Gootti.net

Sairaudet/Allergiat (ne omituiset ja normaalit)

Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 06.01.2011 10:52

Lainaus: Iiriva

Nukkumaanmennessäni siirtelen jompaa kumpaa jalkaterää patjaa vasten.

Hei, me too.

Hermostuksissani tutkailen kynsiäni, revin kynsinauhoja ja raaputtelen kynsilakat irti.

Jos olen saanut kynteni hiukkasenkaan kasvamaan, naputtelen niitä jokaiseen mahdolliseen pintaan kun se ääni on niin kiva. Pyörittelen myös hiuksiani sormen ympärille ja näpräilen niitä muutenkin.

Pienenä minulla oli tapana kirjoitella sanoja sormella ilmaan jotta "näkisin" miltä ne näyttävät. Hyvin harvoin tätä tapahtuu enää ja yleisin sana ilmaan kirjoitettaessa on edelleen maailmanlaajuinen.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 17.01.2011 06:11

Minua on viimeisen vuoden aikana alkaneet vaivata ärsyttävät, pakkoliikemäiset nyinnät. Pääni heittää aika ajoin oikealle rajusti, enkä voi sille mitään, enkä yleensä edes ennakoida. Saattavat kuulemma johtua niska-hartiaseudun lihasten jumituksesta, mutta kun miulla on ollut hartiat jumissa koko ajan (niiden perustila) jo useamman vuoden, miksi niitä on nyt sitten nyt tullut? Väsyneenä saattaa nykäisyjä tulla useampi peräkkäin, ja sitten onkin tosi fiksu olo kun pää vain nykii eikä sille voi mitään.

Minulla oli pari vuotta sitten todella pahoja uniongelmia, ja unettomina kausina kärsin samasta. Saattaa liittyä ihan stressiin, lihajumitukseen jne. Rajummat pakkoliikkeet kannattaa tarkistaa, ettei ole esim mitään neurologisia vaurioita, mutta ainakin itselläni nykiminen on lähes aina oire unettomuudesta tai lääkityksen lopettamisesta johtuvista vieroitusoireista. Itselläni oli tuota aivan samaa pään nykimistä. Ongelma meni pois kun sain apua unettomuuteen.

Maneereja ja muita riittää. Jos keskityn johonkin, puren usein hampaitani yhteen todella kovaa. Tarkoittaa sitä, että elokuva on ollut hyvä jos naamani on kipeä kun lähden teatterista.
Jännitän myös olkapäitä usein. Aina välillä minulle tulee joku sanomaan, että olkapäät pois korvista. Lisäksi putsailen kynsien alusia. Tapa joka jostain syystä ällöttää muutamia kavereitani suunnattomasti. Usein havahdun siihen, että minua mulkoillaan kun näpertelen kynsiäni. Itse en edes huomaa tekeväni moista.
Kirjoittanut: Poreileva (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.02.2011 14:32
mulla on vaikka mitä....diabetes,kehitysviive,epävakaa persoona......joten...varmaan joku arvaa miltä tuntuu joskus.....
Kirjoittanut: Hohoton (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.09.2011 18:46
Ite oon allerginen amoxin antibiootille mitä on korvatapletteis mitä syyää ko on korvat kippeen. Eli otan tippoja. Sinänsä jannä juttu et sille on vaa 1-4% allergisia. Mulle tullee pienii ruskeita pisteitä ihhoon mitä en ite huomaa. Siks kutsun itteeni dalamatialaiseksi.
Kirjoittanut: Doomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Doomeri
  • Lähetetty: 21.09.2011 06:54
Itselläni on perinnöllinen lihasjäykkyys..
Eli fainting goat syndrooma tosin ihmisellä toi ei oo sentään noin paha (onneksi)...
Yhden aivotärähdyksen ja muutamat mukavat kolhut tuo on mukanaan tuonu...
Kirjoittanut: Mortictoc (Jäsen)
  • • Muokkasi: Mortictoc
  • Lähetetty: 04.02.2014 05:21
Itselläni on lievä mitraaliläppävuoto, joka ei kylläkään vaikuta elämääni sen suuremmin. Allergioita sitten löytyykin, päivitellyin on ehdottomasti peruna. Saan siitä kurkkuoireita ja vatsakipua, ja yksi alakoulun aikaisista opettajistanihan ei tätä perunafanaatikkona uskonut vaan vahti syömisiäni hyvin tarkasti. Olisinko ollut 10 tai 11, kun lääkärikin allergian totesi ja sain siirtyä erityisruokiin koulussa. Oli opettaja nöyrää tätiä sen jälkeen.

Voin syödä hyvin kypsennettyä perunaa, tai no, niin hyvin että "perunan olemus" häviää, esimerkiksi ranskalaiset voivat olla vielä liian perunaisia tai sopia. Sipsit ovat jo sen verran kaukana että menevät ongelmitta, myöskään perunajauhosta ei ole huolta.

Muillakin allergioilla minua on siunattu. Salaatti, raa'at kurkku, tomaatti ja paprika, muutamat ulkomaiset hedelmät sekä cashew-pähkinä, tätä nykyä tosin pähkinät yhä laajemmassa määrin. Plus pari lääkeaine-allergiaa.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 09.03.2014 14:36

Lainaus: Giffirt

Minua on viimeisen vuoden aikana alkaneet vaivata ärsyttävät, pakkoliikemäiset nyinnät. Pääni heittää aika ajoin oikealle rajusti, enkä voi sille mitään, enkä yleensä edes ennakoida. Saattavat kuulemma johtua niska-hartiaseudun lihasten jumituksesta, mutta kun miulla on ollut hartiat jumissa koko ajan (niiden perustila) jo useamman vuoden, miksi niitä on nyt sitten nyt tullut? Väsyneenä saattaa nykäisyjä tulla useampi peräkkäin, ja sitten onkin tosi fiksu olo kun pää vain nykii eikä sille voi mitään.

Minulla oli pari vuotta sitten todella pahoja uniongelmia, ja unettomina kausina kärsin samasta. Saattaa liittyä ihan stressiin, lihajumitukseen jne. Rajummat pakkoliikkeet kannattaa tarkistaa, ettei ole esim mitään neurologisia vaurioita, mutta ainakin itselläni nykiminen on lähes aina oire unettomuudesta tai lääkityksen lopettamisesta johtuvista vieroitusoireista. Itselläni oli tuota aivan samaa pään nykimistä. Ongelma meni pois kun sain apua unettomuuteen.

Nyt tätä on viimein tutkittu enemmältikin, ja mm. aivokasvain yms. vakavampi onkin saatu suljettua pois. Edessä on tässä kuussa tosin kahden yön sairaalareissu neurologian vuodeosastolle, jossa isketään taas vaihteeksi aivosähkökäyrää mittaavat anturit päähän ja videoidaan nyintää yms. Partiaalinen epilepsia on yksi todennäköisimmistä syistä tällä hetkellä.

Hurraa?
Kirjoittanut: ipsukas (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.04.2014 17:01
Noin pari tai kolme vuotta sitten puhkes yllättäen paha atooppinen ihottuma, vähän outoa koska yleisempi lapsilla(?). Samoihin aikoihin piti taas alkaa syömään laktoositonta (oli tauko kun ei tullut mitään oireita) ja vehnästä alkoi tulla maha kipeeksi.. Plus sitten noin koko kesän kestävä nuha ja aivastelu on ollut aina riesana.. ja mitäs vielä.. pakonomainen tarve laskea talojen ikkunoita, ja ärsyyntyminen jos niitä ei ole parillista määrää Mutta kun lukee näitä muiden juttuja niin voih mullahan on asiat ihan hyvin
Kirjoittanut: savurenkaita (Jäsen)
  • • Muokkasi: savurenkaita
  • Lähetetty: 20.03.2015 14:33
Minä oon tämmönen vanha ja raihnanen.
Joku outo niveltauti on. Nelisen vuotta sitten iski niveltulehdus, kokeiltiin kaikkia lääkkeitä salazopyrinistä trexaniin (kumpaakaan en kyllä sivuoireiden takia voinut pitkään syödä, mutta siis useita lääkkeitä kokeiltiin), ei auttanut vaan tulehdus paheni ja levisi. Diagnoosina kroonistunut reaktiivinen artriitti KUNNES kolmen vuoden jälkeen tulehdus lähti pois. Kontrolliultrassa huomattiin, ettei tulehdusta ole enää missään, joten minut potkittiin reumapolilta ulos, sanottiin et ota yhteyttä jos ilmenee turvotusta nivelissä. No, nyt on vuosi kulunut, tulehdusta ei ole, mutta kivut on ja leviää koko ajan. Kaikki alkoi isovarpaan nivelestä, nyt on jo lonkka ja sormet kipeenä. Lihasoireita on myös jonkin verran, lihaksia siis kolottaa eikä varmaan ainakaan urheilusta johdu, sitä kun en sattuneesta syystä (kivut) mielelläni harrasta. Näin kotilääkärinä sanoisin, että fibromyalgialtahan tuo kuulostaa ja sitä suvussa onkin. Lääkärit eivät vaan suostu mitään diagnosoimaan. Viimeksi kun kävin, sanottiin että on normaalia että kipuja vielä on kun tulehdus oli niin pitkään. Totesin että pitäkee tunkkinne, seuraavan kerran käyn lääkärillä kun en enää pysty olemaan kipujen kanssa. Siihen asti kituutan ja odotan parempaa tulevaisuutta.

Mielenterveysongelmia myös piisaa. You name it, I got it! On masennusta, persoonallisuushäiriötä, syömishäiriötä sekä addiktioita. Niiden kanssa pärjään kyllä ihan hyvin ilman lääkitystäkin Suunta tuntuu olevan vain parempaan päin vaikka välillä onkin hieman vaikeaa.

Ps. Oho. Unohdin valittaa vielä siitä että oikeessa kädessä on hermovaurio. Niih. Sekin vielä. Kuten sanottu; vanha ja raihnanen.
Kirjoittanut: Dagonist (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 13.04.2015 08:11
Pari vuotta sitten oli keuhkot paskana, jumalatonta kipua kyljessä ja keuhkoissa. Liikkuminen oli tuskallista ja nukkumisestakkaan ei meinannu tulla mitään enkä suosiolla mennyt lääkäriinkään pariin viikkoon kunnes rupesin yskimään verta ja henkeä ahdistamaan ihan helvetisti. No eikun sairaalaan keuhkokuviin ja sen sellasta, mulla oli sitten keuhkoinfarkti ja laaja keuhkoembolia (keuhkoveritulppa) jonka seurauksena mun keuhkoista meni noin puolet kuolioon, (kannatti viivytellä?!) No ei siinä mitään, sen jälkeen mulla on ollut jatkuva verenohennuslääkitys ja joudun niitä syömään loppuikäni, koska joudun myös vetämään mielialalääkkeitä ja neuroleptejä ja neurot voi aiheuttaa veritulppaa...

Neurolepteja (Antipsykootteja) vedän siis sentakia kun jouduin viimekesänä pakkohoitoon, tuli oikeen poliisit oven taakse ja jäivät odottelee mun kanssa ambulanssia ja sitte mut törkättiinkin laitokseen.. Ja mulla todettiin siellä sitten ''Skitsoaffektiivinen häiriö'' elikkäs se on melkein kuin Skitsofrenia, mutta harvinaisempi ja osaa olla myös aika vittumainen sairaus, siihen sisältyy just harhaisuutta kuten harhojen näkeminen ja kuuleminen, kyllä kuulen siis ääniä päässäni ja joskus ne puhuu mulle ihan päättömiä ja joskus jopa pelottavia ja ahdistaviakin asioita ja sit myös tähän kuuluu psykoottisuutta, joskus ollut niin pahat psykoosit, että menettäny hallinan itestään ja sitten toimii täydessä pimennossa, totaalinen black out, kun joku muu ohjailee mua, kroppa toimii, mutta ketään ei ole kotona. Sitten tässä sairaudessa on myös suurempi itsemurhariski. Elikkä sentakia joudunkin vetämään neurolepteja jottei olis harhoja, harhakuvitelmia ja psykooseja. Vakavaa depressiota myös ja unettomuutta..

Oliskohan siinä sitten ollut kaikki tällä erää..
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit