Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kelle/ mihin lahjoittaisit 10 000e?

Kirjoittanut: aNightingale (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.05.2010 22:49
Olen pahoillani jos on aihe jo valmiina tai jokin sivuaa hyvin läheisesti.

Mutta jos voisit lahjoittaa minne vain 10 000e, minne se menisi? Jos pitäisi ajatella täysin epäitsekkäästi eikä niinpäin että "jos annan nyt rahat kuolemaa tekevälle isoäidille, saan ainakin osan perintönä takaisin..."

Antaisitko punaiseen ristiin? Rakkaalle serkulle? Suomen maa- ja metsätaloustoiminnalle? Mikä tahansa henkilö/ yritys/ toiminta. Ja kun olet keksinyt mihin niin voisitko myös kertoa syyn miksi?

Itse antaisin summan Suomen mielenterveyshuoltoon. Se on nyt niin kuralla ja oma näkemykseni on että pystyy paremmin esim. kehitysmaita ja eläimiä auttamaan jos on oma vintti kunnossa.
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 13.05.2010 12:48
Moisen summan lahjoittaisin sukulaisille ja kavereille, joilla tiedän olevan rahaongelmia.
Kirjoittanut: Black angel (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.05.2010 13:12

Lainaus: aNightingale

Itse antaisin summan Suomen mielenterveyshuoltoon. Se on nyt niin kuralla ja oma näkemykseni on että pystyy paremmin esim. kehitysmaita ja eläimiä auttamaan jos on oma vintti kunnossa.

yhdyn tähän järkeilyyn
Kirjoittanut: azpzv (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.05.2010 13:36
Itse antaisin summan Eläinsuojeluyhdistyksille.

Olen ollut Eläinsuojeluyhdistyksellä töissä niin näin sen kauheuden mitä jotkut psykopaatti ihmiset voivat tehdä ihmisen parhaalle ystäville.Se oli Pysäyttävä kokemus.En suosittele heikko hermoisille.

Kovaa ja raskasta työtä olla tuollaisessa paikassa jossa ihmiset jaksavat auttaa heitteille jätettyjä eläimiä myös hakattujakin.
Koiria,kissoja,hevosia... Loputon lista.Puhutaan ihmisillä olevista ns"Lehmän hermoista"niin tuollaisessa työssä se vasta pitääkin olla.
Arvostan niitä ihmisiä jotka pystyvät olemaan ja auttamaan niitä kaltoin kohdeltuja eläimiä.
Suosittelen antamaan muutenkin rahaa Esy/Hesy....Se raha EI Koskaan mene hukkaan.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 13.05.2010 17:03
Vammaistyöhön. Niin moni oikeasti apua elämiseen tarvitseva kehitysvammainen on ilman ryhmäkotipaikkaa, joissa heistä pidettäisiin kunnolla huolta ja he saisivat elää myös elämäänsä kunnolla. Suomessakin on monia jotka on jätetty ns. heitteille tai jotka asuvat edelleen vanhempiensa luona, vaikkei heillä olisi enää voimia auttaa kehitysvammaisia, jo aikuisiksi kasvaneita lapsiaan. Rahaa pitäisi antaa myös kehitysvammaisten päivätoimintaan, koska nytkin jo monia reissuja on pitänyt jättää pois rahanpuutteen takia. Ja tällaiset yhteisreissut esim. shoppailemaan, teatteriin yms. ovat asioita, joita ihmiset odottavat kovasti.
Kirjoittanut: Sanctus Sanctorum (Biomechanoid)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 13.05.2010 20:14
Lahjoittaisin koko summan Dark Side ry:lle.
Kirjoittanut: MustaHukka (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 13.05.2010 21:13

Lainaus: Sanctus Sanctorum

Lahjoittaisin koko summan Dark Side ry:lle.

??

Itse tukisin summalla Kissakoti Kattilaa josta pari vuotta sitten haimme meidän kisut. Kaupunki lopetti Kattilan tukemisen ja tällähetkellä toiminta nojautuu kokonaan vapaaehtoisten apuun ja lahjoituksiin.
Kirjoittanut: Kreivi Arvet (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.05.2010 21:16
Luonnonperintösäätiölle!! http://www.luonnonperintosaatio.fi/
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: Cata
  • Lähetetty: 14.05.2010 12:03
No, EVR ois hyvä kohde. EVR = eläinten vapautusrintama.

Olen itse taas yrittänyt aktivoitua eläinten puolesta. Onhan se mukavaa, että esim. Animalia järjestää aina välillä näitä antimainoskampanjoita, mutta loppujen lopuksi ne on kuitenkin aika "laimeita". Ja sitten ihmiset muka järkyttyy postereista, joissa näytetään realistisesti tuotantoeläinten oloja... miten hitossa ne muka muuten tuotaisiin julki kuin olemalla realistisia? Ihanko tosissaan ihmiset luulee, että siellä ne Mansikit pelloilla tyytyväisinä kirmaa vuoden ympäri niinku maitopurkkien kyljissä näkyy?

Kuvitteellisella kymppitonnillani tukisin jotain radikalimpaa liikettä, kuten vaikkapa (ns. sitä kansainvälistä) EVR:ää. Adresseihin nimien keräily ja feissarit on vaan jotain niin apaattista, sillä kyllä oikean asian, kuten vaikkapa turkistarhauksen vastustamisen puolesta saa toimia, mutta vastuu pitää olla itellä. (ei, mulla ei oo yhteyksiä EVR:ään, mutta seuraan kyllä niiden toimintaa)

Toisaalta kymmnen donaa on aika pieni summa, ja se olisi mukavinta lahjoittaa pienehkölle yhdistykselle, joka siitä oikeasti hyötyisi. Ajattelin kans jotain eläinsuojeluyhdistystä tai eläinkotia, joka saataisiin kerralla vaikka laajennettua ym. Mielenterveystyön tukeminenkin olisi hyvästä, mutta siellä se kymppidona vasta pieni summa onkin. Sillä ei saada edes puoleksi vuodeksi yhtä työntekijää palkattua johonkin toimipaikkaan.
Kirjoittanut: Fenrisulfur (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.05.2010 12:10
Hmm paha kyllä sanoa tällain yhtä-äkkiä harkitsisin asiaa kunnolla, noi luonnonsuojelu yhdistykset onkyllä hyviä vaihtoehtoja. Tai sitten jotku goottihevarien suojelu yhdistykset... Ne ainakin menis meidän hyväksi, mutta tässähän ei saanut olla itsekäs.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit