Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kitinöitä ja valituksia !

Kirjoittanut: Gorgane (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.01.2013 23:47
Opiskelut viety menestyksellä päätökseen, mutta nyt pitäisi sitten löytää töitä. Aika orpo olo, kun ikää 24v ja koskaan en ole työhaastattelussa ollut. On nyt sentään hakuja menossa, että jotain toivoa on ja todistuskin on pelkkää kiitettävää täynnä.

Ei myöskään ole kovin hohdokasta asustaa porukoillaan useamman vuoden tauon jälkeen, kun ei ole mitään järkeä enää yrittää mitään kerrostalovankilaa itselleen hommata. On tuota omaisuutta kertynyt senverta ja vähän yrittäjämeininkiäkin on, että oma talo ja työtilat vahvasti kiikarissa.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 02.01.2013 12:36
Vuoden alussa astui voimaan uusi lakimuutos, jonka myötä työharjoittelu ja työelämänvalmennus muuttuvat työkokeiluksi, johon pääsee vain jos täyttää tietyt kriteerit. Eli jos on lukiopohjainen koulutus, niin silloin ainakin pääsee tuohon työkokeiluun. Ammatillisen tutkinnon omaavat eivät sinne suurella todennäköisyydellä pääse. Näin on käymässä minulle, ja mulla oli työelämänvalmennus pahasti kesken. Se oli paikka, jossa tutustuin ammattiin, johon meinasin kevään hauissa hakea. Olevinaan yksi kriteeri tuolla työkokeilun jatkamiselle olisi ammatin vaihto ja uuteen ammattiin tutustuminen, muttei työkkärintäti silti ollut halukas päästämään minua takaisin tuohon työkokeiluun. Huomenna jatkuisi hommat, mutten saanut päätöstä työkkäristä, ja siellä vielä kaiken lisäksi odotellaan sopimuspapereita, joita ilman ei voi kukaan aloittaa tai jatkaa.

Olevinaan tämän uuden muutoksen pitäisi estää työpaikkoja käyttämästä työharjoittelijoita ilmaisena työvoimana, mutta tämä estää myös ammattitutkinnon omaavia pääsemästä työharjoitteluun. Nähtävästi kaikki, joilla on mikä tahansa koulutus, on mentävä töihin vaikka se koulutus olisi sellainen, ettei sen alan töitä haluaisi enää tehdä ja mielummin keskittyisi pääsemään jonnekin jatko-opintoihin kohti parempia työpaikkoja. Ottaa päähän, kun niin lyhyellä varoitusajalla pistivät kaikki mun suunnitelmat uusiksi...
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.01.2013 17:26

Lainaus: byron

Olevinaan tämän uuden muutoksen pitäisi estää työpaikkoja käyttämästä työharjoittelijoita ilmaisena työvoimana, mutta tämä estää myös ammattitutkinnon omaavia pääsemästä työharjoitteluun. Nähtävästi kaikki, joilla on mikä tahansa koulutus, on mentävä töihin vaikka se koulutus olisi sellainen, ettei sen alan töitä haluaisi enää tehdä ja mielummin keskittyisi pääsemään jonnekin jatko-opintoihin kohti parempia työpaikkoja. Ottaa päähän, kun niin lyhyellä varoitusajalla pistivät kaikki mun suunnitelmat uusiksi...

En ole ihan satasella perillä tuosta uudistuksesta, mutta käsittääkseni se ei estä tekemästä hommia esimerkiksi oppisopimuksella? Ja jos haluaa ajatella positiivisesti niin tuo uudistus lämmittää mieltä viimeistään sitten niiden jatko-opiskelujen jälkeen kun tarjolla voi olla ihan palkkatöitäkin palkattoman harjoittelun sijasta Kyllähän tuo harjoittelijoiden käyttö ilmaisena työvoimana oli ihan oikea ja vakava ongelma monilla aloilla, esim. meikäläisen hommissa varmaan joka viidennessä työilmoituksessa haettiin harjoittelijaa jolle ei lähes koskaan "voitu" maksaa palkkaa.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 09.01.2013 22:41
Eka viikko koulua joulun jälkeen. Ja sehän tarkoittaa sitä, että muutama kurssi on vasta alkamassa, joka tarkoittaa sitä, että niillä kunkin kurssin ekalla tunnilla ON OLTAVA läsnä (paitsi jos on esittää lekurintodistus). Ja huomenna olis viel yks alkava kurssi. Ja jujuhan on siinä ETTÄ OON SAATANA KIPEE! Maanantaina en ollut päivällä viel niin kipeä, tiistai ja tää päivä meni miten kuten lääkkeiden voimalla ja ei merkkiäkään siitä, että kuume olis ainakaan hellittämässä. Taidan heittää pyyhkeen kehään ja käydä huomenna terkkarilla, että olis todistus annettavaks, ja saisin sairastaa rauhassa ja mahollisesti olla terveenä ens viikolla. Minen jaksa. Ja fun part, pakko käydä kampuksella, eikä oikee kukaa voi antaa kyytiä, joten bussilla. Jee. Että sinkkuna olo on perseestä, kun ei voi pyytää ketään vaihtamaan kissojen hiekkalaatikon hiekkoja ja just nyt tarttis vaihtaa. Fuck me sideways...
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 11.01.2013 17:45
Oli tarkoitus mennä ensi maanantaina pieneen operaatioon, joka tehdään paikallispuudutuksessa ja on ohi puolessa tunnissa. Sen jälkeen piti päästä nopeasti kotiin.

Tänään sitten sairaanhoitaja soittaa ja alkaa horista jotain neljän tunnin odotuksesta sekä selkäydinpuudutuksesta tai nukutuksesta. No minähän kysyin että mitä helvettiä.

Kirurgi on horissut minulle ihan omiaan, tai vähintäänkin jättänyt kertomatta ison osan tiedosta. Tämän piti olla ihan läpihuutojuttu, mutta kolmea päivää ennen leikkausta tuleekin sitten tietoon että asiaan liittyykin aika paljon radikaalimpia toimenpiteitä kuin mihin minä olen valmistautunut. Sen lisäksi aikataulussa ei ole mitään järkeä. Aamulla seitsemäksi tekemään piirrokset. Siinä menee kuulemma 15-30min. Sitten venaillaan yhteentoista että päästään leikkaamaan, koska kirurgilla on kuulemma kokous tuossa välissä. Joten minähän istua tatitan sairaalassa neljä tuntia. Luonnollisestikaan en saa myöskään syödä mitään tuossa välissä.

Tämän lisäksi leikkausaikaani on siirretty kahteen kertaan. Ensin sitä siirrettiin kirurgin sairastumisen takia yli kuukaudella ja sen jälkeen vielä viikolla. Ja silti minulle kerrotaan vasta nyt, että saatan joutua johonkin helvetin selkäydinpuudutukseen.

Eikä siinäkään vielä kaikki! Kaupan päälle minulle soitettiin tästä alle tunti ennen tenttiä. Siinä sitten paniikissa selvitin, että mistä on kyse, koska tietenkään kukaan ei sieltä enää vastaisi tenttini jälkeen ja tänään on tälleen kivasti vielä perjantai, niin siihen puhelimeen ei siellä muuten kukaan vastaa viikonloppuisinkaan. Vaatimuksistani huolimatta en saanut puhua leikkaavan kirurgin kanssa, koska hän oli kuulemma kokouksessa. Taas. Ajanvaraajatädille se kirurgi oli kuitenkin sanonut, että maanantaina katsotaan että riittääkö paikallispuudutus yhdistettynä muihin huumeisiin, vai lähdetäänkö rajummalle linjalle.

Huvin kruunaa se, että tämä on yksityisellä. Niille jotka kokevat että kunnallisella puolella mennään metsään, niin osataan sitä hommat kusta näköjään kalliiseenkin hintaan.

Olen nyt ihan kahden vaiheilla että perunko koko homman. Tällainen sählääminen ja koheltaminen ei nyt kauheasti lisää uskoani siihen, että sitä veistä pitelemässä olisi ammattitaitoinen ja täysijärkinen yksilö. Tietysti jos tulen siihen tulokseen etten anna tuon sekoilijan leikellä itseäni niin sitten seuraavaksi pitääkin lähteä etsimään kirurgia Helsingistä. Koska tokihan haluan lääketokkurani viettää mahdollisimman kaukana kotoa.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 12.01.2013 10:19
Koko viikon kipeenä, joka päivä sellainen kuume, että varsinkin pää tuntuu olevan ilmiliekeissä. No arvaahan sen mikä se on. Jonkin sortin influenssa. Miksei voinu osua loma-ajalle, niinku aina enne ni ois voinu ees sairastaa rauhassa.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 12.01.2013 21:28
Olin kavereitten kanssa kaupungilla ja tuli sitten semmone idea että jos myö mentäs meille yöksi ja katottas kauhuleffoja, no äiti vastaa tekstiviestillä ehdotukseemme että "Joo se toine voi kyl tulla mut mä en haluu et se toinen tulee"
Miksi?
"Sä oot neljätoista ei meille tule poikakavereita kylään"
Eli mun kaveri ei saa tulla meille koska se on poika, nyt jumalauta.
Kirjoittanut: MissNebel (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.01.2013 07:54
Kämppä täytyy laittaa myyntiin, koska meillä ei ole enää varaa asua tässä, kun en saanutkaan minulle luvattua uutta isommilla tunneilla olevaa työsopimusta ja mieheni työpaikalla oli yt:t, yhtenä uusimmista sai siis lähteä. No se ei sinäällään haittaa, päästäämpä aloittamaan alusta jossain muualla kaikkien mieheni valheiden (jotka annoin anteeksi) jälkeen. No nyt sitten eilen tämä rakas mieheni kertoi, ettei lopettanutkaan tekstailua ja chattailya erään ämmän kanssa, josta tämä minulle muutamia kuukausia sitten valehteli, ja nyt he ovat ihastuneita toisiinsa. Minähän tämän tiesin, että se akka on mieheni perään ja aiemmin asiasta sanoin, eikä mieheni uskonut. Nyt sitten mieheni valitsi minut, ja nyt hän kuitenkin ajattelee tämän toisen tunteita, ja minun kanssa sopii vasta maanantaina. Mieheni myös minua moitti, että olin säikäyttänyt tämän ämmän kun kävin ostoksilla hänen työpaikallaan. en edes tunnistanut tätä kyseistä lehmää enkä hänen kanssaan asioinut, mutta ilmeisesti jos silloin pelotin häntä, hänellä todellakin on aihetta siihen. Mieheni näytti minulle viestit missä ilmoitti lopettavansa kaiken kanssakäymisen hänen kanssaan. Siihen tämä ämmä sitten kyseenalaisti, että onko se minun miehelleni parasta, eikä mieheni vieläkään tajua mitä se akka yrittää. No, menin miehelleni lupaamaan, etten aiheuta minkäänlaista vahinkoa (henkistä/fyysistä/yhtään mitään) eli nyt en voi näyttää, että nyt meni pikkuämmä työntämään lusikkansa aivan väärään soppaan. Kostajaihmisenä olen nyt aika ylpeä itsestäni, kun olen tälläisen lupauksen tehnyt. No, tulihan avauduttua ja jopa vähän helpotti.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • • Muokkasi: Funereal Soul
  • Lähetetty: 13.01.2013 08:48
Pitkät välimatkat on aivan.... jostain .. todella syvältä.. v**tu!

ja MissNebel ille sen verta, että Paskempi homma kaikenkaikkiaan. Mulla menis luotto täysin toiseen ja sen rakentaminen onkin sitten vaikeaa..

Lainaus: MissNebel

Siihen tämä ämmä sitten kyseenalaisti, että onko se minun miehelleni parasta,

Mitäs jos kysymys kuuluukin, että onko miehesi sinulle parasta, jos ylipäänsä toisen selän takana tollasta puuhaa?
Kirjoittanut: MissNebel (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.01.2013 12:55
Niinhän tuo on. Mutta jotenkin musta tuntuu, että tämä ämmä on onnistunut jotenkin kietomaan mieheni joihinkin juoniinsa. Vaikka kuulostaa ihan joltain teinisarjalta, me kaikki naiset osaamme juonitella ja myöskin suurin osa sitä teemme. Olen miettinyt, että ollaanko me enää oikealla tiellä, mutta kun mä vaan rakastan sitä. Ihan hirveästi, kaiken tän jälkeenkin. Eniten kyrsii tässä nyt se, että en todellakaan voi mennä näyttämään sille akalle, että millaisen naisen elämään sitä tuli tunkeuduttua. Ämmä olen minäkin, suoranainen bitch. Ja erittäin V-mäinen sille päälle sattuessani, ja nyt olisi juuri täydellinen mielentila tähän.
Pitäisköhän mennä jollekin raivon- ja itsehillinnän kurssille?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit