Gootti.net

Kelle/ mihin lahjoittaisit 10 000e?

Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: raato
  • Lähetetty: 15.05.2010 23:56

Lainaus: Kedira

Tämmöinen summa on niin pieni, että sillä ei loppujen lopuksi tekisi juurikaan mitään. Ehkä yksi yksittäinen eläinsuojelutalo, vammaislaitos. lastensuojeluleiri tai jokin muu vastaava pieni paikka hyötyisi tuosta juuri ja juuri hiukkasen.

Tottatotta. 10 000 e saisi eniten aikaan pieni järjestö, suuremmalle taholle tuolla rahalla ei saa juuri mitään aikaiseksi. Kuitenkin, olen sen verran mahtipontinen ihminen, etten osaa ajatella lahjoittavani rahaa mihinkään pieneen yksikköön.

Luonnonsuojelu on itselleni yksi tärkeimmistä asioista. Kapitalismin ja itsekkyyden takia ihminen tuhoaa oman elinympäristönsä, ilman hyvinvoivaa elinympäristöä ei voi olla hyvinvoivaa ihmistä. Vaikken ihmisestä lajina välitä, mielestäni on tärkeää edistää elinympäristön hyvinvointia eläinten takia. Ne eivät omilla toimillaan tuhoa luontoa toisinkuin ihminen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tyynenmeren_jätepyörr e

Tuo on mielestäni yksi huomattavimmista ongelmista. Meressä on p*skaa enemmän kuin sitä maalla edes pystyisi kierrättämään. Tuo jätemäärä tuhoaa harvinaislaatuisia eläimiä ja kasveja, eikä se ihmisellekkään ole hyväksi. Kuten todettu, tuolle tuskin pystyy tekemään mitään, mutta kierrätystä pitäisi sen verran edistää ettei asiat mene huonompaan suuntaan. Lahjoittaisin tuon summan rahaa ja vielä enemmän kierrätyksen edistämiseen ja meren hyvinvointiin.
Kirjoittanut: DarkAngel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: DarkAngel
  • Lähetetty: 31.12.2012 21:25
Ehdottomasti Suomen Eläinsuojeluyhdistykselle
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 31.12.2012 22:01
Pitääkö se lahjoittaa vain yhteen paikkaan vai saako sen jakaa useampaan osaan? No, itse lahjoittaisin sen varmaan jollekin yhdistykselle tai järjestölle kautta järjestelmälle josta itselleni on ollut paljon apua tai koen arvokkaaksi. Ainakin yksi ehdokas olisi Suomen Pelastusarmeija.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 01.01.2013 15:40

Lainaus: Abigor

Pitääkö se lahjoittaa vain yhteen paikkaan vai saako sen jakaa useampaan osaan?

En tiedä kannattaako noin pientä summaa enää jakaa. Kymppitonni tuntuu hurjalta, mutta loppujen lopuksi tuolla ei vielä paljoaa tehdä järjestömittakaavassa. Hajauttaminen voisi olla fiksua ehkä siinä tapauksessa, että tuon summan pistäisi kokonaisuudessaan esimerkiksi mikrolainojen rahoittamiseen tai joillekin tosi pienille järjestöille. Toki jokainen senttikin on tärkeä jne, mutta jos haluaa maksimoida lahjoituksen vaikutuksen niin on hyvä pohtia kannattaako hajauttaminen.

Itse etsisin kohteeksi todennäköisesti jonkin pienehkön järjestön (mieluiten luonnonsuojelupuolelta) tai juurikin nuo mikrolainat.
Tai sitten lahjoittaisin tuon jotain kautta tieteelle, mieluiten niin että kykenisin rahoittamaan tuolla summalla yhtä tiettyä hanketta, en jotain tiettyä yliopistoa kokonaisuutena. Tai sitten jollekin tietylle (pienelle) oppiaineelle. Ehkä odottaisin että itse valmistun ja sitten lahjoittaisin joillekin niistä oppiaineista joita itse olen opiskellut, koska olen saanut hyvää opetusta upealta henkilökunnalta joka työskentelee aivan liian vähillä resursseilla.
Kirjoittanut: Morgan Blood (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.01.2013 11:26
10 000 ei saa paljoa, mutta saa sillä jotain. Esimerkiksi jokin tieteenala voisi olla varsin tyytyväinen johonkin uuteen, tarpeelliseen instrumenttiin tai vanhan laitteen ainakin osittaiseen modernisointiin. Itseä taas hirvittää esimerkiksi labra, jolle itselleni olisi käyttöä opinnoissani. Se on päästetty aivan hirveään kuntoon ja piirtonäytöt, joiden takia hankin lähdin hankkimaan kulkulupia, rikottiin, ennen kuin pääsin niihin käsiksi! Jos saisin 10 000 € lahjoitettavaksi ko. labraan, olisi uusien Cinteqeiden hankinta edessä ja varmasti kaupanpäälle saisivat lyödä jonkinlaista omavalvontaa laitteistaan lahjoitukseni johdosta.

Toinen vaihtoehtoinen kohde olisi minullakin luonnonsuojelun puolella, mutta jos tällaisesta summasta puhutaan, niin tarvitsisihe se tuekseen muitakin lahjoittajia, mutta jonkin asteiseen kampanjaan tätä voisi ehkä hyödyntää.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 02.01.2013 21:05
Kävin vuosi sitten Espanjassa Pepisin koiratarhalla Pedrerassa.
Tarhaa pitää pystyssä herttainen, vanha brittipariskunta, jotka käyttävät kaiken aikansa suojellessaan paikallisia löytökoiria. Jo viikossa oppi, millä tavalla osa paikallisista ihmisistä kohtelee niitä koiria ja nuo ihmiset todellakin tarvitsisivat kaiken mahdollisen tuen. Sekä rahallisesti kuin myös oikeasti.

Tuo oli itselleni paras vapaaehtoistyö ja olisiin todella valmis lähtemään sinne uudelleen.
Kirjoittanut: black cat (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.09.2013 20:52
Rooman kissakodille. Sinne kerätään kulkukissoja, ja siellä ne saavat ruokaa, sairaat kissat hoidetaan jne. Paikka toimii vanhan tornin rauniossa lahjoitusten varassa. Olen käynyt itse paikanpäällä.
Kirjoittanut: misner (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.10.2013 20:41
Omille vanhemmilleni. Saisivat suurimmat velat ja laskut maksettua (ei tosin läheskään kaikkia) ja saisivat pitää edes pienen hengähdystauon.
Kirjoittanut: von Berg (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.10.2013 21:05
Sotaveteraaneille. Liian unohdettu kansanosa, joita ilman ei kellään olis vieläkään kivaa täällä.

Edit: Ai se olikin vaan kymppitonni, no siitä huolimatta.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 18.10.2013 23:50

Lainaus: von Berg

Sotaveteraaneille. Liian unohdettu kansanosa, joita ilman ei kellään olis vieläkään kivaa täällä.

Sotaveteraanijärjestöillä on miljoonaomaisuus (jota ei ilmeisesti käytetä kuitenkaan mihinkään), ja lisää kerätään joka vuosi, ja joka itsenäisyyspäivä kollektiivisesti onanoidaan "lievästi" romantisoidulla sotaelokuvalla. En kyllä suurin surminkaan väittäisi sotaveteraaneja unohdetuksi kansanosaksi.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit