Gootti.net

Sairaudet/Allergiat (ne omituiset ja normaalit)

Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 07.12.2010 20:47

Lainaus: BluhtEngl

taudista en tiedä ei oo löydetty mutta joskus tulee kakoiltua. yleensä melkee ruokailun jälkee tai syömisen jälkee. bulimiasta en tiedä kun noit kakomis oireita tulee joskus tyhjästä.

Voisi olla esim. refluksi, eli juuri tuo ns. takaisinvirtaus. Silloin tulee tahdottomasti kaottua varsinkin syömisen jälkeen. Siihen on jotain helpottavia lääkkeitä olemassa.

http://www.refluksi.fi/6
Kirjoittanut: Wanderer (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.12.2010 22:33
Valitan usein, kuinka sairas oon ja kun tietää, että saatan vielä saada vanhemmalla iällä suvussa liikkuvia sairauksia kiusakseni. Mutta tämän hetken listaa:

Minulla on laktoosi-intoleranssi, en pysty syömään paljoa perunaa, en syö vehnää, sekä ärtynyt suoli ja aika ajoin oirehtiva umpisuoli, joka leikattaisiin, kunhan tulehtuisi tai alkaisi liioiksi vaivoiksi. Näistä johtuen vatsani on aika kipuileva toisinaan.

Olen allerginen koivun siitepölylle ja hyasintille (tälle joulukukalle). Ihan ok, mutta keväisin pysyn mieluusti sisällä.

Minulla on rasitusvamma nilkassa, 2 astetta väärässä selkä, ei siis enää kovin paha, mutta joskus oirehtii.

Huono veri, hemoglobiini alhainen. Vereni on siis suorastaan pelkkää litkua, mikä aiheuttaa huonon ääreisverenkierron ja pintaverisuonien "esiintulon" sillöin tällöin, kutsumatta. Enkä saa luovuttaa verta.

Sitten on vielä kaikki silmään kohdistuvat ikävyydet, huono näkö ja sairaus. Tässä aikalailla fyysiset kurjuudet ja henkisesti joitain muita sitten, joista en edes jaksa mainita tämän kummemmin.
Kirjoittanut: Morso (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.12.2010 19:35
Olen allerginen omenalle, joillekin siitepölyille ja vähän pähkinälle. Nyt epäilen, että minulla on myös vehnäallergia. Hemoglobiini oli alhainen, mutta söin rautatablettikuurin ja se palautui normaaliksi. Olen aika usein flunsassa. Se tosin johtuu siitä, että en osaa pukeutua tarpeeksi lämpimästi ja palelen melkein aina, kun on pakkasta.
Kirjoittanut: JohnVonLondon (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.12.2010 10:57
Auringonvalo aivastuttaa. Kai sille on joku nimikin, mutten nyt muista.
Ei muita allergiareaktioita ole tullut vastaan.
Kirjoittanut: Mortti (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 10.12.2010 13:33
tää ny menee varmaa iha väärää osastooki mutmut mitkä on keuhkoputken tulehdfuksen oireet ja täytyiskö lähtee lekurille pyytämään saikkua nyt heti alussa? mulla nous yhtäkkii järkky kuume (en tiedä asteita kun en todellakaan jaksa ettii mitää mittaria) nyt onneks laskenu jo vähäsen enkä enää kuvittele että meiän keittiössä on kemut joihin osallistuu mm. Gandalf ja lähikaupan kassatäti, joka kokoajan valittaa et nää bileet on prseestä ja muo ketuttaa kun oon kipeenä enkä voi osallistua 8D 8D 8D nii ja tietty yskä joka sattuu rintakehästä, mut ei nuhaa tai sitä ikävää kirvelyä kurkussa, kuin ois hörppiny vettä nenän kautta. x_x

en kyl tiiä miksen kirjottanu johonki lääkäripalstalle missä muutki luulosairaat kauhistelee nuhaansa, tääl ei kukaan kuitenkaan vastaa yhyy teiän vika jos kuolen tähän!!111 :¨¨¨¨¨( kyynel
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.12.2010 14:15
Googlella löytyy kyllä kuvaukset taudista jos toisesta. Sen lisäksi pitäisi kyllä ihan terveen järjenkin sanoa, että jos olo menee huonoksi niin lekuriin mennään sen kummemmmin miettimättä.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 10.12.2010 14:27

Lainaus: Mortti

tää ny menee varmaa iha väärää osastooki mutmut mitkä on keuhkoputken tulehduksen oireet ja täytyiskö lähtee lekurille pyytämään saikkua nyt heti alussa?

Itsellä meni pari vuotta sitten keuhkoputken tulehdus sen verran pahaksi, etten pystynyt hengittämään. Kävin ensiavussa hengittelemässä kortisonihuuruja, että alkoi taas pihistä. Ei ollut kivaa. Olin yli kaksi viikkoa totaalisen veto pois, ja asuin kavereiden nurkissa koska olin niin kipeä etten pärjännyt yksin. Kannattaa ihan havahtua asiaan ajoissa.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 05.01.2011 18:06
Minua on viimeisen vuoden aikana alkaneet vaivata ärsyttävät, pakkoliikemäiset nyinnät. Pääni heittää aika ajoin oikealle rajusti, enkä voi sille mitään, enkä yleensä edes ennakoida. Saattavat kuulemma johtua niska-hartiaseudun lihasten jumituksesta, mutta kun miulla on ollut hartiat jumissa koko ajan (niiden perustila) jo useamman vuoden, miksi niitä on nyt sitten nyt tullut? Väsyneenä saattaa nykäisyjä tulla useampi peräkkäin, ja sitten onkin tosi fiksu olo kun pää vain nykii eikä sille voi mitään.

Tämä ei nyt ole varsinaisesti sairaus tai allegia, mutta tuli pakkoliikkeistä johdannaisena mieleen, ja saattanee saada lisää keskustelua aikaan: onko teillä maneereja?

Itse olen ollut kineettisesti vilkas jo lapsesta asti. Pienenä en pysynyt paikoillani juurikaan, ja jo ensimmäisellä luokalla sain koulusta lapun kotiin jossa opettaja valitti minun naputtavan sormillani pöytää tai kengänkärjellä lattiaa, ja sitä teen edelleen. Täysin paikoillaan on vaikea pysyä, hyvinkin pian alan rummutella, keinahdella, heilutella toista jalkaterää tai vastaavaa. Nukkumaanmennessäni siirtelen jompaa kumpaa jalkaterää patjaa vasten. Hermostuessani tai innostuessani joku maneereistani hyppää helposti esiin, kuten lapsuudesta jäänyt rystysten yhteen hankaaminen. I'm odd.
Kirjoittanut: VariSami (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.01.2011 18:20
Uuuu, maneereja. Ehkeivät tosiaan liity aiheeseen suoranaisesti, mutta eipä niille kai erillistäkään aihetta kannata aloittaa.
Hmmm, joskus ala-asteella olin aika paha kynsieni pureskelija, mutta se loppui käytännössä seinään, kun sain raudat, ja en yksinkertaisesti kivulta pystynyt puremaan kynttä enää poikki. Tapa ei ole palannut, ja minulla on itse asiassa se verran vahvat kynnet ilmeisesti, etten edelleenkään onnistuisi siinä joka tapauksessa.
Sen sijaan vieläkin löytyy ties vaikka mitä. Ok, perus sormilla ja jaloilla rummuttelut tietenkin. Ovatko niin tekevät muka vähemmistö? Normaalisti pyrin rummuttamaan kappaleita, joista pidän, joskaan kukaan muu tuskin tunnistaa niitä. Saatan myös vain yrittää keksiä omaa beattia.
Muuta... Pakonomaista jammailua musiikkia kuullessa tuskin lasketaan? Siis ainakin pään, mielellään torsonkin liikuttelua. Sitten tietenkin venyttelen aika paljon - tai no, rusahtelen. Niskat ja selkä ovat avainkohtia, mutta saatan aina silloin tällöin venytellä sormiani ja aina silloin tällöin varpaitani (kyllä vain). Manoveereihin lasketaan varmaankin myös se, että hermostuessani tai jännittyessäni pyörittelen korvarenkaitani, ja pitkästyessäni alan leikitellä irtohiuksilla (tai kynällä)? Aivan, ja meinasi unohtua... Tekeekö kukaan muu sitä, että jännittäisi "avainpaikkojen" lihaksia paikallaan ollessaan? Minulle siitä tulee miltei pakonomaista, jos en ole saanut treenattua niitä vähään aikaan. Esimerkiksi siis jännittelen vatsalihaksiani usein istuessani koneella.
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 05.01.2011 18:42
Naputtelua en harrasta, mutta pyöritän hiuksiani lähes koko ajan. Kun olen innostunut, jännitän, hermoilen tai lagaan muuten vaan. Ei siihen ole aina mitään syytä, olen rullannut hiuksiani sormien ympärille jo pienestä asti. Nykyään kun letille on kertynyt pituutta ihan mukavasti, pyörittely on bähän liiankin helppoa kun ei tarvitse pitää kättä koko ajan ylhäällä.: D Joskus päiväkodin täti kuulemma soitti hädissään äitille, saako mun hiuksia leikata, kun mun sormi oli juuttunut kiinni.. Enää en sentään jumita sormia ja hiuksia yhteen, ja takutkin on aika harvinaisia.: P Kuulen koko ajan "älä katko hiuksias!" -valitusta, ja tiedän, ettei tämä ainakaan edistä hiusten kuntoa, mutta kun ei voi lopettaa.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit