Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Vaali(valivali)valvojaiset 2011!

Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 18.04.2011 16:32

Lainaus: Giffirt

Sinänsä en näe persuja pilkkanimenä, mutta puolueeton ja asiallinen lehdistö käyttää puolueeseen katsomatta puolueen oikeaa nimeä, ei lempinimiä.

Näin joskus televisiosta ohjelman, jossa yhdysvaltalainen ja tummaihoinen mies kutsui itseään neekeriksi. Siellä tummaihoinen voi kutsua itseään halventavalla nimityksellä, koska hän on itse sen halventavan nimityksen kohde. Valkoihoinen ei voi mennä käyttämään sitä nimitystä kenestäkään, koska se olisi hyvin mautonta. Samaan tapaan perussuomalainen voi kutsua itseään persuksi. Jos joku muu kuin perussuomalainen tekee niin, se on hyvin mautonta. Haa! Ninjaisku palleaan. Voitin, voitin, voitin.
Kirjoittanut: Signum (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.04.2011 17:06
Ottamatta kantaa suuremmin kansan äänestyskäyttäytymiseen, tai oikeammin kansan tahtoon, pidän tavallaan Perussuomalaisten jytkyä osittain positiivisenakin ilmiönä. Mielenkiinnolla odotan millaista politiikkaa tuleva vaalikausi luo, positiivisten tapahtumien joukkoon lukeutuu ainakin uusien, tai ns. levänneiden edustajien suurehko kirjo.
Itse olen erityisen tyytyväinen Keskustan tappioon ja kaikenlaisissa sotkuissa ryvettyneiden ehdokkaiden rannalle jäämiseen, jotakin tällaista minä halusinkin, tämä oli se minulle tärkein asia näissä vaaleissa. Itsellenihän on kutakuinkin sama, mikä puolue kantaa sitä suurimman titteliä, kunhan se ei ole Keskusta, itseasiassa saatan pitää suurestikkin ajatuksesta sinipunaisesta persuilusta, sinipunavoittoinen kuvio on minulle muutenkin ehkä se mieluisin, siis jos pysytään realistisessa maailmankatsomuksessa. : )
Jos tämä visio toteutuu, niin Perussuomalaiset tuonevat hallitusohjelmaan paljon maalaisjärkistä ja selväsanaista pohjustetta, varmasti EU- kriittisyyskin hälvenee, viimeistään sinipunan ohjastamana, tai näin toivon. Itse muotoilisin Suomen suunnan EU:ssa kohti Lipposen jalanjälkiä, Soini ei saisi todeta hallituksessa "missä EU, siellä ongelma", Suomen paikka on ytimessä, muutenhan koko EU- touhuilussa ei järkeä ole.
Itse kävin äänestämässä sunnuntaina, itse päätös ehdokkaastani oli jälleen kerran vaikea, en ole puolueuskollinen, eikä mikään puolue varsinaisesti puhutellut minua, henkilöistä pystyi sentään muodostamaan jonkinlaisen ryhmän, josta heitin erään melko selvän tapauksen, tai niin luulen.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Azrael
  • Lähetetty: 18.04.2011 18:46
Itsekin olen epäileväisellä mielellä persujen suhteen. Muutenkin pistää todella mietityttämään, että mitä kolmen noinkin erilaisen puolueen hallituksesta voi edes tulla.

Kuitenkin, näin omasta elämäntilanteestani johtuen itseäni kammoksuttaa persujen yllätys'jytkyä' enemmän se, että Kokoomus on nyt Suomen suurin puolue.
On toki totta, että Kokoomus saattaa saada pidettyä Perussuomalaiset jokseenkin ojennuksessa, mutta näin iäti kyynisenä ihmisenä en osaa olla odottamatta sitä päivää, kun saamme taas pian tuntea korotuksen alv:ssä ja/tai muissa veroissa.
Kirjoittanut: phaeryen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: phaeryen
  • Lähetetty: 18.04.2011 19:02
päivän kärjistys:
Mistä tunnistat suvaitsevaisen ja avoimen ihmisen?

Siitä, että demokratia ja sananvapaus kyllä kelpaavat ja ovat melkein hienoin asia maailmassa, mutta ainoastaan niin kauan kun äänestyksen tulos on mieluisa. Kun lopputulos ei miellytä, niin alkaa kauhistely, nyyhkytys ja hetken kuluttua kunnon noitavainot. "Äänestit natseja! nyt kuole, vitun juntti!"

loppuun spoileri: en äänestänyt perusS:ää. Spoileri laitettu mukaan kirjoitukseen koska rovion ja suvaitsevaisuusfasismin pelko sekä kauhu.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.04.2011 23:20
Mä oon loppujen lopuks sitä mieltä, että Perussuomalaiset ansaitsi voittonsa vaikken heidän politiikastaan välitä. Isot puolueet ovat sysänneet tämän maan niin huonoon tilanteeseen, että on rakennettu täydelliset olosuhteet ratsastaa nationalismilla ja populismilla. Vaikka kyseiset aatteet ovat kaukana omasta arvomaailmastani näen, että isojen puolueiden saama nöyryytys on ihan positiivinen juttu. Etenkin Keskustan eliitin hyvävelikerhon saama rökäletappio on mielestäni hyvä asia, vaikka olisinkin mielummin nähneet protestin kohdistuvan johonkin muuhun puolueeseen kuin Perussuomalaisiin. (Toisaalta mihin muuhu se olisikaan voinut kohdistua: Vihreät ovat pilanneet maineensa viime hallituksessa, Vasemmisto on monille edelleen liian pelottavan humppaliberaali puolue, RKP ja Kristillisdemarit ovat liian lähellä vanhoja puolueita, että protesti olisi purrut, ja Piraatit... no, niin.)

Nyt kun Perussuomalaiset ovat ravistelleet status quoa voidaan ehkä alkaa saamaan jotain asioita aikaiseksikin täällä, vaikka seuraavat neljä vuotta kärvistelisinkin Perussuomalaisten toilailuja-poilailuja.
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 18.04.2011 23:49

Lainaus: Ratpick

Mä oon loppujen lopuks sitä mieltä, että Perussuomalaiset ansaitsi voittonsa vaikken heidän politiikastaan välitä. Isot puolueet ovat sysänneet tämän maan niin huonoon tilanteeseen, että on rakennettu täydelliset olosuhteet ratsastaa nationalismilla ja populismilla. Vaikka kyseiset aatteet ovat kaukana omasta arvomaailmastani näen, että isojen puolueiden saama nöyryytys on ihan positiivinen juttu. Etenkin Keskustan eliitin hyvävelikerhon saama rökäletappio on mielestäni hyvä asia, vaikka olisinkin mielummin nähneet protestin kohdistuvan johonkin muuhun puolueeseen kuin Perussuomalaisiin.

Komp komp! Toiveissa nyt vaan se, että PS (huomaatkos, Kuopassa!) ei onnistu ajamaan esimerkiksi maahanmuutto- tai kulttuuripolitiikkaansa liikaa läpi. En jaksa uskoa että näin käy. Positiivista on myös se, että PS ajaa suomalaisten vanhusten ja toivottavasti myös pienituloisten asiaa, pyrkii turvaamaan Veikkauksen monopolin ja suojelee murteita.

Niin, ja mielestäni on täysin oikeutettua olla tyytymätön vaalitulokseen, mikäli äänesti jotakin muuta. Minua vituttaa myös se, että Kokoomus on suurin puolue. Eri asia on ryhtyä täysin halventaviin syytöksiin.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.04.2011 00:38

Lainaus: Marraskuu

Komp komp! Toiveissa nyt vaan se, että PS (huomaatkos, Kuopassa!) ei onnistu ajamaan esimerkiksi maahanmuutto- tai kulttuuripolitiikkaansa liikaa läpi. En jaksa uskoa että näin käy. Positiivista on myös se, että PS ajaa suomalaisten vanhusten ja toivottavasti myös pienituloisten asiaa, pyrkii turvaamaan Veikkauksen monopolin ja suojelee murteita.

Tämän lisäksi positiivisena puolena näin opiskelijana on se, että Perussuomalaiset tahtovat sitoa opintotuen indeksiin. Perussuomalaiset oikeastaan ajaa monessa asiassa oikeaa asiaa. Syy siihen miksi en koskaan äänestäisi Perussuomalaisia ovatkin sitten ne monet muut asiat ja se, että niissä oikeissakin asioissa niitä ajetaan vääristä syistä.
Kirjoittanut: Fenrisulfur (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.04.2011 13:28
En tajua mitä kaikki valittaa persujen noususta, aina se parempi on kun joku kokoomus jota kiinnostaa vaan oman palkkansa korotus. Heil Persut!
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.04.2011 13:46

Lainaus: Fenrisulfur

kokoomus jota kiinnostaa vaan oman palkkansa korotus.

Ei kai se Kokoomuksenkaan politiikka ihan noin suoraviivaista ole Hyväähän tässä koko asiassa on se, ettei mikään puolue pääse yksinään toteuttamaan ideologiaansa, vaan jokainen joutuu joustamaan omista linjauksistaan kun niitä sovitellaan yhteen.

Minulle Suomen politiikka kelpaa sellaisenaan kuin se tulee (=kuten kansa äänestää), itseä häiritsee vaan eniten kaikenlainen hurmoksellisuus. En mitenkään voi käsittää minkäänlaista fanaattisuutta, oli kyse sitten jalkapallosta, kasvissyönnistä tai politiikasta.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 19.04.2011 14:59

Lainaus: Fenrisulfur

En tajua mitä kaikki valittaa persujen noususta, aina se parempi on kun joku kokoomus jota kiinnostaa vaan oman palkkansa korotus. Heil Persut!

Kuin suoraan Metro-lehden tekstaripalstalta, ja vieläpä mainion ja perustellun argumentoinnin siivittämänä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 7 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit