Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ihmiskunnan loppu -topic (ei heikkohermoisille!)

Kirjoittanut: helmeri (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 13.04.2009 17:36
eipä tuo pelota.

uskon kyllä että mailmanloppu tulee, pakkohan sen on tulla,
mutten siltikään vaan usko että se olisi ihan ovella vielä.
Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.04.2009 18:33

Lainaus: DeadlyNightshade

Ihme kun ei NASAN NEO-ohjelmasta löydy mitään mainintoja, muuta kuin 99942 Apophis, joka ohittaessaan maapallon 2029 EHKÄ muuttaa rataansa, jolloin uudelleen tullessaan maan lähelle 2036 se, noin 1:45000 mahiksilla, osuu maahan.

Tyhmänä tässä jäin pohdiskelemaan, jotta mikäs taho se olisi niin idiootti, että oikeasti julkistaisi selvän / varman tuhonvuoden saati sitten paikan meille pelkkää hyvää syytä odottaville panikoijille? Eiköhän sitä jokainen suunnilleen järjissään oleva taho tuumaisi, jotta "antaapa niitten pikkuisten kuolla ees suhteellisen onnellisina, tai jätetään siihen ees mahikset niille ...".

Itse Raamattuun uskovana olen moneen otteeseen tuumiskellut, jotta mikäs sen tekee niin vaikeaksi uskoa tuota viisasta kirjaa? Kun samat immeiset sitten nielevät nämä meteoriittien putoamiset, ydintuhot, veden nousut ja ilmaston lämpiämiset yms? Sillä jos/kun kerran tuo kyseinen kirja on monin paikoin vertauksilla kirjoitettu, niin eiköhän nämä niin luonnon itsensä kuin ihmisen avustuksella tapahtuvat katastrofit voitaisi pukea Raamatun kielikuvien tyyliseen ilmiasuun? Hmmm ....

(Tämä siis ei provona to nobody vaan kunhan tässä mietiskelen itselleni tyypillisesti 'ääneen' taatusti suututaen jonkun hernenokkaisen olennon.)
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 13.04.2009 18:46

Lainaus: Kedira

Itse Raamattuun uskovana olen moneen otteeseen tuumiskellut, jotta mikäs sen tekee niin vaikeaksi uskoa tuota viisasta kirjaa? Kun samat immeiset sitten nielevät nämä meteoriittien putoamiset, ydintuhot, veden nousut ja ilmaston lämpiämiset yms? Sillä jos/kun kerran tuo kyseinen kirja on monin paikoin vertauksilla kirjoitettu, niin eiköhän nämä niin luonnon itsensä kuin ihmisen avustuksella tapahtuvat katastrofit voitaisi pukea Raamatun kielikuvien tyyliseen ilmiasuun? Hmmm ....

Ehkä se on periaatekysymys?
Itse ateistina en varsinaisesti usko Raamattuun, en oikeastaan edes vertauskuvauksellisella tasolla. Siinä on hyviä eettisiä elämänohjeita tms.
Tosin, en ole lukenut Raamattua. Uskonnonopetuksessa olen kuitenkin 7 vuoden aikana tutustunut sen pääkohtiin kohtalaisen hyvin ja Ilmestyskirjan olen huvikseni lukenut ihan vapaa-ajalla.
Ehkä Raamatullisen maailmanlopun [Viimeinen tuomio ja siihen suuntaan] uskomisen tekee vaikeaksi sellaiset punaisissa kaavuissa hyppivät hemmot Helsingin Asematunnelissa ja Korson asemalla, jotka polttavat ristejä kulkueissa ja tivaavat olenko hyväksynyt Jeesuksen henkilökohtaiseksi pelastajakseni ja että Peto syö vielä mun pään... Kuka tietää?
Kirjoittanut: Mr_Yeudah (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.04.2009 19:03
Ihmiset kerkeävät tuhota jo itsensä ennenkuin mikään meteori tai tulivuori sen saa aikaan...
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 13.04.2009 21:38

Lainaus: Kedira

Tyhmänä tässä jäin pohdiskelemaan, jotta mikäs taho se olisi niin idiootti, että oikeasti julkistaisi selvän / varman tuhonvuoden saati sitten paikan meille pelkkää hyvää syytä odottaville panikoijille? Eiköhän sitä jokainen suunnilleen järjissään oleva taho tuumaisi, jotta "antaapa niitten pikkuisten kuolla ees suhteellisen onnellisina, tai jätetään siihen ees mahikset niille ...".

Mistäs sen tietää. Luulisi kuitenkin, että senkokoisessa organisaatiossa edes joku kertoisi riskin, ja onhan näitä muitakin tahoja, joihin voi nojautua ja jotka tekevät samaa hommaa kuin NASA.

Tuohon Raamattujuttuun: jos kirjoitan vessan seinälle, että paha keisari syö kaikilta päät, voi kuka tahansa tulkita sen miten tahansa. Joku ajattelee, että syntyy Hitler II, toinen kuvittelee, että tulee tulivuori, joka räjäyttää kaiken ja kutsuu sitä keisariksi. Siksi en usko Raamattuun. Se on aivan liian suuripiirteinen, kun taas jokainen voi itse todeta komeetat ja meteoriitit aidoiksi. Niissä kun ei hirveästi ole tulkinnanvaraa.

IMHO Raamattu on historian paras satukirja enkä usko sen sanomaan, ennen kuin saan jotain konkreettisia todisteita. En usko helvettiin enkä taivaaseen. Mutta that's my problem eikä kukaan muu kärsi siitä. En näe perusteita Jumalaan uskomiselle, mutta minun puolestani ihminen saa uskoa mihin haluaa. Olen omat mietiskelyni jo miettinyt ja päätynyt omaan lopputulokseeni. Toiset voivat kokea toisin.

Puhut kuitenkin vain ääripäistä. Voi olla skeptinen myös merenpinnan kohoamista, ydintuhoa yms. kohtaan, eikä se sulje pois sitä, että ei olisi uskovainen. Jotkut ateistit ihan oikeasti ajattelevat ihan itse pelkän uhmakkuuden sijasta. Tiede ei aina ole oikeassa ja teoriat muuttuvat, mutta miksi selittää luonnollisia ilmiöitä yliluonnollisin keinoin?
Kirjoittanut: die Winterreise (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.04.2009 21:59

Lainaus: DeadlyNightshade

Jotkut ateistit ihan oikeasti ajattelevat ihan itse pelkän uhmakkuuden sijasta. Tiede ei aina ole oikeassa ja teoriat muuttuvat, mutta miksi selittää luonnollisia ilmiöitä yliluonnollisin keinoin?

Aamen!
Kirjoittanut: Zanette (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.05.2009 18:28

Lainaus: Mr_Yeudah

Ihmiset kerkeävät tuhota jo itsensä ennenkuin mikään meteori tai tulivuori sen saa aikaan...

oon ihan samaa mieltä...
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.05.2009 19:14
Hmmm, ompa keskutelu nyt laitettu meille. Niin jos maailman loppu tulee, niin mitä teidän mielestänne sillon tapahtuu? Syttyykö kolmas maaimansota (ympäri maailmaa on kokoajan sotia meneillään)? Ja tuleeko joku Hitlerin tai Mussolinin kaltainen hirmuhallitsija? Tapahtuuko ilmakehälle jotain todella vakavaa? Iskeekö pikku palloomme meteoriitti? Sammuuko aurinko? Vai tapahtuuko kaikki tämä tapahtumaketjussa? Tuleeko sitten uusi maailma? Mitä kaikkea voisikaan tapahtua? Onko universumi tuhoamassa maapallon todella,vai pelastuuko se? Haluaisitteko pelastua maailmanlopusta ja vaikkapa muuttaa toiselle kiertoradalle, missä aurinko ei sammu, eikä maailmanloppu uhkaa? Well....
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 12.05.2009 09:43
Ylempään viestiin sen verran, että minusta avaruusmatkailu olis ältsin coolia. Mutta tuskinpa meikän elinaikana vielä reissataan Marsiin viikonloppulomalle..
Kirjoittanut: Inle (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.05.2009 11:38
Voipi olla että reissaaminen toisille planeetoille alkaa piankin. Kun miettii, ettei siitäkään kovin kauaa ole, kun TV oli mustavalkoinen, matkapuhelimia ei ollut, saati nettiä... Nyt on maailma todella erilainen, todella lyhyessä ajassa... Kehitys voi tapahtua ripeästi.
Mutten usko, että pelastautuminen planeettaa vaihtamalla onnistuisi. Mieluumminkin ihmiskunnan suurtuhosta voisi säästyä jossain syvällä vuoren uumenissa, jossain luolastossa. Pelastuneita olisi vähän, ja elämä olisi yhtä kituuttamista, järsittäisiin torakoita ja jäkälää ravinnoksi..
Tavallaan olisi kiinnostavaa elää "maailmanlopun" jälkeen, mutta olisi se kai myös äärimmäisen ankeaa. Tai no, jos sellaisesta tykkää, mulle vois jopa sopia moinen;p
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit