjauksesta kun silmät lurpatti raukeana ja alahuuli lerpatti niin et hyvä ettei pudonnut kun häntä harjasin. Ponin omistaja sanoi et voitais joku kerta laittaa kärryjen eteen. Jiihaa. Minä en ole koskaan valjastanut, ja ajanut ehkä vain pienen tovin ikuisuus sitten. Voi, en malta odottaa!

En utomjordings kärleks törst...

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 1 goottiyhteisön jäsentä (kuopassa). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23:23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!