Gootti.net

Uskotko henkiin?

Kirjoittanut: Rossukka (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 28.09.2013 20:34
Uskon liiankin paljon... Ne on suuri osa mun elämää ollut jo monta vuotta on hyviä että huonoja kokemuksia henkien kaa työskentelystä
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 28.09.2013 22:50

Lainaus: Vesuvius

mä uskon, täs ois foorumi samantyyppisistä aiheista URL

Osa noista kyllä kiertää aika kaukana ulkoradalla mitä vähän vilkasin.

Mutta mitäs odottaisi kun suurin osa niistä jotka tuonne jotain laittaa on epävarmoja mitä on kokenut niin nämä jotka ovat varmoja kyllä kertovat mihin uskovat...
Kirjoittanut: Daealis (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.10.2013 10:48
En.

Ennen kylläkin. Mikäs sen hienompaa kuin kuvittella kummitustarinat oikeiksi ja pelästyä perseettömäksi rapinaa seinissä.

Alamäki alkoi horoskooppien kautta Disneyn Leijonakuninkaan julkaisusta. Bumban eeppinen lausahdus öisellä nurmella lojuessaan sai miettimään, kuinka naurettavaa horoskooppeihin uskominen onkaan. "Voi jehna. Mä aina luulin et ne on palavia kaasupalloja biljoonien kilometrien päässä." Niin, aivan... Satojen valovuosien päässä olevat fuusioreaktiot lähettävät jotain mystistä säteilyä, mikä vaikuttaa ilmeisesti kehitykseemme vain ja ainoastaan syntymämme hetkellä(koska horoskooppihan määräytyy syntymäpäivän mukaan, olit sitten keskonen tai hieman hitaampi tapaus). Eikä siinäkään vielä mitään, mutta tämä säteily ei näytä välittävän etäisyydestä mitenkään. Sen lisäksi jos oikein "oikeisiin" horoskooppikirjoihin perehtyy, niin siellä otetaan huomioon satunnainen määrä planeettoja ja niiden kuita, mutta jätetään huomiotta esim. Pluto ja joiltain planeetoilta kourallinen kuita, vaikka osa niistä onkin mukana laskuissa. Miksi? Koska kirjat keksittiin niin kauan sitten, ettei noita objekteja oltu vielä havaittu. Ja siitä huolimatta, että mukaan lasketaan joitain olemattoman kokoisia planetoideja, toisia, paljon suurempia ja lähempänä olevia, ei oteta laskuissa huomioon lainkaan. Ja voisin jatkaa näistä epäkohdista vaikka kuinka pitkään, mutta lienee selvää, että koko homma on yhtä paskaa.

Seuraavaksi lähtivät kummitukset ja henkiolennot. En tiedä oliko osasyynä silloinen jeesustelu, vaiko pelkästään tiedekirjallisuuden ahmiminen. Joka tapauksessa materiasta irrallisena leijuva tietoisuus oli seuraava tyrmätty ajatus. Jostain syystä silti ihmisissä oli tämä mysteerinen "sielu", eikä kummitusten olemassaolemattomuus vaikuttanut mitenkään jumalan olemassaoloon.

Mutta eipä mennyt vuosikymmentäkään kun nämäkin saivat lähteä. Aiemmat jumalaisen vaikutuksen 'ihmeet', kielilläpuhumiset ja 'hengen kosketukset' kuitattiin itsesuggestioina ja massahypnoosilla, minkä uskon yhä olevan suurin tekijä yliluonnollisissa ilmiöissä. Ihminen hakee kuvioita ja merkitystä satunnaisuudessakin, ja kun tarpeeksi pitkään etsii merkitystä, löytää sellaisen. Olen kokenut samanlaisia elämyksiä kuin mitä aiemmin 'pyhä henki' tuotti, myöhemmin reiveissä: Euforiaa ja olemuksen keveyttä, hyvänolontunnetta ja kaikkien kipujen katoamista. Eikä tarvittu rukoilua lainkaan, vain pari tuntia tanssilattialla tamppaamista.

Sieluihin uskominen katosi viimeisenä. Vaikken enää uskonutkaan taivaisiin tai helvetteihin tai nirvanoihin, minne sielut voisivat matkustaa kun lihasäkki potkaisee tyhjää, jostain syystä inhimillinen tekijä täytyi olla jotain materiaalista vapaata ja taianomaista. Kunnes törmäsin kiehtovaan aihepiiriin nimeltään transhumanismi. Tieteen yksi 'genre' voisi olla sopiva sanavalinta. Transhumanismi on ideologia evoluution kaappaamisesta ihmisen itsensä hallintaan ja ihmiskunnan parantamisesta tieteen avulla, joko muokkaamalla suoraan ihmisen geenejä ja sitä kautta parantamalla ihmistä, tai sitten sulauttamalla ihminen ja jo nyt monta kertaa tehokkaammat koneet toisiinsa. Tavoitteena post-humanismi, aika "ihmisen jälkeen", kun olemme muuttaneet itseämme niin täydellisesti ettemme ole enää "ihmisiä", vaan jotain paljon enemmän.

Transhumanismi ottaa paljon kantaa ihmisyyden olemukseen ja mitä on olla ihminen. Itse olen asiaa mietittyäni tullut siihen tulokseen, että tietoisuus, "sielu", on riittävän monimutkaisesta koneistosta itsestään kehittyvä, emergentti, ominaisuus. Olemme hyvin lähellä sitä hetkeä, että voimme muodostaa koko aivojen simulaation tietokoneelle. Joitain aivon osia on jo itse asiassa onnistuneesti korvattu siruilla eläimissä. Jännittävin hetki koittaa, kun kokonaiset aivot korvataan mikrosirulla: Palautuuko toiminta takaisin normaaliuteen, onko aivotoiminta täysin identtistä, onko persoonallisuus sama?

Eli se mitä kuvittelemme sieluksi, on samanlaista kaavojen löytämistä paikasta, missä sitä ei ole. Aivomme ovat monimutkainen kone, mikä luo merkitystä sinne, missä sitä ei todellisuudessa ole.
Kirjoittanut: strokemeister (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: strokemeister
  • Lähetetty: 27.01.2014 01:34
Minusta henget ovat aitoja, en vain voi tajuta
että muut väittävät ettei niitä muka ole.
Nuorempana olen jopa kuullut muutavan ääniä talossani kun olen ollut yksin
ensin matalaa ulinaa ja sitten kimeämpiä äänähdyksiä vaikka koko alueella ei ole sallittua
pitää lemmikkejä joka on
outoa sinänsä.
itse tulen aina uskomaan että henkiä on muiden mielipitesitä välittämättä.
strokemeister
Kirjoittanut: Hartmann (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.01.2014 03:17
Hmm. Uskon, että emme todellakaan voi nähdä kuin murto-osan kaikesta energiasta mitä nyt sattuu olemaan, jolloin muiden energiatasojen ilmiöt voidaan käsittää henkitoimintana. Uskon myös, että nämä kaikki voidaan aikanaan tieteellisesti selittää, ja että henkitoiminta ja tiede eivät ole toisiaan poissulkevia asioita.
Kirjoittanut: Vector (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.03.2014 14:43
Uskon moniin paranormaaleihin asioihin. Multa löytyy myös kokemusta, etenkin henkiolennoista, olen nähnyt, kuullut ja aistinut monet henget. Aika ajoin tulee tutkittua syvemmin näitä asioita ja nyt olen tutkinut myös enemmän "taru"olentoja (vampyyrit yms.).

Monenlaisia tarinoita löytyy ja niistä kerron mielelläni jos kiinnostusta löytyy.
Kirjoittanut: katavor (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.04.2015 13:39
Uskon henkiin. Mulla on ollut muutama kokemuskin henkiolennon kohtaamisesta ja tiedän
muitakin jotka ovat kokeneet samaa. Mutta joka uskoo, uskoo ja on ihmisiä jotka eivät usko.
Kirjoittanut: savurenkaita (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.06.2015 23:19
Ennen en uskonut, mutta nyt alkaa olla uskomattomuus koetuksella. Muutettiin vanhaan puutaloon (1939 rakennettu) ja kissat on alkaneet sähistä tyhjälle ihan turkki pörröllään, tuijottaneet tyhjyyteen ja sitten alkaneet perääntyä peloissaan... Voi ei.
Kirjoittanut: Hartmann (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.07.2015 07:27
Uskon, että kaikessa olevassa on jokin idea, joka voitaisiin kai tulkita hengeksi. Olemassaolo ei lopu kuolemaan, vaan esim. idea kuolleesta jää elämään jonkinlaisena aineettomana läsnäolona.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit