Gootti.net

Sairaudet/Allergiat (ne omituiset ja normaalit)

Kirjoittanut: The_Killer_Doll (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.01.2007 14:39
Okei tulipahan tässä nyt mieleen tällainen kysymys että minkälaisia sairauksia tai allergioita teillä foorumilaisilla on? Haulla en löytänyt mitään jotenpahan päätin tehdä aiheen, mutta jos tällainen jo löytyy niin ylläpito tietää toki mitä tehdä.

No itselläni on laktoosi-intorelanssi(luoja miten kirjoitetaankaan) joten juon sellaista laktoositonta maitoa. Myös lievä lepän siitepöly allergia löytyy. Ja myöskin löytyy tällainen vähän epänormaalimpi allergia nimeltä Kylmäallergia (Ihmetelkää pois).
Siis toisin sanoen olen allerginen kylmälle: talvella joudun napsimaan lääkkeitä ja kantamaan repussa sellaista lääkeruiskua jonka sisältö isketään reiteen jos saan kohtauksen, enkä voi edes kuvitella meneväni kouluun yli -20 asteen pakkasessa. Kesällä ei voi mennä järveen uimaan tai tavalliseen uimahalliin koska vesi on liian kylmää. Oireina siis ovat liian kylmässä hengitysvaikeudet(pahimmassa tapauksessa en pystyisi hengittämään ollenkaan) ja punainen ihottuma. Ja koska Suomessa asumme niin talvi on aina yhtä ihana.
Eihän minulla aina sitä ole ollut, eikä kenelläkään suvussa ole ollut. Se vain pari vuosi sitten ilmestyi ja siinä sitten ihmeteltiin.
Lääkärin mukaan on vielä mahdollisuus, että se katoaisi, mutta en jaksa uskoa että minulle tapahtuisi jotain niin epänormaalia. Onneksi tämän kanssa olen jo oppinut selviytymään ihan hyvin, mutta silti ketuttaa kun tämä rajoittaa elämää jonkunverran.

Mutta tähän loppui tämä Dollien paasaus ja te saatte kertoilla omista vaivoistanne.
Kirjoittanut: Fereyja (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.01.2007 16:36
Minulla on joitakin ihmeellisiä lihaskipuja monen tunnin ajan aina toisinaan ja ne saattavat viedä tajunkin tarpeeksi kovasti sattuessa. Ei mitään tietoa mikä niitäkin aiheuttaa Mikä tahansa liikkuminen niiden kipujen aikana vain pahentaa sitä.
Kirjoittanut: Henna (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.01.2007 16:43
Mulla oli skolioosi (selän virheellinen kasvu), ja aika paha sellainen, mutta leikkauksella korjattiin tuossa viime kesänä. Kiva arpi siitä jäi selkään, mutta eipä enää vaikuta mitenkään.
Kirjoittanut: Warchild (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 28.01.2007 16:46
Itselläni on lisäaineallergia että jos on vähänkää enempää lisäaineits/väriaineita/säilöntäaineita/makeutusai neita niin rintakehässä ja käsissä kipeää ihottumaa... Ei minulla sen kummempaa...
Kirjoittanut: QueenOfWinter (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.01.2007 17:36
Itselläni on jonkin verran eri allergioita, ehkäpä astma, ruokatorventulehdus ja on myöskin ollut sappikivet. Sappikivet leikattiin pari vuotta sitten. Nuo allergiat ärsyttävät, kun ei voi kesällä olla ulkona ilman silmien vuotamista. Ruokatorventulehdus ei onneksi kovin usein vaivaa.
Kirjoittanut: Satyricona (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.01.2007 18:35
Itselläni fibromyalgian oireita, skolioosi ja ties mitä vaivoja polvissa (leikattu 8 kertaa)
Kivuliasta ja ikävää.

Tomaattiallergia taasen ei ole eloon vaikuttanut.
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 28.01.2007 19:01

Lainaus: Satyricona

fibromyalgian oireita

mie epäilen samoja itselläni :/ äidilläni kun on tuo mokoma sairaus eikä hyvältä vaikuta.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 28.01.2007 19:08
Lievä sydänvika. Yliliikkuvat nivelet ja nikamat voisi myös mainita, koska taivun siis aivan liikaa joka suuntaan ja isosiskoni, jolla on myös sama vika, fysioterapeutti sanoi, että meidän pitäisi olla bodareita jotta pysyisimme kasassa. kokovartalotukituolia odotellessa, siis...

on ollut pieniä allergioita lapsena, josta jokainen on kummallisesti kadonnut ikää tullessa. esim pienenä jos join edes yhden lasin kaakaota tai söin yhden palan suklaata, taipeet olivat kunnon ihottumalla. olin siis aiemmin suklaalle allaerginen, mutten enää, joten nyt korvaan lapsuuteni suurta vääryyttä syömällä paljon suklaata

lievää lordoosia myös, joskus hermostovikaakin pelätty.

Iiriva on pipiäinen
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 29.01.2007 13:05
minulla on se kaikkein harvinaisin allergia maailmassa (0.03%todennäköisyys) joka on liha-allergia.

sen lisäksi olen allerginen valkosipulille, punajuurelle, pinaatille ja koivuille. ja lak-int löytyy myös
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Kuutar
  • Lähetetty: 29.01.2007 13:14
En ole allerginen oikeastaan millekään, henkinen allergia sipulille ja valkosipulille kylläkin.
Anemiasta kärsin, johtuu paljolti siitä etten syö lihaa, ja ehkä myös geeniperimällä on jotain vaikutusta. Minulla on myös eräänlainen ääreisverenkierto häiriö, joten lääkärit kielsivät polttamisen ettei se pahentuisi enempää.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit