Gootti.net

Naapurit

Kirjoittanut: Cadiferus (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Cadiferus
  • Lähetetty: 08.07.2010 16:04
Meidän naapurissa (asun rivarissa) asuu sellanen pariskunta, joilla ei oo lapsia. Heillä kun ei satu olemaan muuta tekemistä töiden lisäksi, niin toinen käy eri maissa juoksemassa maratooneja ja toinen leikkaa neuroottisesti meidän taloyhtiön puskia pyöreiksi. Puskat ei oo tän kahdeksan vuoden aikana kasvanu juurikaan. Nyt tosin se on alkanut tehdä yhdestä suorakaidetta .__ô
Vähän outo, mutta samapa tuo mulle :]
Muut onkin sitte aika perus porukkaa. Tosin, viereisen kerrostalon ekan kerroksen asukkaat on kyl aika häiritseviä välillä, ne elämöi parvekkeella aika äänekkäästi ja melkee joka viikko siel käy ambulanssi tai poliisi.

Muoks: kirjotusvirhe -.-'
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 22.12.2011 16:42
Naapurit.
Tulipas taas tämäkin keskustelu mieleen, kun rasittaa naapurimme seinän naputukset ja poraamiset tällä hetkellä ihan totaalisesti. Kun aamun jälkeen vihdoin pääsee pariksi tunniksi kotiin, ennen seuraavaan paikkaan menoa niin saisiko sen edes olla hiljaisuudessa?! Eiiiiii, se on ihan liikaa pyydetty.
Naapuriin on ihanasti muuttanut vanhempi setä-mies, tällaisesta alkoholistien asuntolasta, joka tässä taannoin lopetettiin. Säästösyistä? No joka tapauksessa, aikamoisen riesan siitä on väliin saanut, ihan todella. Se saattaa tulla kännissä ovelle selittään turhia asioita, pyytämään jotain ja siitä ei vaan tahdo sitten päästä eroon. Ja ovikelloahan pitää soittaa voimalla sellaiset 6-10 kertaa, jotta varmasti kuullaan. (joku päivä syötän sen koirille) Tämän lisäksi on kivaa porata seiniä mielellään yleensä klo:21 - 23 välillä. Jeee.. Ja parhauttahan on tietty se, että tullaan porukalla baarin sulkemisen jälkeen jatkoille tälle setälle.. Ja täällähän äänet kuuluu. Öisin kuitenkin olisi kiva nukkua, kun joka aamu on kohtuu aikaiset herätykset kuiteskin.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.12.2011 09:49

Lainaus: Funereal Soul

Tulipas taas tämäkin keskustelu mieleen, kun rasittaa naapurimme seinän naputukset ja poraamiset tällä hetkellä ihan totaalisesti. Kun aamun jälkeen vihdoin pääsee pariksi tunniksi kotiin, ennen seuraavaan paikkaan menoa niin saisiko sen edes olla hiljaisuudessa?! Eiiiiii, se on ihan liikaa pyydetty.

Elementtitalojen iloja Naapuristamme ilmeisesti kuoli vanhempi mies jokin aika sitten ja uudet asukkaat laittoivat asunnon remonttiin. Onneksi ovat sen verran asiallista porukkaa että hoitivat porailun ja naputtelun lähinnä toimistotuntien aikaan, joten iltaisin sai olla rauhassa. Muistakaan naapureista ei ole oikeastaan pahaa sanottavaa, kaikki joihin olen törmännyt ovat olleet ihan mukavia, pääosin vanhempaa ikäpolvea olevia tyyppejä. Joku pariskunta riitelee kaiket päivät niin että käninä kuuluu liesituulettimestamme ja yläkerran naapureilla ei ilmeisesti ole sormia kun jokainen esine kuulostaisi putoavan lattialle.

Onneksi seinät ovat paksut ja äänieristys hyvä, eilen sormettomilla taisi olla kohtalaisen äänekkäät bileet mutta nekin kuuluivat vain sellaisena mutinana joka oli sen verran vaimeaa ettei se häirinnyt nukkumista. Musiikkia ei ole ikinä kuulunut mistään, joten itselläkin on vaikea hahmottaa kuinka kovaa sitä uskaltaa soittaa. Olettaisin siis että melko lujaa tuota saa luukuttaa kunhan ei päästä bassoa resonoimaan seiniin tai lattiaan ja pitää ikkunat ja väliovet kiinni.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 23.12.2011 10:15

Lainaus: Nordis

Elementtitalojen iloja

Voi kyllä.. ah, ihanuutta.. >.>
Niin ja unohin ihan mainita, samassa piirissä, kun on tuollainen kehitysvammaisten asuntola. No ne on huomaamattoamia ja niiden olemassa olosta ei tietäisi mitään, ELLEI, siellä harva se päivä / viikko huuda palohälyttimet niin että kuuluu varmasti naapuri kuntaan. Ja kun palomiehet ei pidä mitään kiirettä, kun tietää, että paloa ei kuitenkaan ole. Eli sieltä Hoitajat sitten aina ilmoittaa, jos / kun ei ole tulipalosta kyse niin hälyttimet sitten Huuuuuuutaaaaaaaa siihen saakka, kunnes äijät viitsii paikalle tulla. Jei!
Kirjoittanut: Dagonist (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 29.12.2011 02:46
Enpä tunne juurikaan ainuttakaan naapuria paisi yhden, koska hän on erään vakio baarin portsari. Mukavaa olla epäsosiaalinen.. Tähänkin taloon ollaan vasta muutettu
Kirjoittanut: AmAstermind (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.02.2012 13:55
Kun on naapureista puhe... Muutin hiljattain kevätlukukaudeksi takaisin äidin hellään huomaan, kerrostaloon. Äiti on vouhkottanut kiirreellä miten haluaisi muuttaa uuden miehensä kanssa omakotitaloon, eikä yhtään ihme. Seinänaapurit on päiväsaikaan niin mallikkaita asukkaita, ystävällisiä naapureita, mutta auta armias kun kello lyö maagisesti sen kaksitoista. Akka kirkuu ja mies huutaa, kuulostaa sitlä kun koko asunnon sisustus saisi kovalla kädellä hieman uudelleen asettelua. Olen itse maijoittunut olohuoneeseen, ja tietysti kyseiset rakastavaiset asuvat sen seinän takana. Ei pahemmin ongelmaa, kun valvon yöt, mutta olempahan kuulemassa kaiken. Alakerrassa nyt on aina käyny paljon vieraita, ymmärrettävää, mutta nyt hiljattain siellä on alettu kaiketi järjestämään isompiakin sukukestejä. Joka viikonloppu. Viinan ja huonon musiikin riemujuhlia. Siis minä luulin olevani se koko taloyhtiön pahin painajainen musiikkini suhteen, mutten sentään huudata sitä iltakuudesta aamuneljään (johon bilheet tyssää yleensä poliisin vierailuun) huutolaulun säestämänä, rapun ovi auki, korvia riipivällä volyymillä. En liioittele, vaaditaan jo aika suuri mölytaso että minua häiritsisi. Mainitsinhan jo olevani (tai ainakin kuvittelevani) naapuruston kauhu örinälauluni ja "musiikkini" kanssa
Täällä nyt on mainittu pahemmistakin naapureista mutta päätinpä nyt avautua kun seinänaapurit herättivät minut ristillisesti tasan kello neljä aamulla heittämällä jotain lasista seinään...
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.02.2012 16:51
Ooh, täällä olisi ollut ihan oma valituskeskustelu naapureista Oh boy!

Mun seinänaapureista toinen sai lempinimen "meluavat naapurit", koska nuori pariskunta luuli, että ohutseinäisessä kerrostaloasunnossa saa popittaa täysillä, kun klubeille ei nähtävästi voinut mennä.
No onneksi se popittaminen hiipui ja loppui.

Rauha vallitsi siihen asti kunnes naapurit ottivat koiranpennun, joka nähtävästi sai viettää muutamat yöt yksin ulvomassa ja haukkumassa monta tuntia putkeen.
Mutta onneksi sekin loppui, niin ei tarvinnut ruveta mihinkään toimenpiteisiin.

Ja alakerran naapurilla oli jokin naulaamis- ja ruuvaamisfiksaatio, kun sitä piti harrastaa aina silloin tällöin. Välillä meni viikkoja kun ei kuulunut mitään, ja sitten yhtäkkiä alkoi kovaääninen poraaminen. Itse asiassa tässä äskettäin oli poraaminen käynnissä. Jos siellä on joku remontti meneillään, niin se on varmaan sellainen ikuisuus projekti, joka ei lopu koskaan. Yksi naula ja ruuvi seinään kerrallaan.

Muuten mun naapurit omassa rapussani ovat olleet todella mukavia ja olen itsekin yrittänyt olla kohtelias ja heidät huomioon ottava. Jos pitää aamuyöstä kömpiä takaisin asuntoon, niin olen yrittänyt hiipiä toisin kuin alakerran naapurini aina juoksi rapun kaide kirskuen omaan asuntoonsa. Kun seinät ja etenkin ulko-ovi on ohut, sitä kuulee kaiken turhan helposti ja hätkähtelee sitten hereille pitkin aamuyötä...

Eipä nämä minun naapurini voita monia noita kokemuksia mitä tuolla aikaisemmin löytyy, mutta osoittaa vain minulle sen, ettei minusta ole kerrostalossa asujaksi.
Kirjoittanut: RaveRipuli (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.02.2012 00:48
Nyt asunut reilun vuoden tässä kerrostalokompleksissa ja nähnyt vain 3 eri henkilöä samassa rappukäytävässä, joista yksi on todistettavasti naapurini. Melusta tai muusta elämästä ei siis ole tietoakaan. Alan jo pikku hiljaa pitämään tästä erakon elämästä ja hiljaisuudesta (omaa joka iltaista luukutusta ei lasketa) xD harmi vain että joutuu vielä toistaiseksi käymään töissä ihmisten ilmoilla.

Toki tarina on varmasti aivan toinen vastakkaisessa kerrostaloclusterfuckis mitä on päässyt todistamaan parvekkeen aitiopaikalta... Olisiko koskaan ollut sellaista viikonloppua ettei mustamaija olisi ollut korttelin pihassa saati sitten joku ei olisi riehunut parvekkella. 8D
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.02.2012 14:52
seinänaapurissa asuu hiljattain eronnut nuorimies joka on juuri niin hiljainen ja vaatimaton kuin voi olla. Joskus tullut ujosti koputtamaan ovelle pyytäen vaikka lisäpatjaa kun vanhemmat ovat tulossa vierailulle. "Jos siitä ei ole vaivaa". ah ihanuutta. Joskus olen myös vahtinut miehen parivuotiasta poikaa kun tämä on isänsä luona vierailulla. vaimokin asui tuossa ennen ja sen verran tästä naisesta tiedän, että vähän semmoinen "sekopää" tämä oli.

asiaankuulumattomana juttuna muuten, RaveRipuli, sinä ja sun avataris aiheutatte mulle vatsanväänteitä. ei pahalla.
Kirjoittanut: Morgan Blood (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.02.2012 17:15
Yleensä olen tyytyväinen naapureihini enkä vähästä hätkähdä. Elämä kuuluu kerrostaloasumiseen, kunhan ei biletä arkena jne., mutta välillä toivoo, että naapurikseni eksyisi joku, jonka levykokoelma EI sisällä
a) frederikiä
b) Klamydiaa
c) suomiräppiä
d) NRJ:n soittolistaa.
Tämän kaiken olen kiltisti kuunnellut, sillä tiedän, ettei oma luukutukseni kauheasti ihastuksen huudahduksia tällaisessa ympäristössä tuota On kuitenkin YKSI asia, joka kokeilee kärsivällisyyteni rajoja: Metallikaraoke! Levyjä, jotka sisältävät paskaa radiometallia! Metalli kestän, ei siinä mitään. Suurin osa kavereistani ovat melko metallipainotteisia, mutta helv vieköön, ne eivät sentään yritä räyhätä kännissä mukana ja vielä vahvarin kautta! Olo on hieman epämääräinen, kun ei voi olla varma, astutetaanko alakerrassa sikoja vai yrittääkö joku laulaa... Tulee aikuiselle miehelle äitiä ikävä
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit