Gootti.net

Ihmiskunnan loppu -topic (ei heikkohermoisille!)

Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 14.03.2009 22:50
Jacob ja DeadlyNightshade

Ihan oikea ja todellinen, sekä ikävä kyllä hiljalleen lisääntyvä ongelma ovat luonnon kiertokulkuun joutuneet lääkeaineet ja hormonit (pääasiassa naishormonit e-pillereistä). Tokihan osa lääkeaineista on peräisin luonnosta tai luonnossa muuten hajoaviavia yhdisteitä, mutta osa taas ei hajoa koskaan. Toistaiseksi jäämät ovat vielä pieniä paikallisia kertymiä lukuunottamatta. Joka tapauksessa, maailmalla on jo raportoitu sekä hormonien että lääkeaineiden aiheuttaneen eläimille mm. epämuodostumia, käytöshäiriöitä ja suvunjatkamisvaikeuksia. Asialle tarttis tehdä jotain, koska em. aineiden poistaminen luonnosta jälkikäteen lienee erittäin hankalaa, ellei mahdotonta.
Kirjoittanut: die Winterreise (Nimetön)
  • • Muokkasi: die Winterreise
  • Lähetetty: 14.03.2009 23:42
Anteeksi DeadlyNightshade, mutta oletko opiskellut biologiaa kun niin itselläsi kiehahti. Ja siis tämä on ihan asiallinen kysymys eikä ilkkumista. Ja voisiko joku selittää minulle, mitä on kultariisi?
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 15.03.2009 12:20
Jep, olen opiskellut biologiaa lukion oppimäärän verran ja kirjoitin Eximian. Että jonkin verran tietoa löytyy. Kultariisi on riisilajike, johon on lisätty beetakaroteenia (A-vitamiini) tuottava geeni, joka voisi korjata suuren osan kehitysmaiden asukkaiden A-vitamiinin puutteesta. Lajia pidetään laboratorioissa, koska ihmiset pelkäävät lajin risteytyvän luonnonlajikkeiden kanssa ja luovan superkasvin, johon ei tehoa mikään. (Mitenhän se A-vitamiini hyödyttää itse kasvia, mietin vain. Jos kerran muita eroja tavalliseen riisiin ei ole.)

Severana, kyseessä oli kuitenkin se, miten GEENIEN SYÖMINEN vaikuttaa eliöihin. Tiedostan kyllä vaarat, joita liittyy lääkeaineiden rikastumiseen luonnossa, mutta en ymmärrä, miksi minun nikkini laitoit tuohon, koska puhutaan kuitenkin eri asiasta? Jep, DDT ei ole lääkeaine, mutta ihan surutta sitä käytetään yhä tuolla Afrikan puolella malariaa kantavien hyttysten eliminointiin. Lääkeaineet ovat myös myrkkyjä, koska kyseessä on kuitenkin inhibiittoreita/katalyytteja, jotka vaikuttavat moniin kemiallisiin reaktioihin.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.03.2009 13:02

Lainaus: DeadlyNightshade

miksi minun nikkini laitoit tuohon, koska puhutaan kuitenkin eri asiasta?

Ihan vaan jatkaakseni keskustelua geeneihin haitallisesti vaikuttavista aineista. Kärjistetysti: hajoamattomat lääkeaineet ja hormonit kertyvät lopulta ravintoketjun huipulle, josta ihminenkin löytyy. Toisin sanoen, syömme tahattomasti "geenimuunneltua" ravintoa, vaikka pitoisuudet ovatkin vielä toistaiseksi pieniä. Haitalliset aineet siis siirtyvät lopulta meihin ja vaikuttavat sitä kautta myös omiin geeneihimme.
  • Lähetetty: 15.03.2009 13:27
Juu. Toki, geenien tuottamat aineet vaikuttavat geeneihimme, mutta eivät itse geenit. Se oli pointtini. Joten turhaan pelätä laboratorioissa kasvatettuja ja testattuja lajikkeita, kun kuitenkin geenimutaatioita tapahtuu luonnossakin jatkuvasti ja lääkeaineet kerääntyvät LUONNOSSA kasvaneisiin kasveihin.

Eli tarkoitukseni on poistaa ennakkoluuloja VALVOTUSTI geenimuunneltuja kasveja kohtaan. Voisivat ratkaista montakin ongelmaa, jos eivät jäisi vain rikkaiden länsimaiden käyttöön. :---)
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.03.2009 22:52
Jos jotain maailmanlopun kaltaista tulee niin se johtuu ylikansoituksen aiheuttamasta pandemiasta. Joka voi parhaimmillaan kyllä ratkaista montakin ongelmaa...
Ja nyt jos koskaan on kyllä eniten end of this world-kamaa... (imo. Ilmastonlämpeneminen on vain luonnollista lämpökauden vaihtelua).. Mutta jonnekkin lähi-idän kohdille on kuulemma putoamassa valtava meteoriitti.. Nuo tulivuoret.. Mutta mutta.. Iranin yhdinohjelmakin..
Mistäs vetoa että kun obama (aka. Facelift for the same shit) on tehnyt hyvän tekeväisyyksiään, lähtee se iranin kanssa sotaan..
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 17.03.2009 00:01

Lainaus: Berzerker

Mutta jonnekkin lähi-idän kohdille on kuulemma putoamassa valtava meteoriitti.

Hmm? Tästä en ole kuullutkaan, olisiko jotain linkkiä tarjota?
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 17.03.2009 16:21
En kommentoi mitään keskusteluun geenimuuntelusta koska omat tietoni genetiikasta ovat hyvin yksinkertaisella tasolla... Antaa viisaiden puhua

Minä olen jo pitkään pelännyt maailmanloppua [/pandemiaa, katastrofia tjsp]. Tai en välttämättä pelännyt, mutta tiedostanut sen mahdollisen tulemisen, itse ainakin uskon että tämä maailma tuhoutuu joskus jollakin tavalla.
Jossain vaiheessa lueskelin aiheesta aika paljon kaikenlaista, tutustuin ilmastonmuutokseen ja sen worst case scenario -mahdollisuuksiin, uskonnollisiin maailmanloppuihin ja tälläiseen... Eniten pelkään "kolmatta maailmansotaa", ja mielestäni kylmä sota ei ole oikeastaan vieläkään loppunut. Ydinsota on ehkä pahin pelkoni - voin myöntää olevani atomihysteerinen duck-and-cover tyyppi. Jos yhtäkkiä häivyn mystisesti foorumilta olen hautautunut bunkkeriin 1000 hernerokkatölkin kanssa...
Tämän hetkinen talouden taantuma, tai miksi sitä haluaakaan kutsua tuntuu myös hyvin pelottavalta kun mietin oman lähitulevaisuuteni mahdollisia opinto- ja/tai asuntolainoja.

Niin, ja tähän loppuun voisi linkata erään lemppari nettisivuni, joka käsittelee maailmanloppua. Hyvää ajankulua, tuon lukeminen.
  • • Muokkasi: DeadlyNightshade
  • Lähetetty: 17.03.2009 16:52

Lainaus: Berzerker

Mutta jonnekkin lähi-idän kohdille on kuulemma putoamassa valtava meteoriitti..

At first I was like..

But then I LOL'd

Ihme kun ei NASAN NEO-ohjelmasta löydy mitään mainintoja, muuta kuin 99942 Apophis, joka ohittaessaan maapallon 2029 EHKÄ muuttaa rataansa, jolloin uudelleen tullessaan maan lähelle 2036 se, noin 1:45000 mahiksilla, osuu maahan.

Ja tietenkin on muistettava vuoden 2880 katastrofi! Silloin asteroidi 1950 DA osuu maahan todennäköisyydellä 1:300.

Mutta että Lähi-Itään osuisi lähiaikoina ihmiskuntaa uhkaava kappale.. Jonkinlainen ennustaja siinä pitää kyllä olla, että osaa noinkin tarkan paikan sanoa!
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Lähetetty: 18.03.2009 20:32
zomg 2012.
2000-luvun '' 1999'' tai ''y2k''
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit